نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-01-28

نویدنو  08/11/1394 

 

 

 

متحد های ال قاعده  نماینده مخالفان در گفتگو های آینده صلح سوریه

دانیل مک آدامز- برگردان : مهرگان

کمیته اپوزیسیون مورد حمایت سعودی به نمایندگی از شورشی های رزمنده برای سرنگونی دولت اسد در سوریه روی یک رئیس مذاکره کننده در گفتگوهای صلح که آغاز آن برای هفته آینده در ژنو برنامه ریزی شده است موافقت کرده است . شورشی ها توسط محمد اللوش ، رهبر سیاسی جیش الاسلام نمایندگی خواهند شد . 
برادر محمد اللوش ، زهران ،جیش الاسلام را تا زمانی که در حمله هوایی در پایان دسامبر کشته شد رهبری می کرد . تحت حاکمیت زهران ، جیش الاسلام یک گروه اسلام گرای تند خو بود که  اصرار داشت باید حاکمیت قانون شرع سوریه را اداره کند. او رابطه های نزدیکی را با جبهه ال نصرت ، به عبارت دیگر ال قاعده در سوریه جفظ می کرد .
جان لاندیس دبیر مرکز مطالعات خاورمیانه در دانشگاه اوکلاهما ، نمایه مشروحی از رهبر آن زمان جیش الاسلام را تالیف کرد . آیا این گروه به آرزوی سرنگونی اسد در سوریه  امریکا / سعودی/ترک/ اسرائیلی وفادار خواهد ماند ، دلیل اندکی برای اعتقاد به آن که خون ریزی می تواند متوقف شود وجود دارد . در واقع ممکن است تنها در صورتی که آن ها موفق به گرفتن قدرت شوند خون ریزی عمدی به صورت واقعی آغاز شود .  

زهران خواهان پاکسازی دمشق از تمام شیعه ها ونصیری ها بود ( نصیری عبارت قدیمی است که به علوی ها قبل از پذیرش "علویت" اطلاق می شود . برخی معتقدند که "انصار" هم بر گرفته از همین نصیری است ) .

علاوه بر این ، گفته می شود جیش الاسلام در قتل عام آدرا شرکت داشت ، که  شاهد  کشتار فجیع ده ها اقلیت  ساکن آن جا از جمله شیعه ، مسیحی،کرد، اسماعیلی ودروز بود.
رهبر تازه در گذشته جیش اسلام تا آن جایی پیش رفت که عثامه بن لادن را در یک نوار ویدیویی ستایش کرد.
کمیته اپوزیسیوینی که محمد اللوش رئیس مذاکره کننده آن است همواره حضور هر گروه رقیب در گفتگو های ژنو را رد کرده است . اگر خواسته های آن ها پذیرفته شود، به معنی آن خواهد بود که تنها گروه نمایندگی کننده مخالفان دولت سکولار اسد متحد های ال قاعده خواهند بود که بارها حکومت دموکراتیک را به سود حکومت اسلامی تحت قانون های شریعت رد کرده است .
نماینده های گروه های معتدل تر مخالف اسد ، و نیز کردها و دیگران ، یا دعوت نمی شوند یا جیش الاسلام مورد پشتیبانی سعودی صحنه را ترک و تغییر رژیم دهنده های غربی را بدون نایب رها خواهد کرد که روی آن ها زمان و پول بسیار زیادی سرمایه گذاری کرده اند.

آری ، درست خواندید : امریکا ومتحد های آن در خاورمیانه متحد های ال قاعده را برای اداره سوریه پس از سرنگونی اسد به پیش می رانند .

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: