نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-01-24

نویدنو  04/11/1394 

 

 

 

 قصاب ها خواهان پیش شرط هایی برای گفتگوی صلح سوریه اند 

برگردان : مهرگان

دیروز به اصطلاح اپوزیسیون سوریه درخواست کرد که دمشق به عنوان پیش شرط گفتگو های صلح روز دوشنبه در ژنو به طور یک جانبه آتش بس اعلام نماید .

تنها سه روز قبل از زفتن به گفتگو ،جرج سابر معاون رئیس کمیته عالی مذاکرات  اپوزیسیون خواستار توقف حمله های هوایی روسیه و رفع محاصره منطقه های در دست شورشیان توسط ارتش سوریه شد .

کمیته عالی مذاکرات اپوزیسیون در کنفرانسی در ماه گذشته در عربستان سعودی و زیر نظر شاه سلمان سر هم بندی شد .

آقای صبرا به خبرگزاری رویترز گفت که حتی گفتگوی غیر مستقیم بین دولت و شورشی ها – که روز پنج شنبه از سوی جان کری وزیر خارجه امریکا مطرح شد – قابل گفتگو نبود .

اوگفت " شکل گفتگوها سبب نگرانی ما نیست ، اما شرایط باید برای مذاکرات مناسب باشد ."

آقای صبرا گفت " تا اینجا ، مانع های پیش پای کنفرانس باید بر طرف شوند." 

مجله سیاست خارجی امریکا روز چهارشنبه سخنان فاش شده استفان دی میستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه را منتشر کرد ، که عربستان سعودی را به تخریب روند صلح متهم می کرد . 

آقای میستورا روز دوشنبه در یک بیان محرمانه کوتاهی گفت :" ریاض تلاش ها برای یافتن راه حل دیپلماتیک را --- با سعی برای کنترل شدید آن گروه های اپوزیسیونی که اجازه شرکت در گفتگو ها را خواهند داشت پیچیده می کند.  

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز پنجشنبه گفت اپوزیسیون باید " مسئولیت تاریخی برای خرابکاری گفتگو ها را به عهده بگیرد چون هر پیش شرطی برای برقراری گفتگو ها غیر قابل پذیرش است "

در عین حال  صالح مسلم یکی از رهبر های حزب اتحاد دموکراتیک کرد(پی وای دی) دیروز هشدار داد که گفتگو ها در صورتی که کردهای سوریه نماینده ای نداشته باشند ممکن است شکست بخورد .  

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه – که دولت او از سوی روسیه به یاری به تروریست های دولت اسلامی ( داعش) متهم است – روز پنجشنبه با ادعای ان که پی وای دی در طرف دولت ( سوریه) بود به حضور پی وای دی در گفتگو ها اعتراض کرد .

 آقای مسلم به نوبه خود با حضور اسلام گرای بنیاد گرای جیش ال اسلام  یکی از بخش های اصلی کمیته عالی گفتگو های اپوزیسیون  در گفتگو ها مخالفت کرد .

" او اشکارا خواهان برقراری دولت اسلامی است "

مورنینگ استار

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: