نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-03-18

نویدنو  28/12/1394 

 

 

 

 زیو گانف : سوریه به قانون اساسی جدید وبرگزاری انتخابات نیاز دارد

برگردان : م .چابکی

 

خبرگزاری ریا نووستی . گنادی زیوگانف رهبر حزب کمونیست : اکنون اولویت اول برای سوریه ادامه روند های سیاسی ، تدارک قانون اساسی جدید و سازمان دادن انتخابات است .

گنادی آندریویچ زیوگانف ، صدر کمیته مرکزی حزب کمونیست و رهبر جناح کمونیست در مجلس فدراسیون روسیه به ریانوستی گفت " اکنون وظیفه شماره یک (برای سوریه) ادامه روند سیاسی ، تدارک ویرایش جدیدی ازقانون اساسی و برگزاری انتخاباتی سازمان یافته است . تحت این شرایط ( در روسیه) فرصت برای شرکت گروه وجود دارد ، تا نشان دهد که ما به دنبال راه حل صلح امیز هستیم و اعتقاد داریم که اگر روند سیاسی آغاز شده است ، برداشتن گامی به جلو در این جهت امکان پذیر است ".

اما او گفت گه پایگاه نظامی روسیه در سوریه باقی است که " همان به شدت اهمیت دارد ."

طبق گفته او ،روسیه نتایج خوبی را در مبارزه علیه تروریست ها در سوریه نشان داده است ، اما در رابطه با راهزن ها لازم است چشم هایتان را باز نگهدارید .

" زیوگانف به ریا نووستی گفت "باید به یاد داشته باشیم که با راهزنان سرو کار داریم ، و مسئله ( با توجه به ویرانی تروریست ها)خیلی فرا تر از حل وفصل است . بنا بر این ما نباید آسوده باشیم . لازم است تمام فرصت های خود را در سطح دیپلماتیک ، سیاسی و بشر دوستانه تشدید کنیم . چشم های خود را باز نگهداریم و به شدت مراقب باشیم . رهبر حزب کمونیست گفت که رئیس جمهور بشار اسد رهبر کشوری که فدراسیون روسیه از آن حمایت می کند درخواست کرد که آماده سازی سرباز ها برای مبارزه با تروریست ها به اجرا در آید . زیوگانف افزود که سوریه نقشی استثنایی در ثبات خاورمیانه ایفا می کند.  

بر اساس گفته رهبر حزب کمونیست ، ارتش روسیه در طی این ماه ها نشان داده است که می تواند در مدت زمان کوتاهی گروه نظامی قدرتمندی تشکیل دهد . او گفت " آن ها نشان دادند که خلبان ها و متخصص های ما با شجاعت بی نظیر و با صلاحیت عملکرد خود را به نمایش گذاشتند ، و عالی ترین مهارت را نشان دادند . سوما ، ما آن جا از دوستان و متحد های خود دفاع  و از گسترش باند های جنایتکار در داخل سرزمین خود جلو گیری کردیم . "

زیوگانف همچین اظهار داشت که روسیه از سازش مسالمت آمیز ستیزه سوریه هواداری می کند. او  تلاش های دیپلمات های روسی ، تحت ریاست سرگی لاورف وزیر امور خارجه  را خاطر نشان کرد .

" او افزود " اکنون در برابر آن ها وظیفه  تقویت این گفتگو ها ، تلاش برای راه حلی مسالمت آمیز برای همه طرف ها قرار دارد . هم زمان ، در واقع ، ائتلافی علیه داعش ( مغضوب در روسیه ) ایجاد کرد .و دو قطعنامه از طرف شورای امنیت سازمان ملل برای یافتن راه حل صلح آمیز تصویب شد ."

اوایل دوشنبه ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به سرگی شویگو وزیر دفاع فدراسیون روسیه دستور داد از روز سه شنبه خروج گروه روسی از سوریه را آغاز کند ، چون به هدف های خود نایل شده اند .بشار اسد رئیس جمهور سوریه در یک گفتگوی تلفنی با پوتین آمادگی برای برقراری هر چه زودتر روند سیاسی در کشور را اعلام کرد .

 

دفتر مطبوعاتی کمیته مرکزی حزب کمونیست فدراسیون روسیه

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: