نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-01-28

نویدنو  08/11/1394 

 

 

 

چهره عریان استبداد در انتخابات

 م . چابکی 

به شوربختی میلیون ها انسان در کارزار انتخاباتی می نگرم که به روزنه ای امید بسته اند تا شاید شفائی برای درمان عدالت اجتماعی بیابند. کارگزاران نظام با تدارک و دامن زدن به فضای داغ انتخاباتی به توازن نیرو به منظور تحکیم رژیم ولایی تا گرفتن آرای نهایی در صندوق های رای از انواع ترفندهای سیاسی بهره می گیرند تا مانع اتحاد و انسجام در بدنه اجتماعی جامعه گردند. با تهدید وتحمیل و ایجاد نفاق و چند دستگی و گروه تراشی و حبس وشکنجه و حتی سو ء قصد مخالفان  کوتاهی نمی کنند. مستبدان برای قلع وقمع شمشیر را از رو می بندند و در شرایط اعتراض های جمعی با لشکر کشی  از براه انداختن حمام خون چون گذشته جنبش مردمی شرمی ندارند.

 ازاین تجربه عام و هم اکنون نیز در ادامه انتخابات مجلس خبرگان و انتخاب در مجلس اسلامی سناربو  تکمیل می گردد .با طرح کنار گذاشتن نظارت استصوابی برای باز کردن فضای انتخاباتی در آغاز رهبر ولایی آب پاکی را بر مانور رئیس جمهور روحانی ریخت بدین ترتیب"آقا" به تقویت درپشت جبهه پشتبانی ازشورای نگهبان پر داخت و شورای نگهبان نیز شمشیر را برای قلع وقمع از رو بست و از میان هزار نفر ثبت نام کننده در صد اندکی بی خطر به نظام را باقی گذاشت که خود شیفتگان اصلاح طب و خود نامیدگان چپ این بار نیز روزنه ای"مترقی" برای اتحاد در صندوق ولایی یافتند و می گویند برای حفظ نظام پس از برجام رای خواهیم داد. اما ریزش ها از نمایندگان مخالف احزاب تا گروه های ملی مذهبی ادامه یافت بنا به گزارش‌های رسمی و غیر رسمی، همه اعضای حزب اعتماد ملی، کارگزاران سازندگی، اتحاد ملت ایران، اراده ملت ایران، ندای ایرانیان و از 3000نفربه 30 نفر اصلاح طلب باقی ماند که 99% از سوی هیأت‌های نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شدند . فضای قلع و قمع برجو انتخابات حاکم گردید رئیس جمهور به رد صلاحیت ها واکنش نشان داد و در ابتدا با طنز گفت: "همین مدل برجام را باید در داخل اجرا کنیم ..و. امیدواریم شورای نگهبان به این موضوع به خوبی رسیدگی کرده و با دخالت در این موارد، صلاحیت افراد را احراز کند"

دعوای جناحی ,اختلاف نظرها و تصفیه حساب ها وبرخورد ها که در راس آن رهبر و سپاه قرار دارند . خود نامیدگان اصول گرا که از دوران احمدی نژاد برسرزبان ها افتاد و هم اکنون طیف چپ و راست و میانه  بخود گرفته است .اختلاف نظر با اصلاح طلبان که بنام محمد خاتمی که به گارباچف ایران معروف گشت با موضع هاشمی رفسنجانی سردار نئولبیرال ها  و رئیس جمهور روحانی با شورای نگهبان درمورد صلاحیت ها و غیره .. فضای انتخاباتی را بین رای دهندگان شناور نموده است. در چنین فضا یی اسامی افرادی از سانتر یفیوژهای انتخاباتی عبور کرده و چند تنی باقی ماند که افراد و نبروهایی با انگیزه شرکت در انتخاب بد و بدتر گزینه " بد" که ته مانده های بی خطر از گردونه سانتریفیوژهای انتخاباتی بوده اند برای رای دادن ترجیح داده اند تا پاسخی باشد به ندای رهبر.که مخالفان نظام را برای رای دادن فراخواند هرچند پبام با توهمی طنز آمیز روبرو گردید .ولی خود نامید گان چپ و "اصلاح طبان محبوب دولت" آنرا به فال نیک گرفتند که گویا " آقای خامنه ای تغیر رفتار" داد این خود فرهیخته گان که خود را تازه با تغیر رفتا ر رهبر ولایی انطباق داده بودند که دیری نپائید رهبر تیر خلاص را به این خوش باوران آگاه زد و با بی پروا ئی گفت منظور "شرکت در انتخابات است نه انتخاب درمجلس"  در واقع تغیر رفتار از جانب " آقا" نبود بلکه از جانب فرصت طلبانی است که می خواهند شعور زحمتکشان را دستکاری کنند حال چه واکنشی در مقابل چنین اهانتی باید نشان داد که انسان ها را در سطح یک ماشین رای تنزل داده اند ؟ سئوال اینجاست آیا باید به تحقیرتن در داد وبه هر تقدیری به پیام رهبر در انتخابات پاسخ مثبت گفت؟ ویا بگفته قدیانی اصلاح طلب منفرد به تحریم ها پیوست؟ چگونه باید با حفظ صف مستقل نیروی کار و زحمت به همراه جنبش مردمی حضور یافت ؟ چگونه باید در مبارزات دمکراتیک مردم شرکت جست ؟ و یا چگونه در شرایط استبداد چهره گسسته بانیافتن کاندید مورد نظر به مبارزه ادامه داد؟ نسخه نویسی از بالا بدون در نظر گرفتن محیط و شرایط محل زندگی و کار بی معنا است. قدرمسلم این است که نباید زیربار چنین تحمیلی رفت وبرای بدست گرفتن تریبون واقعی غیر فعال ماند.

04 بهمن 1394 برابر با 25/01/2016

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: