نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-04-02

نویدنو  14/01/139

 

 

اظهار همبستگی کوبا با برزیل

برگردان : هاتف رحمانی

 

کوبا بر همبستگی خود با مردم و جنبش های اجتماعی برزیل ، در بحران سیاسی مشخصی که اکنون کشور با آن رو در رو است تاکید کرد ، (بحرانی)که هدف آن بی ثبات کردن دولت کنونی رئیس جمهور دیلما روسف است.  

پنجشنبه ، 31 مارس ،(12 فروردین95) ، مراسمی در حمایت از برزیل در موسسه دوستی کوبا با خلق ها (ICAP) برگزار شد . فرناندو گونزالس لیروت (Fernando González Llort  )، قهرمان جمهوری کوبا اظهار داشت "  این اقدام ریشه در نیاز به اظهار حمایت بی قید وشرط ما با دولت روسف دارد ، که با  جریان یک روند استیضاح از سوی اپوزیسیون ، الیگارشی و رسانه ای شرکتی بزرگ  مواجه است . "

معاون موسسه دوستی کوبا  با خلق ها افزود که این حمله ها برای بی اعتبار کردن رهبر محبوب حزب کارگران برزیل ، لوئیز ایناسیو لولا د سیلوا نیزتلاش می کند.

گونزالس یاد آورشد فن آوری های جدیدی مورد استفاده قرار گرفته اند که برای قطع کردن پیشرفت اجتماعی که در طی دولت های لولا و روسف ، 52 سال پس از کودتایی که رئیس جمهور جوائو گولارت João Goulart را سرنگون کرد ، آغاز شد تلاش می کنند.  

رافائل بوگونی Rafael Bogoni ، دبیر کل سازمان قاره ای دانشجویان امریکای لاتین و کارائیب (OCLAE) ، نماینده اتحاد ملی دانشچویان برزیل ، در همین رابطه اظهار داشت که این اولین بار است که دموکراسی در این کشور تهدید شده است .  

رهبردانشجوها به دست آورد های اجتماعی به دست آمده در برزیل در سال های اخیر اشاره کرد و قصد مردم برزیل برای ادامه ماندن در خیابان ها و درخواست پایان دادن به این حمله ها را بیان کرد.  
بوگونی از پیام های همبستگی  دریافتی از نقاط مختلف جهان نیز سپاسگذاری کرد .  

در عین حال ، گراسیلا رامیرز Graciela Ramírez،  رئیس کمیته جهانی برای صلح ، عدالت و کرامت برای خلق ها ، اظهار داشت که تلاش های بی ثبات سازی اخیر در برزیل برای اجرای همان نمایشی تلاش می کند که در کشورهای جنوبی قاره در ایام عملیات رسوای کندور[1] استفاده شده بود .  

 

سرچشمه گرانما انگلیسی


 

[1] - عملیات کندور کارزاری ضد کمونیستی وضد شوروی بود که در سال 1968 آغاز و در سال 1975 رسما از سوی دیکتاتورهای راست گرا به اجرا گذاشته شد . ابزار اصلی آن را استفاده از نیروهای اطلاعاتی ، ترور دولتی و سرکوب کمونیست ها ، جلوگیری از نفوذ ایده های شوروی و بر آیند هر نیروی مخالفی با توسل به ارعاب و وحشت بود . برخی برآورد ها  حداقل قربانی های عملیات کندر را 600.000 نفرتخمین می زنند .(مترجم)

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: