نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-02-19

نویدنو  29/11/1394 

 

 

 

هیئت سیاسی ـ اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت)

ما بر انتخابات برنامه محور تاکید داریم 


 

ما بر انتخابات برنامه محور تاکید داریم 
برنامه انتخاباتی خود را اعلام کنید! 

در انتخابات، احزاب سیاسی با برنامه و شعارهای انتخاباتی وارد کارزار می شوند، به توضیح و تبلیغ آن ها می پردازند و می کوشند که رای گروه های وسیعی از مردم را نسبت به لیست کاندیداهای ارائه شده اخذ نمایند. انتخابات محل چالش برنامه ها است. در کشور ما به دلایل مختلف از جمله استبداد مذهبی، سرکوب احزاب سیاسی، ساختار سیاسی مبتنی برولایت فقیه، الیگارشی روحانیت و سپاه، احزاب قدرتمند و ریشه دار در صحنه سیاسی کشور دیده نمی شوند. به همین خاطر هم برنامه تا کنون جایگاه ضرور را در انتخابات پیدا نکرده است. در جمهوری اسلامی جای احزاب ریشه دار و برخاسته از متن جامعه را، نیروهای تعریف نشده به لحاظ سیاسی چون سپاه، بسیج، مداحان و هیئت های مذهبی گرفته  اند که در انتخابات نقش جدی بازی می کنند. برای آن ها برنامه انتخاباتی مفهوم ندارد. آن ها در پی قبضه مجلس با بهره گیری از رانت نظارت استصوابی و رای سازی  هستند. 
در انتخابات مجلس شورای اسلامی، کاندیداهای تائید صلاحیت شده یا به شکل منفرد و یا در ائتلاف های شکل گرفته وارد صحنه انتخابات می شوند. با آگاهی از غیرآزاد و غیردمکراتیک بودن انتخابات و مهندسی و چینش انتخابات توسط بلوک حاکم و صرفنظر از موضع ما نسبت به انتخابات ٧ اسفند، ما به مثابه سازمان سیاسی برنامه محور، انتخابات را فرصتی برای طرح شعارها، مطالبات و ارائه برنامه می دانیم و از ائتلاف های شکل گرفته و از کاندیدهای منفرد می خواهیم که برنامه و شعارهای خود را ارائه دهند، امکانات و موانع پیشبرد برنامه هایشان را برشمرند و التزام برای پیشبرد آن را در مجلس اعلام نمایند. مردم حق دارند بدانند که برنامه کاندیداهای منفرد و لیست های ارائه شده چیست. اعلام برنامه لزومأ به معنی شرکت در انتخابات نیست. اما به معنی طرح یک ضرورت است. لازم است برنامه جایگاه مناسب خود را در انتخابات و فرهنگ انتخاباتی پیدا کند، لیست و افراد و تعلق آنان به این و یا آن جریان سیاسی، خواه حکومتی خواه غیرحکومتی، صرفأ به شاخص اصلی در انتخاب تبدیل نشوند. 
هیئت سیاسی ـ اجرائی سازمان در بیانیه دوم خود پیرامون انتخابات مجلس شورا، برنامه انتخاباتی خود را اعلام کرد و بر ضرورت برنامه محوری در انتخابات تاکید نمود. در آستانه انتخابات، ما بار دیگر مطالبات و رئوس برنامه ای خود را ارائه می دهیم: 
ـ دفاع از آزادی زندانیان سیاسی و برداشتن حصر و برچیدن فضای امنیتی 
ـ دفاع از حقوق شهروندان و مبارزه علیه نقض حقوق بشر، دفاع از حقوق زنان و کودکان 
ـ تدوین لوایح برای برون رفت اقتصاد کشور از رکود، تقویت اقتصاد تولیدمحور و دانش محور، مبارزه علیه فساد و قاچاق کالا، شفاف سازی فعالیت های اقتصادی و خاتمه دادن به رانت خواری 
ـ تدوین لوایح برای دفاع از حقوق کار، فقرزدائی و اشتغال زائی و کاستن از فاصله فقر و ثروت و گسترش بیمه همگانی 
ـ تدوین قوانین ضرور برای حفظ محیط زیست و حل معضل کم آبی 
ـ تغییر قانون انتخابات در جهت حذف نظارت استصوابی و تامین حق انتخاب شهروندان 
- دفاع از استقلال مجلس و اعمال حق تحقیق آن در کلیه‍ی امور، خاصه در امور مربوط به نهادهای غیرانتخابی 
ـ پیشبرد سیاست صلح در منطقه، تنش زدائی از مناسبات با کشورهای دیگر از جمله امریکا 

هیئت سیاسی ـ اجرائی سازمان فدائیان خلق ایران (اکثریت) 
٢٨ بهمن ١٣٩٤ (١٧ فوریه ٢٠١٦)  

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: