نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-05-01

نویدنو  12/02/1394 

 

 

 

 

عضوهای حزب کمونیست لهستان برای تبلیغ کمونیسم محکوم شدند – درخواست حزب کمونیست لهستان برای همبستگی انترناسیونالیستی

برگردان : مهرگان

چهار فعال حزب کمونیست لهستان روز 31 ماه مارس 2016 از سوی دادگاه منطقه ای دابروا گورنیچزا به خاطر تبلیغ ایدئولوژی کمونیستی در روزنامه "برزاسک Berzask"  ودر تارنگاشت حزب محکوم شدند . آن ها به 9 ماه محدودیت آزادی همراه با خدمات اجتماعی رایگان اجباری و جریمه نقدی محکوم شده بودند .

این رای تحریک کننده در طی دادگاه مدنی سریعی بدون حضور همه طرف ها ، که معمولا در جرائم ، زمانی که جرم متهم معین است ، مورد استفاده قرار می گیرد صادر شد .دادگاه حتی رویه استاندارد قضاوت را رعایت نکرد و مبنای حکم تنها بر اتهام است . متهم ها حتی امکانی برای دفاع از خود نداشتند محکومین پیش از این با درخواست اقدامات عادی دادگاه به حکم صادره اعتراض کرده بودند . 

فعال های حزب کمونیست لهستان به نقض ماده 256 قانون جزا متهم بودند ،که می گوید  " کسی که آشکارا یک سیستم دولت فاشیستی یا دیگر سیستم های استبدادی را ترویج کند یا نفرت ملی ، قومی ، نژادی یا اختلاف های مذهبی یا به دلیل فقدان هر طبقه بندی مذهبی را تحریک نماید به جریمه نقدی ، محدودیت آزادی یا محرومیت از آزادی تا دو سال محکوم خواهد شد ."

تلاش قبلی برای اصلاح این ماده با افزودن ممنوعیت نمادهای کمونیستی با اعتراض های داخلی وخارجی مواجه شده بود . در 19 جولای 2011 آن اصلاح از سوی دادگاه قانون اساسی که اعلام کرد ناقض اصل آزادی بیان است رد شده بود .

اتهام ها علیه فعال های حزب کمونیست لهستان برای ترویج یک سیستم استبدادی نمونه بعدی برابر سازی کمونیسم با فاشیسم و ممنوع کردن فعالیت کمونیستی است .

پرونده با ایراد اتهامی از سوی بارتوس کوناسکی – عضو پارلمان حزب قانون وعدالت – در سال 2013 آغاز شد . دادستان از اقدام به پیگیری خود داری کرد . اما در سال 2015 اقدام ها از سر گرفته شد و بعد از پیروزی انتخاباتی حزب قانون وعدالت آهنگ سریعتری پیدا کرد . در 31 دسامبر 2015 اداره دادرسی منطقه ای در کاتوایس پرونده را به دادگاه منطقه ای در دابروا گورنیچزا تقدیم کرد .مورد اتهام اظهار می دارد که فعال ها به صورت علنی یک سیستم استبدادی را با انتشار مقاله هایی در روزنامه برزاسک ترویج می کردند که ” مستقیما با سیستم کمونیستی و مارکسیسم – لنینیسم ارتباط دارد ، که در بستر تجربه تاریخی با ارزش های دموکراتیک تباین دارد " – که وسایل فعالیت های یک حزب قانونی است .  

پرونده در بستر سیاسی کردن اداره دادرسی با انقیاد آن به وزیر دادگستری – زیبیگنیو زیبرو از حزب قانون وعدالت- ، که بعنوان دادستان عمومی معرفی شد نیز اهمیت دارد. سیستم قضایی  آشکارا به تناوب با افراط گرایی دست راستی تهدید می شود.هم زمان وقتی که اعضا تحریریه برزاسک محکوم می شوند ، نئو فاشیست های اردوی رادیکال ملی NDR آزادانه در خیابان های بیالبستوک با جشن گرفتن 28 مین سال بنیانگذاری سازمان خود تظاهرات می کنند. در طی تظاهرات با نماد قالانکس ( گروه پیاده نظام با اسلحه سنگین) آن ها چراغ قوه حمل می کردند و قول می دادند دشمنان سیاسی خودرا نابود کنند ، از این رو مستقیما به فاشیسم اشاره می کردند. با این وجود ، وزیر دفاع برای مسلح کردن نئو فاشیست ها بعنوان بخشی از دفاع سرزمینی برنامه ریزی می کند . پیش از این دادگاهی در چستوچوا اتهام ها علیه فروشنده تی شرت های نژاد پرستانه را ، با عدم مشاهده هیچ نقضی به ماده 256 قانون جزا تبرئه کرد . به تازگی ، وزیر دادگستری و دادستان کل محکومیت یک ملی گرای محکوم شده به خاطر حمله به یک مرد پلیس را معلق کرد .

رای محکومیت کمونیست های لهستان در زمانی صادر شد که در اول آوریل پارلمان به قانون" در باره ممنوع کردن ترویج کمونیسم "رای داد ، که مقام های محلی را به تغییر نام خیابان ها و دیگر نشانه هایی که به کمونیسم ربط دارند وادار می سازد ، که حمله ای علیه جنبش سنتی کارگران است . موسسه یادگار ملی دفتری ایجاد و از مقام های محلی نابودی مقبره سربازان شوروی و دیگر مقبره های مربوط به کمونیسم را درخواست می کند. انهدام و نابودی مقبره ها و تحریف تاریخ جنبه های عادی شیوه های فاشیستی هستند. 

دولت و طبقه بورژوا اگر باور دارند که حزب کمونیست لهستان ، کمونیست های لهستان با این پیگرد های ضد کمونیستی مرعوب خواهند شد یا آن که کارزار ضد کمونیستی آن ها را به تسلیم وا خواهد داشت خود را فریب می دهند. اقدام علیه کمونیست ها دست در دست گسترش خط سیاسی ضد مردمی بربرمنشانه و اتحادیه اروپا پیش می رود. اکنون خیلی اهمیت دارد که همبستگی با حزب کمونیست لهستان ، که در شرایط دشواری فعالیت می کند و حمایت از کمونیست های تحت تعثیب به شیوه ای متمرکز و مصمم. با اعتراض در سفارت های لهستان در هر کشور ، با حرکت های همبستگی وغیره اعلام شود.  

دست ها از حزب کمونیست لهستان کوتاه

تعقیب ضد کمونیستی باید باطل شود

قانون های ضد کمونیستی غیر قابل قبول باید لغو شود

کمونیسم ستیزی و باز نویسی تاریخ موفق نخواهد شد

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: