نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-03-26

نویدنو  07/01/139

 

مطلب دریافتی

کودکان سوریه

نوشته: پیتر کوئینگ - برگردان: آمادور نویدی

هیچ نوع و موجود بیولوژیکی دیگری بر روی کره خاکی وجود ندارد که کاملاً بدون هیچ ضرورتی، هم نوع خود را برای محض قدرت و حرص و طمع نابود سازد.

وضعیت وحشتناک سوریه بر روی زمین نشان می دهد، که چه گونه این جنگ برانگیخته شده توسط آمریکا، مردم، افراد تنها – و به ویژه کودکان را تحت تأثیر قرار می دهد، ولی به سختی کسی درباره اش صحبت می کند. هیچ آینده ای برای کودکان وجود ندارد. سه میلیون نفر از آن ها ( طبق نظر یونیسف) به مدرسه نمی روند؛ آن ها دچار سوء تغذیه هستند، بسیاری بیمارند، بسیاری می میرند – مرگ هایی تیره بختانه، در اردوگاه های غیربهداشتی پناهندگان؛ کودکان بی شماری که در سن جوانی یتیم شده اند – از نظر فیزیکی و روانی مورد اذیت و آزار قرار گرفته اند، استثمار شده، و مورد بدرفتاری قرار گرفته اند، و باید از خودشان دفاع کنند.

چه آینده ای برای این کودکان سوری هست؟ چه زندگی در انتظار این کودکان بی گناه است! – به این ۳ میلیون کودک سوریه ای، باید لیست کودکان بی شمار عراق، لیبی، یمن، افغانستان، فلسطین، سومالی، سودان، و پاکستان را اضافه کنید – و این لیست هنوز ادامه دارد. تمام این کودکان از طریق جنگ ها و درگیری هایی که توسط آمریکا و «متحدان» غربی او شروع گشته، بی خانمان و پناهنده و بسیاری نیز یتیم شده اند.

همیشه مطمئن شوید که به خاطر بسپارید، چه کسی پشت این درگیری ها و جنگ ها در جهان است؛ و چه کسی می تواند هر زمان که اراده کند، به این بدبختی ها پایان دهد و چه کسی قادر است که به جای جنگ های پایان ناپذیر و کشتار جمعی برای ارضای حرص و آز خود – حرص برتری، طمع برای منابع، صلح را برای بشریت به ارمغان بیاورد.

 طبق گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، حدود ۶۰ میلیون (شصت میلیون) نفر به عنوان پناهنده در سراسر جهان در حال حرکت هستند. در واقعیت، این رقم به احتمال زیاد، حداقل ۷۰ میلیون نفر است. این نیز نقاب دیگری برای پوشاندن واقعیت است – یکی از سرافکندگی های فقر و بدبختی، توسط نخبگان جهان به رهبری آمریکا که فوق العاده لوکس و به راحتی زندگی می کنند، و برای کسب ثروت و قدرت بیشتر، دست به کشتار انسان ها میزنند. شمار کشتار کودکان را تنها می توان تخمین زد. این منصفانه است حدس بزنیم که حداقل یک سوم تمام پناهندگان کودکان و نوجوانان، چیزی حدود ۲۵ میلیون نفر هستند. بازهم، اکثر این پناهندگان جهانی، نتیجه تجاوزات آمریکا یا جنگ ها و درگیری هایی است که توسط واشنگتن آغاز شده و توسط نیروهای مسلح ناتو وآمریکا، یا به وسیله دست نشاندگان و پروکسی(نیابتی) های آمریکا انجام می گیرد، برای مثال: جنگ در یمن که اسماً  توسط عربستان سعودی و دیگر کشورهای خلیج فارس انجام می گیرید، اما با حمایت کامل و عرضه سلاح توسط آمریکا و ناتو می باشد.

 

دختران جوان و زنان نوجوان، اغلب به تجارت سکس/جنسی ختم می گردند. بسیاری از پسران و دختران به عنوان برده مورد سوء استفاده قرار می گیرند، یا در بهترین حالت، به عنوان کارگر ارزان، کار سخت و پرداخت کم، حداقل ۱۲ ساعت در روز کار می کنند و البته – هیچ شانسی برای رفتن به مدرسه ندارند – فرصت برای یادگرفتن آموزش ابتدایی را از دست می دهند. – آن ها در آینده چه کار می کنند؟ - آن هایی که ممکن است روزی پس از پیدا کردن سرپناه به عنوان پناهنده «آزاد» شوند، از بردگی آزاد و قادر به ورود در کار زندگی «عادی» گردند؟

شمار پناهندگان با هر بمباران آمریکا و ناتو افزایش می یابد؛ با ترور هایی که توسط پهباد(هواپیماهای بدون سرنشین) انجام می گیرد، که دستور آن آری، شخصاً توسط اوباما، بزرگترین نقض کننده حقوق بشر تاریخ اخیر، رهبر خود منصوب جهان که به سراسر جهان می رود و حقوق بشر را موعظه می کند، امضاء شده است. هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا ده ها هزار نفر را در ۱۵ سال گذشته کشته است. به آن می توانید صدها، شاید هزاران نفر دیگر را اضافه کنید که توسط پهبادهای انگلستان و فرانسه کشته شده اند. حداقل ۹۰ درصد آن هایی که کشته شده اند، افراد غیرنظامی بودند، و بسیاری از آن ها، شاید هم نصف آن ها، کودکان و نوجوانان بوده باشند.

بسیاری از کودکان به عنوان یتیم زنده می مانند. به ویژه زمانی که اپراتورهای آموزش دیده پهباد ها در هستون، دالاس، لاس وگاس، یا جاهای دیگری در قلمرو آمریکا، یا پایگاه های هوایی آمریکا در رامشتاین، آلمان، جیبوتی، جوی استیک (میله  یا دستگیره کنترل پهباد) خود را با شادی به سوی جشن عروسی یا مراسم عزا در یمن، افغانستان، پاکستان  - یا هر جای دیگری نشانه می روند. آن ها میل خاصی برای این جمع های خانوادگی شلوغ دارند. «باگ اسپلتس» - اصطلاح عامیانه ای که برای کشتن از راه دور استفاده می شود- سرگرم ترین، و خونین ترین «ضربه برای دلار» است، برای این هیولاهای غیربشری، که برای کشتن در مکان هایی که ده ها هزار کیلومتر از منطقه راحت آن ها دور است – توسط اوباما، رئیس جمهور قاتل، دستور داده شده است؛ که با غرور می گوید او شخصاً هر کشتاری را تصویب می کند. چه گونه این مرد – اگر هنوز لیاقت این نام باشد – می تواند در شب بخوابد؟

بسیاری از «خلبانان» این پهبادها از تریلر های کولردار قابل حمل در خارج از شهرها در آمریکا کار می کنند، اما هم چنین در آفریقا، افغانستان یا امارات متحده عربی نیز فعالیت دارند. حداقل ۶۰ پایگاه پهبادی در سراسر جهان وجود دارد، که اغلب آن ها توسط آژانس اطلاعاتی آمریکا(سی آی ای – سیا) و نیابتی های آن ها کنترل می شوند. شمار آن ها ممکن است با تمایل به افزایش، تغئیرپذیر باشد. آن ها اغلب از باندهای پرواز ساده، که به آسانی راه اندازی و پیاده شود، عمل می کنند. آن ها برای پنهان کاری استتار شده اند، بنابراین بسیار مشکل است که دیده شوند. این جنگ مدرن آمریکا، توسط روبات است، که فاقد احساسات می باشد. کشتار، آماری ساکت است، به اندازه ای که برای روی یک صفحه گسترده، اختصاص داده شده است. تقریباً هیچ کسی درباره  این روش جنگ بیرحم که به آسانی و بدون زحمت در همه جا و بی وقفه تکرار می شود، صحبت نمی کند.

چه گونه آینده سوریه بدون یک جمعیت تحصیل کرده ساخته شود؟ برای چندین نسل، یک نسل شکاف وجود خواهد داشت – حتی چنان چه – قبل از این که منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا(مینا) بتواند اقتصاد، زیرساخت اجتماعی و فیزیکی – و زندگی محض و زندگی طبیعی خود را بازیابد. سوریه، لیبی و عراق پیشرفته ترین کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا بودند: آموزش و مراقبت های پزشکی رایگان؛ شبکه امنیت اجتماعی درجه یک و زیرساخت فیزیکی که عمل می کرد؛ تاریخ بشری عمیق و ژٰرف، مهد تمدن غرب ما از آن جا سرچشمه گرفته است. اما دیگر وجود ندارد. همین «تمدن غربی» تمام آن را نابود ساخته است. بمباران کرد تا فراموش گردد و از خاطره ها محو شود. آن ها بنابر تعریف سوسیالیست بودند و سوریه هنور سوسیالیست است –  یعنی چراغ قرمز عبور ممنوع برای راه تفکر و مدل اقتصادی نئولیبرال غربی فاشیست.  

اغلب این مردم هیچ آسیبی به کسی نرسانده اند، و تروریست نیستند، به ویژه کودکان، که خوشحال بودند به مدرسه می روند، با دوستان خود بازی کنند، خانه ای و خانواده ای دارند که مراقب آنها است و غذای روزانه ای بر روی میز خود دارند. حالا همه چیز از دست رفته است. دیگر خانه ای وجود ندارد. کودکان خیابانی شده اند، گدایی می کنند، از زباله دان ها می خورند، مریض اند، با لباس های پاره پاره و کثیف، در سرما، با هیچ سرپناهی – هیچ مراقبت پزشکی – و هیچ مراقبتی به تمام معنی. واشنگتن و دست نشاندگان واشنگتن آینده آن ها را از دست آن ها ربود، آن ها را به  قعر بدبختی پرتاب کرد، و آنهایی که زنده مانده اند، در جهان به عنوان «پناهنده» سرگردانند. چه واژه تمیز غربی از کتاب آمار خارج می شود – زمانی که این روان های بیچاره که اغلب بیشتر از لبه زنده ماندن نیستند، از کشوری به کشور دیگر اخراج می شوند، مورد ضرب و شتم قرار می گیرند، با اسلحه تهدید می شوند، برخی اوقات هم کشته می شوند، بین مرگ از گرسنگی و ناامیدی از زندگی ، امراض یا غفلت محض، معلق هستند.

به خاطر حرص و طمع محور استعمارگران نئولیبرال عربی – همان اروپایی ها و برخی از آنها که در قرن های ۱۸ و ۱۹ و ۲۰ شمال آمریکایی شده اند – آنهایی که برای قرن ها جهان را ویران و مورد تجاوز و استثمار قرار داده اند، درست همین آدم ها – آیا هنوز می توان آن ها را آدم خواند؟ - آن هایی که در حال حاضر برای خیال تسلط کامل هر آن چیزی که از جهان باقی مانده است را تلف می کنند و نابود می سازند.

کشتن انسان ها چیزی معمولی شده است. ویرانی و بدبختی موجودات زنده هیچ اهمیتی ندارد. مداخله بدون حد، این آن چیزی است که غرب به بهترین وجهی، به معنای واقعی کلمه، انجام می دهد. آنها یک علم شیطانی را تکمیل کرده اند: که چه گونه آشوبی از درد و رنج و بدبختی کارآمد را، با حداقل تلاش، و حداقل هزینه – از طریق بمب ها، پهبادها – گازهای سمی، مصرف اورانیم، ارگانیسم های اصلاح شده ژنیتیکی، و سرانجام – بمب اتمی – برای ریشه کن ساختن همه بشریت ایجاد نمایند. با آشوبی که تفرقه می اندازید  تا حکومت کنید.

زندگی در بهشت روی زمین در شعله های آتش فنا می شود، و شر بشری را با خود می برد – ولی زندگی برای برخی از مردم بومی امن است، که تمام عمر خود را از نزدیک و با طبیعت زندگی کرده اند و هنوز هم زندگی می کنند. ممکن است آن ها بنیانگذار انسانیتی جدید بشوند.

 

درباره نویسنده:

پیتر کوئینگ یک تحلیل گر اقتصادی و ژئوپولیتیک است. او هم چنین کارمند سابق بانک جهانی است و وسیعاً در سراسر جهان در زمینه های محیط زیستی و منابع آبی کار کرده است. او نویسنده کتاب انفجار از داخل است – یک موضوع اقتصادی هیجان انگیز درباره جنگ، تخریب محیط زیست و حرص و آز شرکت های بزرگ سرمایه داری – داستانی که براساس حقایق و ۳۰ سال تجربه بانک جهانی در سراسر جهان است.

 Implosion – An Economic Thriller about War, Environmental Destruction and Corporate Greed 

 او هم چنین نویسنده همکار نظم جهانی وانقلاب! – مقالاتی از مقاومت است.

 

 

برگردانده شده از:informationclearinghouse

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: