نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-02-12

نویدنو  24/11/1394 

 

 

 

اشتون کارتر : ما پرداخت می کنیم، افریقایی ها می جنگند

برگردان : آرش وجدانی

 

اشتون کارتر دبیر امنیت امریکا دیروز تاکید کرد که لیبیایی ها باید بیشترین مبارزه علیه تروریست های دولت اسلامی را در کشور خود انجام دهند.

سخنان او یک روز پس از آن که مقام های ناشناس در اداره او افشا کردند که آن ها  200 میلیون دلار برای سال آینده جهت جنگ جدیدی علیه دولت اسلامی در سراسر شمال وغرب افریقا از خزانه درخواست کرده اند بیان شد .

پهپادهای کشنده امریکا در افریقا

آن رقم احتمالا برای پوشش بیشتر عملیلت پهپادها بر فراز افریقا ، به موازات مبارزه تظامی برای تدارک زمان واقعی جاسوسی از طریق هواپیماهای بی سرنشین 24 ساعته در سال های آینده است . برای اولین بار است که پنتاگون افزایش (بودجه) جداگانه ای را برای عملیات علیه دولت اسلامی در افریقا بمحاسبه کرده است .

آقای کارتر دیروز در سر راه سفر به بروکسل برای دیدار با همتای اروپایی خود ادعا کرد :" رویکرد به لیبی کمک به لیبیایی ها برای اخراج دولت اسلامی است ، که اساسا  رویکرد راهبردی ما در همه جا است . "

 جنگ را متوقف کنید

 در بریتانیا لیندسی ژرمن گرد آورنده ائتلاف جنگ را متوقف کنید از تایید دخالت دوم غربی در لیبی از سال 2011 به شدت انتقاد کرد  .

او گفت " پس از دخالت اول ، حمله های هوایی سبب مرگ 30.000 نفر و به جنگ داخلی منجر گشت که کشور را در هم شکسته است و به ظهور گروه های تروریست از جمله دولت اسلامی منجر شده است . اکنون به ما گفته می شود پهپاد ها و دیگر حمله های هوایی می تواند آن ها را شکست دهد . اما در واقعیت این دخالت ها هست که به ایجاد زمینه ای که چنین گروه هایی بتوانند رشد کنند کمک کرده است. مردم افریقا به جنگ ، فقر و بدبختی بیشتر نیاز ندارند ."

 

سرچشمه : مورنینگ استار

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: