نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-05-06

نویدنو  16/02/1394 

 

 

 

 

بیانیه هیئت سیاسی حزب کمونیست عراق در باره اخرین تحولات 

برگردان : مهرگان

امروز(30آوریل 2016) پایتخت ما بغداد با تعداد بسیار اعتراض کننده ها و حمله ناگهانی اعتراض کننده هابه ساختمان مجلس شاهد رخ داد مهمی بوده است .

این اتفاق ها پس ازآن که بر گزاری جلسه مجلس تا روز 10 می به تعویق افتاد ،در حالی که توده های مردم در مقابل منطقه سبز و میدان تحریر منتظر بودند تا جلسه امروز مجلس برای حل مسئله ترمیم کابینه منطبق بر درخواست آن ها، برای آغاز کردن رد سیستم تقسیم قدرت فرقه ای- قومی که از سوی نیروهای حاکم و بلوک های قدرت در تاسیس ساختار سامانه سیاسی و اداره آن پذیرفته شده برگزار شود رخ داد.

اصرار برخی از بلوک های برتر حاکم بر ادامه سیاست تقسیم قدرت و توسل به تعویق و عدم وفاداری به وعده ها و ضرب الاجل ها ، سبب مستقیم شعله ور شدن خشم ورنجش اعتراض کننده ها شد ، و آن ها را وادار به ورود به منطقه سبز کرد . این امر در صورتی که هدف های صادقانه و پاسخ سریع به خواست های قانونی توده ها وجود داشت ، و اگر گام های جدی از سوی پارلمان و دولت برداشته می شد که حاکی از رویکرد جدی به حرکت در مسیر اصلاح واقعی و قراگیر بود می توانست قابل اجتناب یاشد .

در حالی که ما گروه های حاکم را ، با تمام خطر های بزرگی که در بر دارد، به ویژه در این زمان خطرناک که مردم ونیروهای مسلح با تمام تشکیلات خود درگیر مبارزه علیه تروریسم و داعش هستند، مسئول وضعیت حاضر در کشور می دانیم ،اما هشدار می دهیم که سر سختی و اصرار بر تقسیم قدرت فرقه ای به ایجاد بحران های بد شگون دیگری تهدید می کند.

ما اعتقاد داریم که اکنون  برگزاری جلسه فوری مجلس ، برای تایید تشکیل کابینه ای کاملا جدید بر مبنای صلاحیت ، اتحاد و حرفه ای گرایی، به دور از تقسیم قدرت و اختصاص پست ها حیاتی است، تا اولین گام در مسیر اصلاح فراگیری باشد که باید افراد مستقل و پست های ارشد ویژه در دولت را نیز در بر گیرد . 

در این لحظه بحرانی ما تظاهر کننده ها و معترضین را به ادامه وفاداری به منش مسالمت آمیز نمایش های اعتراضی و رد هر شکلی از خشونت ، و حفظ اموال عمومی وخصوصی و نشان دادن انضباظ عالی ، برای دوری از کسانی که خواهان فرصتی برای  آسیب زدن به ماهیت مسالمت آمیز ، قانونی و مدنی جنبش اعتراضی توده ای هستند فرا می خوانیم .

از سوی دیگر ، موضع نیروهای امنیتی و انضباط و حرفه ای گری آن ها نقش مهمی در حفظ جان و مال ، و حفظ اعتراض کننده و معترض ها و تضمین امنیت آن ها بازی کرده است ،که شایسته تایید و تحسین است .

هنوز فشار ممتد توده ای تا زمان برآورده شدت کامل درخواست های عادلانه وقانونی اعتراض کننده ها ، برای اصلاح سیاسی و قضایی ، پایان دادن به تقسیم قدرت فرقه ای – قومی ، مبارزه با فساد و آوردن فاسد به پای حساب ، و فراهم کردن خدمات عمومی ، و کاستن از وسعت بحران های اقتصادی و مالی بر شانه های زحمتکشان و افراد کم در آمد ضروری است .    

بغداد 30 آوریل

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: