نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-06-05

نویدنو  16/03/1394 

 

 

 

 

حزب کمونیست برزیل : سیاست خارجی دولت موقت یکپارچگی امریکای لاتین را تهدید می کند

برگردان : مهرگان

دوشنبه جاری ،   30ماه می ، حزب کمونیست برزیل بیانیه کمیسیون سیاسی ملی خودرا در محکومیت "سیاست خارجی خود خوانده "دولت کودتایی برزیل که  "سیاست خارجی مطیع نسبت به امپریالیسم امریکا و قدرت های امپریالیستی اتحادیه اروپا و تحقیر وجدایی از امریکای لاتین ، کارائیب و افریقا" را احیا می کند منتشر کرد.  

تذکرهایی در باره سیاست خارجی

1-   کمیسیون سیاسی ملی حزب کمونیست برزیل پیشنهاد های عرضه شده از سوی خوزه سرا وزیر موقت در اولین سخنرانی روابط خارجی را رد می کند.او تمایل خود برای نابودی ارثیه معتبربرزیل برای مردم جهان را، که از تجربه دوران دولت لوئیزلولا د سیلوا رئیس جمهور پیشین و رئیس جمهور دیلما روسف فراهم شد، یعنی سیاست خارجی مستقل ،دفاع از صلح و دموکراتیزه کردن روابط بین المللی را افشا کرد .  

2-   کمیسیون سیاسی ملی حزب کمونیست برزیل بیانیه صادر شده در 13 ماه می ، از سوی وزیر امور خارجه دولت غیر مشروع میشل تمر ، را که در آن وزیر خارجه نظر خود را با عبارتی نا درست وغیر دوستانه علیه کشور های امریکای لاتین و کارائیب ، در کناراتحاد کشورهای امریکای جنوبی – یوناسور- بیان کرد رد می کند. این کشورها و یوناسور همبستگی خود را با کشور ما و مردم برزیل در زمان نقض دموکراسی با کودتا علیه دولت مشروع ، قانونی و دموکراتیک رئیس جمهور دیلما روسف اعلام کردند . سازمان های اجتماعی  سراسر جهان  نیز موضع همانندی دارند. بر خلاف آن اجماع بین المللی تنها موافق سفیر امریکا با سازمان کشورهای امریکایی بود ، که دولت کودتایی در حال حرکت در برزیل را قانونی تلقی کردند.   

3-   سیاست خارجی خود خوانده جدید – اعلام شده با اولین سخنرانی وزیر موقت – اتحاد امریکای لاتین ،کار اصلی دیپلماسی دولت های لولا و دیلما را تهدید می کند.  در این دولت ها ، برزیل به شدت برای ایجاد وحدت امریکای لاتین و ارتقا همگرایی سیاسی مستقل کشورهای منطقه تلاش کردند. آن تلاش به ایجاد نهاد هایی برای دست یابی به این هدف نیز یاری کرد . مانند مرکوسور، یوناسور و سلاک  برای.ترویج وتقویت همگرایی امریکای لاتین و کارائیب ، برزیل به ایجاد قطب ژئو پلتیکی و اقتصادی که به بازیگر مهمی در مبارزه برای تمرکز زدایی از قدرت جهان ، دموکراتیزه کردن روابط بین المللی و صلح جهانی تبدیل شده است کمک کرد .

4-   دولت موقت تمایل خود را به رها کردن این دست آورد ها نشان داد . حمله آن به کشورهای دوست و نهاد های همگرایی امریکای لاتین مغایر با سنت های دیپلماتیک برزیل و رویکرد های خصمانه نسبت به رابطه های دوستانه ای هستند که کشور ما  آن را همراه با نیرو های دموکراتیک وترقی خواه سراسر جهان رشد داد .برزیل ، علاوه بر این ، رویکرد قدیمی درشتگویی با کشورهای کوچک تر قاره را که دوستان ما هستند ، در عین نرم کردن زبان با ایالات متحده را در پیش می گیرد .  

5-   حزب کمونیست برزیل ، بار دیگر ، ازگفتار و رفتارهای دوستانه کشورها و یوناسورتشکر می کند ، در عین حال بر مبارزه برای همگرایی قدرتمند امریکای لاتین و منطقه کارائیب. بر یک اصل مشترک در قانون اساسی فدرال باز تاکید می کند که:"جمهوری فدرال برزیل برای یک پارچگی اقتصادی ، سیاسی و فرهنگی خلق های آمریکای لاتین ، با در نظر داشت ملت های جامعه امریکای لاتین تلاش خواهد کرد." ( فصل 4 ، ماده واحد).  

6-   کمیسیون سیاسی ملی حزب کمونیست برزیل قصد رئیس موقت وزارت خارجه  را برای ارتقا تابعیت سیاست خارجی به سوی امپریالیسم امریکا وقدرت های امپریالیستی اتحادیه اروپا و تحقیر و تقسیم نسبت به  امریکای لاتین ، کارائیب و افریقا رامحکوم می کند.

7-   در زمان دولت های نیروهای دموکراتیک وترقی خواه تحت هدایت لولا و دیلما ، برزیل ، با افزایش قدرت ، در عین تمرکز زدایی از قدرت جهانی و غلبه نظم اقتصادی جدید ، با یک پارچه کردن بلوک جدیدی خارج از نفوذ امریکا و اتحادیه اروپا ، بریکس ( برزیل ، روسیه، هند، چین وافریقای جنوبی) خود را نشان داد . سیاست خارجی به اصطلاح جدید اعلام شده از سوی وزیر موقت ، خوزه سرا دقیقا قصد ضعیف کردن این جبهه مانع برای سرکردگی سیاسی امریکا را دارد.

8-   سیاست کمیسیون سیاسی ملی حزب کمونیست برزیل برتمایل خود برای مبارزه برای افشا کردن به اصطلاح سیاست خارجی جدید دولت موقت میشل تمر ، در عین ادامه مبارزه همراه با تمام حزب برای دفع دولت نامشروعی که قدرت را با کودتا به دست گرفت تاکید می کند .

سائو پولو 30 ماه می

کمیسیون سیاسی ملی حزب کمونیست برزیل

سرچشمه : سولید نت

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: