نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-02-25

نویدنو  06/12/1394 

 

 

 

بیانیه مشترک حزب های کمونیست یونان و ترکیه

 نه به جنگ امپریالیستی ! خروج ناتو از اژه !

برگردان : مهرگان

 

در پرتو تحول های خطرناک برای مردمانی که در منطقه مدیترانه شرقی رها شده اند ، موضع مشترک حزب های کمونیست در برابر دخالت امپریالیستی و جنگ ها حتی اهمیت بزرگتری کسب می کند. به تازگی هیئتی از حزب کمونیست یونان از ترکیه باز دید و گفتگو هایی را با حزب کمونیست ترکیه درباره تحول های منطقه ، وضعیت یونان و ترکیه ، وظیفه ها وتجربه های کمونیست ها در دو کشور برگزار کرد. دو حزب تصمیم گرفتند بیانیه مشترکی در باره تحول ها در دریای اژه و دخالت ناتو در آن جا ، که از موضوع مهاجر ها بعنوان بهانه خود استفاده می کند منتشر کنند. بیانیه به شرح زیر است :

 نه به جنگ امپریالیستی ! خروج ناتو از اژه !

دخالت امپریالیستی امریکا ، ناتو ، اتحادیه اروپا ، ترکیه ، اسرائیل و سلطان نشین های خلیج (فارس) در سوریه که وارد پنجمین سال خود شده است و به مرگ صد ها هزار نفر و آوارگی و بینوایی میلیون ها نفر دیگر منجر شده است ، وارد مرحله  شدید جدیدی می شود . این مرحله دخالت حتی آشکارتر ناتو و ندارک احتمال عملیات های زمینی است .

آشکار می شود که دخالت نظامی روسیه در همفکری با دولت سوریه ، وضعیت را در سطح نظامی تغییر داد ، و به همین دلیل ناتو حضور خود را در منطقه افزایش می دهد ، که در راس آن انتقال یک ناوگان مسلح به دریای اژه ، با استفاده از بهانه کنترل جریان مهاجر ها قرار دارد .

آن هایی که وضعیت دراماتیک برای میلیون ها نفر ، که از کاشانه های خود ریشه کن شده بودند خلق کردند ، اکنون درحال استفاده از این موقعیت در راستای تقویت حضور نظامی خود در منطقه هستند. هر چند به خوبی شناخته شده است که طبقه های بورژوایی ، نماینده های سیاسی آن ها ، اتحاد های امپریالیستی آن ها ، مانند ناتو و اتحادیه اروپا ، هیچ حساسیتی در رابطه با مردم و مصیبتی که تجربه می کنند ندارند .  آن ها ریاکارند! آن چه پشت بهانه های آن ها خوابیده مبارزه علیه روسیه سرمایه داری برای دفاع از منافع گروه های انحصاری خود ، برای حفظ موقعیت های ژئو استراتژیک ، کنترل منابع انرژی ، مسیر های حمل آن ها ، سهم بازار ، و نیز بازسازی و تقویت سلطه سرمایه در منطقه است .

ما حزب های کمونیست یونان و ترکیه به کارگرهای دو کشور این تحول های خطرناک در سوریه ، نقش قدرت های امپریالیستی ، موضع دولت های ترکیه ویونان را یاد آور می شویم .

ما تاکید می کنیم که درک آن که جنگ با ابزار های سیاسی ، اقتصادی و نظامی ، برای ریختن خون خلق ها برای منافع انحصار ها به راه انداخته شده است برای کارگران ،و برای لایه های مردمی از ضرورت فوری برخوردار است .

یاد آور می شویم که شرکت دو کشور در ناتو برای خلق های دو کشور و همزیستی مسالمت آمیز آن ها زیان بخش است ، چون ناتو مرزها و حق حاکمیت ملی دو کشور را به رسمیت نمی شناسد ، برای ایفای نقش میانجی در رابطه بین دو کشور تلاش می کند و هم زمان  "دست مسلح" امپریالیسم ارو- اتلانتیک علیه خلق های دیگر است .

ما مردم را فرا می خوانیم تا برای جلوگیری از دخالت کشور های خود در قتل عام های امپریالیستی جدید ، هم در رابطه با سناریو های محتمل ، که خلق های دو کشور ما را برای منافع سرمایه به ستیزه خواهد کشاند ، و هم در رابطه با شرکت کشورهایمان در طرح های امپریالیستی که خلق های دیگر را هدف می گیرد آماده باشند.

ناتو باید از اژه خارج شود !

نه به تبدیل اژه به "سکوی پرش" ناتو!

نه به ریاکاری اتحادیه اروپایی امپریالیست!

نه به جنگ امپریالیستی!

حزب کمونیست یونان - حزب کمونیست ترکیه

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: