نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-04-15

نویدنو  27/01/139

 

 

ویران کردن یونان :  نا سازگاری صندوق بین المللی پول و اروپا در روش!

جولیان آسانژ – برگردان : هاتف رحمانی

امروز ، دوم آوریل 2016 ، ویکی لیکس نوارهای کنفرانس تلفنی بین دو مقام عالی صندوق بین المللی پول مسئول مدیریت بحران بدهی یونان – پل تامسن ، رئیس اداره اروپایی صندوق بین المللی پول و دلیا ولکولسکو مامور ارشد صندوق برای یونان – در تاریخ 19 مارس 2016 را منتشر کرد. صندوق احتمال خروج هم زمان یونان با رفراندوم بریتانیا را که ممکن است طی آن اتحادیه اروپا را ترک کنند پیش بینی می کند.(برکزیت)

ولکولسکو در همایش اظهار می کند " این درحال تبدیل شدن به یک مصیبت است "

بنا به بحث های داخلی ، صندوق برنامه ریزی می کند تا به المان بگوید در صورتی که صندوق و کمیسیون در رسیدن به توافقی در مورد تخفیف بدهی یونان شکست بخورند ، صندوق تروئیکا ( مرکب از صندوق ، کمیسیون اروپا و بانک مرکزی اروپا) را ترک خواهد کرد .

تامسن :" توجه کن خانم مرکل ،شما با یک مسئله رو در رو هستید یعنی باید در باره آن چه گران تر است فکر کنید ، پیش رفتن بدون صندوق – ممکن است رایشتاگ (مجلس المان) بگوید  " آیا صندوق در باغ نیست؟" ، - یا انتخاب تخفیف بدهی که ما ما فکر می کنیم یونان در راستای حفظ ما در باغ به آن نیاز دارد ؟ 

ماندن در تروئیکا به صورت فزاینده ای از نظر داخلی برای تروئیکا معامله سختی به نظر می رسد ، چون کشور های طلبکار غیر اروپایی صندوق موضع صندوق در مورد یونان را نقض سیاست های وام ندادن آن در جاهای دیگر به کشورهایی ارزیابی می کنند که بدهی های غیر قابل تحملی دارند . 

صندوق در ماه اوت اعلام کرد نمی تواند در کمک مالی 86 میلیارد یورویی سال گذشته یونان که از سوی کشورهای عصو اتحادیه اروپا وعده داده شده بود شرکت کند. کریستین لگارد رئیس صندوق زمانی اعلام کرد که مشارکت آینده صندوق به دریاقت "تخفیف قابل توجه" از طلبکار ها بستگی دارد . لگارد اعلام کرد که گروهی را به سرپرستی ولکولسکو به یونان اعزام خواهد کرد .

تامسن گفت که از نظر داخلی تهدید یک فاجعه مالی قریب الوقوع ، وادار کردن دیگر بازیگرها به داخل شدن به "تقطه تصمیم گیری " را ضروری می سازد. برای المان ، در مورد تخفیف بدهی ، و در مورد یونان ، پذیرش "اقدام های " ریاضتی صندوق – از جمله بالا بردن مالیات ها و قطع کردن مستمری ها و شرایط کاری- ضروری است. اما رفراندوم "خروج از اتحادیه" بریتانیا در آخر ژوئن تصمیم گیری اروپایی در لحظه های بحرانی را فلج خواهد کرد .  

تامسن گفت " من نمی خواهم بسته کوچکی از اقدام ها را بپذیرم . من تصمیم ندارم ... آن چه تصمیم دارد همه را به نقطه تصمیم بیاورد چیست ؟ در گذشته تنها یک باراتفاق افتاده است زمانی که تصمیم گرفته شده بود و بعد زمانی که (یونانی ها) به صورت جدی به تمام کردن پول و خروج نزدیک بودند ...و احتمالا این همان چیزی است که  دوباره در حال رخ دادن است . در این صورت ، تا جولای طول می کشد ، و اروپایی ها آشکارا تصمیم ندارند یک ماه قبل ازخروج ها از اتحادیه بحثی داشته باشند ...."

سال گذشته تساکالوتوس وزیر مالی یونان صندوق را به تحمیل " اقدام های سخت گیرانه" از جمله در اصلاح مستمری ها متهم کرد . در حالی که ولکولسکو در دیدار تایید کرد که " چه فکر جالبی است که (یونان) تسلیم آن شد ...آن ها بسیار اندک هم تسلیم مالیات بر آمد شدند  و... هم نسبت به مالیات اعتبار و مستمری های تکمیلی تسلیم شدند ."   

اما نظر تامسن آن است که یونانی ها " حتی به حوالی پذیرش نظرما نزدیک نیستند." ولکولسکو دلیل می آورد که " اگر ( دولت یونان) به اندازه کافی تحت فشار بود ، تسلیم می شد... اما آن ها هیچ انگیزه ای ندارند و می دانند که کمیسیون خواهان مصالحه است ، پس مشکل این است ."

ولکولسکو : " ما با راهبرد غلطی وارد این مذاکره شدیم ، چون ما با کمیسیون با یک موضع حداقلی گفتگو کردیم و نمی توانیم (با در نظر گرفتن آن که ) کمیسیون فقط از این یکی آغاز می کند و خواهان پیشروی بیشتر نیست جلوتر برویم. بنا بر این ، مشکل این است . ما با کمیسیون گفتگو نکردیم و بعد برای یونانی ها چیزهای بدتری مطرح کردیم ، ما به یونانی ها حداقلی را که ما خواهان ملاحظه آن بودیم مطرح کردیم و اکنون یونانی ها می گویند که مذاکره نمی کنیم ."

تا زمانی که کمیسیون بر مازاد بودجه مقدماتی 3.5 درصدی دولت پافشاری می کند ( کل مالیات منهای مخارج دولت به استثنای بازپرداخت های بدهی) ، صندوق فکر می کند که این هدف باید 1.5 درصد تولید ناخالص ملی تعیین شود . همان طور که تامسن مطرح کرد ،" اگر (یونان) به دادن 2.5 درصد ( از تولید ناخالص ملی با افزایش مالیات و کاهش مزایا- مستمری – دستمزد) به ما باز گردد ... ما می توانیم کاملا پشت آن ها باشیم ." به این معنی که صندوق می تواند ، به ازای آن برای این بسته ریاضتی جدید ، از کاهش هدف تحمیلی مازاد مقدماتی بودجه بر آن ها از 3.5 درصدی که کمیسیون اروپا بر آن اصرار دارد به 1.5 درصد حمایت کند .

این هدف ها برای صندوق "خیلی بحرانی " توصیف می شوند . مقام های صندوق از تامسن می خواهند "  پیام در باره موافقت بر2.5 درصد را تقویت کند، چون نفوذ کردن نیست و فرو رفتن خیلی خوب  همراه با کمیسیون نیست ."

در یک نقطه ، ولکولسکو به یک راه حل غیر معمول اشاره می کند : به دو نیم کردن مشکل در داخل دو برنامه با دو هدف مختلف : "مسئله آن است که آیا ( اروپایی ها) می توانند هدف های میان مدت کمیسیون را ، برای پیشنهاد های برنامه ، و هدف های ما برای پیشنهاد تخفیف بدهی را بپذیرند . " تامسن بیشتر توضیح می دهد که "آن ها اساسا لازم است با خط اصلی ساختن هدف های ما موافقت کنند و آن وقت چیزی دارند که امیدوار باشند بیش از آن انجام خواهند داد . اما اگر موافقت نکنند ،بازهم پرداخت (سرمایه گذاری) خواهند کرد ." 

گروه کار یورو لازم است " خواه آن ها طرح های مارا باور کنند یا طرح های کمیسیون را موضع بگیرد " طرح های رشد صندوق کاملا مخالف طرح های رشد کمیسیون است. طرح های کمیسیون رشد 0.5 درصد تولید ناخالص ملی و طرح های صندوق کاهش 0.5 درصدی تولید ناخالص ملی ( حتی اگر یونان تمام اقدام های تحمیلی صندوق را بپذیرد)  است .

سرچشمه : کانتر پانچ به نقل از Wikileaks

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: