نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-05-25

نویدنو  05/03/1394 

 

 

 

 

حاکمان جمهوری اسلامی درمیدان جنگ فضای مجازی

م . چابکی

مبارزهٔ طبقاتی، واقعیتی‌است عینی نیروهای ارتجاعی هرزمان ودرهر گوشه  خطری احساس کنند وارد نبرد با مشی سیاسی و ایدئولوژی مردمی می گردند.

سخنرانی ها ومصاحبه ها ودیدارهای اخیر" رهبر فقیه" گویای نگرانی و احساس خطر از تاثیر شبکه های اجتماعی دنبای مجازی است . اگر غیر ازاین بود رهبر روحانیون از لانه "حوزه ها ی علمیه "علنا با بستن شمشیراز رو به دنیای مجازی اعلام جنگ نمی داد.

اعتراف " رهبر ولایی" سید علی خامنه ایی در باره فضای مجازی این بود که: "این میدان، میدان واقعی جنگ است و روحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصه مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند".....وادامه داد "اعتقادات موروثی را که ممکن است در گذر زمان دچار زوال شده باشند، عمق ببخشید و به مسیر صحیح " به کشانید ( دردیدار با مدیران ,مدرسان و طلاب حوزه علمیه تهران 25 اردیبهشت 1395)

خامنه ایی از طلاب خواست با کسب صلاحیت‌ها و آگاهی‌های لازم، در دنیای متفاوت امروز خود را برای ایفای مسئولیت‌های تعیین‌کننده در جامعه آماده کنند (همین جا)

خامنه ای، «هدایت سیاسی» را دیگر وظیفه مهم علما و روحانیون خواند و افزود: علت تأکید مکرر بر ضرورت انقلابی بودن حوزه های علمیه این است که استمرار حرکت صحیح و انقلابیِ کشور و جامعه، بدون حضور مستمر روحانیت امکان‌پذیر نیست و همچنین از مدیران حوزه‌ها خواست مراقب باشند "حوزه‌های علمیه از شیوه طلبگی به شیوه دانشگاهی گرایش "پیدا نکنند ( همان جا) .

تفکر" شیوه طلبگی نباید به شیوه دانشکاهی گرایش پیدا کند" یعنی بنیادهای فرهنگی اسلام "فقاهی" در قرن بیست یکم به جامعه تزریق شود ذهنیت عینی توده مردم که اساسا اجتماعی وطبقاتی وسیاسی است دردنیای زمینی وارونه نشان داده شود وهر نیرویی که این وارونگی را روی قاعده قرارمی دهد مورد پیگرد آزار اذیت  حبس وشنکجه واعدام متهم گردیده بطوریکه این تجاوز آشکارعلیه دگر اندیشان  پس از 37 سال حاکمیت جمهوری اسلامی همچنان ادامه دارد .

به اعتراف خبرگزاری جمهوری اسلامی "هشت جوان فعال در فیس بوک را به اتهاماتی از قبیل  تبانی علیه امنیت ملی[امنیت ولایت فقیه]، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات [به خامنه ای نمانیده خدا درزمین ]، توهین به سران قوا و توهین به اشخاص مجموعا به حدود 127 سال حبس محکوم گردیدند که دو متهم این پرونده به ترتیب به 18 سال و 91 روز و 19 سال و 91 روز حبس، پرداخت یک میلیون و 300 هزار تومان جزای نقدی و 50 ضربه شلاق محکوم شده اند سایر متهمان این پرونده نیز به 21، 14 ، 20، 8، 11 و 16 سال حبس محکوم شده اند. نرگس محمدی، نائب رئیس کانون مدافعان حقوق بشر که اینک دوران محکومیت خود را در زندان می‌گذراند، چهارشنبه گذشته (۱۸ مه/ ۲۹ اردیبهشت) در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و بار دیگر به ده سال حبس محکوم شد وصدها نمونه دیگرکه از وخیم تر شدن اوضاع حقوق بشر درایران حکایت می کند که در گزارش 21صفحه ای احمد شهید گزارشگر وبژه سازمان ملل آمده است .حکومت اسلامی  با محدویت های اینترنتی وبا سرکوب  صدای انسان های بدون تریبون همراه است و درحالی که حساب برخی سایت های اجتماعی درایران مسدود است به گفته کارشناسان ".کاربری توئیتر برای" آیت الله علی خامنه ای ونیز حسن روحانی "فعالیت می کنند ".

کشوری که  روحانیت نقش اصلی را در روبنای سیاسی -اجتماعی آن بازی می کند. با بودجه پیشنهادی دولت حسن روحانی  به مجلس شورای اسلامی، صدها میلیارد تومان برای  حوزه‌ها  در نظر گرفته می شود تا با گره زدن  ترویج "فرهنگ دینی" اهداف اقتصاد  ضد ملی وضد مردمی را تبلیغ نماید دارای پشتیبان رزمی سپاه وبسیج و دستگاه های اطلاعاتی کشوراست . روحانیت  در حوزه ها با حمایت مستقبم "ولی فقیه" با هزینه های هنگفت مالی حکومتی همچنان در حال زایش و پرورش نسل است . نظام جمهوری اسلامی ایران امروزازمیان192کشور تنها کشور عضو سازمان ملل متحد جهان است که بنا واساس  آن بر مبنای دین سالاری اداره می شود

 سئوال مردم کارو زحمت  این است:  دین سالاران حاکم چه  ارزش تولیدی برای زحمتکشان بوجود می آورند که با افزایش بودجه سالیانه حوزه ها میلیارد ها تومان دریافت می‌کنند.

بنظر اسلام شناسان " روحانیت شیعه همیشه با افتخار مدعی بود که از نظر مالی «مستقل» از دولت‌ها بوده و مردم نیازهای مالی آنان را تأمین می‌کنند. اما روحانیت اهل تسنن وابسته به دولت‌ها هستند. به همین لحاظ، روحانیت شیعی انقلابی علیه دولت‌ها بوده و روحانیت اهل تسنن توجیه‌گر حکومت‌های ظالم.اما خامنه‌ای حوزه‌های علمیه را کاملاً دولتی وحکومتی ساخت تا از طریق «روحانیت درباری» قدرت مطلقه ولی فقیه را توجیه کند و همه شبانه‌روز مجیزگوی «رهبر معظم  و فرزانه انقلاب» باشند و از خردمندی و مدیریت بی‌همتای جهانی او سخن بگویند "

 به گفته صادقی رشاد ، رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران پیش از سخنان خامنه ای " حوزه ها با ۱۳۳ مدرسه، شش مرکز تخصصی و ۱۵ هزار طلبه و ۱۶۰۰ استاد در سطح استان تهران، فعال است " یعنی تولید "فرهنگ دینی "  دربرابر دگر اندیشان  درحال گسترش می باشد.

 "آقا" عمق بخشیدن به اعتقادات موروثی مردم را[تنها اسلام ناب فقاهتی] مهم می شمارد و خاطرنشان می سازد :" باید با استدلال صحیح، اعتقادات موروثی را که ممکن است در گذر زمان دچار زوال شده باشند، عمق ببخشید و به مسیر صحیح بکشانید."

بگفته اکبر هاشمی رفسنجانی “جلوی شلوغی دانشگاه‌ها را می‌توان گرفت فقط کافی است عده زیادی از بچه مسلمان‌ها تهران باشند، آنگاه از انقلاب دفاع خواهند کرد..."

اما در میدان فضای مجازی  بگفته رفسنجانی" بچه مسلمان "ها در دفاع از" انقلاب اسلامی " از ابزار جنگی  مانند توپ، تانک ، مسلسل و هواپیما و سلاح های شمیائی ارتش وماموران ضد اطلاعات  وغیره استفاده نمی کنند بلکه  انگشتان نظریه پردازان وسربازان گمنام اسلام با دگمه های  شبکه های مجازی نشانه می گیرند. .در فیس بوک ,یوتیوپ, اینستا گرام با,پیام رسانی های تلگرامی , اس ام س ، وایبر ، وآتس آپ،  تبلیغات رادیو و تلویزیون از طریق میدان های  تبلیغی مساجد ونماز جمعه ها به  فضای مجازی انتقال  می یابد وبا خریداری از آخرین فناوری های نوین اطلاعاتی کشورهای اروپایی وامریکا  بنام جلوگیری از "نا امن سازی شبکه های اجتماعی " بهره گرفته می شود.واز طریق پروژه های عنکبوتی سپاه ودر قالب آن دگراندیشان و فعالان اینترنتی شناسائی ودستگیر می شوند.

اما آنچه واقعیت عینی نشان می دهد با تلاش نیروهای مترقی ارزش های فضای مجازی با پس زدن ارتجاع وعقب افتادن اسلام سیاسی چه از نوع توحش داعشی و چه از نوع اسلام  آمریکائی برخلاف گفته "رهبرفقیه" افسران گمنام دینی " مورد پسند " جمهوری اسلامی دیگر نمی توانند " سرنوشت نبرد " نرم  را در فضای مجازی تغییر دهند و ازحضور نیروهای مترقی ,دگراندیش, جوانان،  بویژه  زنان  و بطور کلی استفاده  مردم ازفناوری نوین را با توطئه و مدیحه سرائی،  با بکار گیری شعور مذهبی در فیسبوک، اینستاگرام،  وغیره علیه مردم , علیه شادی, علیه زنان ,علیه دگراندیشی ونوآوری, جلوگیری نمایند. با پائین آوردن سرعت اینترنت , شکستن ماهوارها , شناسائی و یورش به فعالین شبکه های مجازی ، با فرمان ها و تهدید ها ی مکرربه اعتراف عبدالله حاج صادقی٬ جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه که گفت: "در برخی از حوزه‌های علمیه٬ دیدگاه تضاد بین سیاست و دین ترویج می‌شود"  نمی تواند این نگرانی  حاکمان جمهوری اسلامی را به منظور"  ترویج نظریه جدایی دین از سیاست در حوزه‌های علمیه "  برطرف سازد.

2خرداد1395برابر با22/05/2016

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: