نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-05-22

نویدنو  02/03/1394 

 

 

 

 

 جناح راست ونزوئلا خواهان کودتای نظامی است

برگردان : هاتف رحمانی

 اپوزیسیون جناح راست ونزوئلا دیروز در راس یک راه پیمایی ضد دولتی خواهان کودتای نظامی علیه نیکولاس مادورو رئیس جمهور سوسیالیست شد .

هنریک کاپریلس رهبر حزب عدالت نخست ، یکی از سران برجسته در میزگرد اتحاد دموکراتیک ، اتحادی که اکنون بر مجلس تسلط دارد ، به ژنرال ها گفت " تانک ها و هواپیماهای جنگی" را آماده کنند

او هنگام سخنرانی روز سه شنبه ، اضافه کرد :" ساعت حقیقت برای تصمیم گیری که آیا با قانون اساسی هستید یا با مادورو فرا  می رسد "

" این تصمیمی خواهد بود که نیروهای مسلح بولیواری ناگزیر از اتخاذ آن خواهند بود "    

آقای کاپریلس همچنین از ونزوئلایی ها درخواست کرد که وضعیت فوق العاده و استثنایی را که آقای مادورو روز جمعه در پاسخ به ترس از کودتا و آن چه دولت بعنوان خرابکاری اقتصادی توسط شرکت های بزرگ خواند را به رسمیت نشناسند .

آقای مادورو واشنگتن را به  دو بار حمله به فضای هوایی ونزوئلا در هفته گذشته ، در روزهای سه شنبه و جمعه با هواپیمای جاسوسی الکترونیکی  آواکس ای 3 متهم کرد .  

  او در یک کنفرانس خبری چهار ساعته اعلام کرد " واشنگتن این کارها را برای حمایت ار شبکه ارتباطات نیروهای مسلح در منطقه های جنگی یا تدارک اقدام هایی برای از کار انداختن ادوات الکترونیکی دولت ، نیروهای مسلح یا اقتصاد انجام می دهد "

او گفت اولین کسی است درک می کند که مردم "روزگار دشواری" را می گذرانند اما گفت که آن بخشی از "مبارزه برای آزادی" علیه امپریالیسم بود .

مادورو با اشاره به برکناری پارلمانی دیلما روسف رئیس جمهور برزیل در هفته گذشته گفت آن اتفاق نه تنها کودتایی علیه دولت منتخب بلکه علیه تمام امریکای لاتین و علیه اتحاد بریکس پنج کشور برجسته در حال رشد بود. او آن را " طرح غلبه دوباره" کشورهای امپریالیستی خواند.

کشورهای منطقه از جمله ونزوئلا، کوبا ، بولیوی و اکوادور یا سفیر های خود را از برزیل فرا خوانده اند یا از به رسمیت شناختن دولت موقت مایکل تمر معاون رئیس جمهور خود داری کرده اند .

اوایل هفته جاری حزب کمونیست ونزوئلا دادستان عمومی را به تحقیق در باره منبع پول های " مصرف شده توسط اپوزیسیون برای تحریک بی ثباتی" فرا خواند.  

پرفکتوآبرئو دبیر کل حزب خاطر نشان کرد که کنگره امریکا اختصاص 200 میلیون دلار برای " مبارزه علیه روند انقلابی در ونزوئلا" را تصویب کرده بود .  

او گفت نماینده های مجلس میزگرد اتحاد دموکراتیک " متحد اصلی هستند که امپریالیسم ونیروهای ارتجاعی در ونزوئلا دارند."  

 The Morning Star, London, 19 May 2016

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: