نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-03-04

نویدنو  14/12/1394 

 

 

 

ترکیه به یک دولت سرکش بدل شده است

شهریار قاسمی

 

بنا به نوشته روزنامه انگلیسی ایندپیندت سیاست های رئيس جمهور ترکیه تهاجمی تر شده است ، به طوری که تقریبا هیچ کشوری حاضر به پذیرش آنکارا به عنوان یک متحد قابل پیش بینی نیست.

مسکو 3 مارچ – ریا نووستی . اقدامات بی رحمانه دولت ترکیه علیه مردم خود، ارتباط  آنکارا با تروریست های «دولت اسلامی»، (ممنوع در روسیه) و دولت دیکتاتوری رئيس جمهور رجب طیب اردوغان ، ترکیه را به طور کامل در افکار عمومی کشورهای دیگر بی اعتبار کرده است. سفیرسابق ترکیه اخیرا در مصاحبه ای، به اونال چویکوز بریتانیا گفت در حال حاضر ایالات متحده و ائتلاف بین المللی نه تنها هیچ کمکی از آنکارا نمی بینند بلکه برای انها سربار نیز شده است . این کشور بعنوان یک بازیگر مهم منطقه ای، که می توانست سبب حل مشکلات و مانع از درگیری ها شود، بطور کلی موقعیت خود را را از دست داده است .

 نقش کلیدی در "سقوط" کشور را رئیس جمهور این کشور بعهده دارد که در سال های اخیر نه تنها قوانین بین المللی ، بلکه حقوق اساسی و آزادی بشر را زیر پا گذاشته است ، و اعتقاد دارد بعنوان رئیس جمهور این اجازه را یافته است که خود را جای گزین قانون نموده و اداره سرنوشت تمامی شهروند ها را بعهده بگیرد.

آخرین مورد ، زمانی بود که اردوغان اعلام کرد تصمیم دادگاه قانون اساسی ، مبنی بر غیر قانونی بودن دستگیری روزنامه نگاران ، جانا دوندارا و اردم گل را به رسمیت نمی شناسد.  این واکنش سبب شد که ریاست جمهوری او برای جامعه بسیار خطرناک تلقی شود. اردوغان همه را دشمن می بیند و به همین دلیل بطور مداوم لیست افراد متهم به توهین به رئيس جمهوری در حال افزایش است - در حال حاضر میان "مجرمان" قهرمان سابق فوتبال جهان، سردبیران روزنامه ها، مفسران، دانشگاهیان و دانشجویان دانشگاه ها حضور دارند . تا امروز، 1845 نفر به اتهام این جرایم جلب شده اند .

http://ria.ru/world/20160303/1383767942.html

برگرفته از ریا نووستی 03/03/2016

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: