نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2016-01-15

نویدنو  24/10/1394 

 

 

 

بازسازی رایش سوم مشعل نئونازی ها در اوکراین

تهیه ونگارش : م .چابکی

اول ژانویه2016 درمرکز میدان کیف به افتخار 107 امین سالگرد استیپان باندارا رهبر فاشیست سنتی اوکراین ازطرف حزب "آزادی" و " ملی گرای راست "رایت سکتور" نئو نازی ها ی  اوکراین با مراسم ویژه ای دست به راهپیمایی زدند. این راهپیما یی علاوه بر تصویر " استیپان باندارا" با حمل عکس " شوخیوویچ" معاون فرمانده فاشیست های سنتی اوکراین در کنار مشعل, پرچم دولتی, پرچم با علامت نازی ها  بر پارچه سیاه وسفید همراه بود . همزمان در شهرهای ,اودسا, خرسون, لیفوف,دین پروپطروسکی, ودیگر شهرستا نها مراسم ویژه راهپیمایی همانندی برگزار شد که ویدئوی آن درزیربعنوان سند ارائه می گردد.

باید یاد آورشویم مدتی پیش در 9 آرویل 2015 که پترو پورشنکو رئیس جمهور اوکراین بنام " مبارزه برای استقلال" دستور ادغام " گارد ملی"  ، بازوی رزمی فاشیستی را ،  با سازمان نظامی امضا کرد ، باواکنش شدید مسکو مواجه شد. مسکوآن دستور را اعطای" حق به نئو نازی ها در سطح بین المللی " ارزیابی کرد.  

 ریشه تاریخی این سازمان به سال 1942 بر می گردد که با همکاری سربازان نازی درمقابل ارتش شوروی  ایجاد گشت که از هیچ جنایتی دریغ نمی کردند  وپس ازتشکیل به کشتار جمعی ده ها هزار نفراز شهروندان لهستان دست زدند و باندارا درتاریخ بدین نام شناخته شده است .

رایت سکتور ( بخش راست) "بازوی رزمی حزب سووبودا" حزب آزادی" 
رایت سکتور که درجریان اعتراض‌های ضد دولتی در “جنبش یورومیدان” کیف گروه های مسلح خود را تشکیل داد حفاظت میدان را بدست گرفت، این نیرو خود را باصطلاح ضامن" انقلاب "اوکراین می‌داند. آنان افکاری به شدت ضدروسی و ضدیهودی و پرچمی به رنگ سرخ وسیاه دارند.عقاید آنها با نازی ها یکی است . نماینده رایت سکتور در رادا (پارلمان اوکراین) به صراحت از گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر، نقل قول کرد و نام موسسه تحقیقاتی خود را موسسه گوبلز نام گذاری کرد. لباس و نمادهایی که استفاده می کنند شبیه به حزب نازی آلمان است .گروه رایت سکتورکه وابسته به حزب فاشیستی سووبودا می باشد در دولت کنونی اوکراین قدرتمند است . آن ها در آغاز به تخریب بناهای یاد بود اتحاد شوروی و شکسنن مجسمه های لنین  وتخریب مقبره های سربازان گمنام ارتش سرخ پرداختند ، هم اکنون نیزنیروهای مترقی بویژه حزب کمونیست اوکراین تحت پیگرد وآزار واذیت قراردارد  و مجلس رادا به بهانه های قانونی از فعالیت آنها جلوگیری نموده اند.

 پس از کودتای فاشیستی دراوکراین که با حمایت آشکار اتحادیه اروپا وآمریکا صورت گرفت ، با توافق میان رایت سکتورها ، بازوی رزمی فاشیست های اوکراین و دولت کیف ، تأسیس و رهبری "گارد ملی " به رایت سکتورها سپرده شد .  دمیترو یاروش رهبر رزمی نا سیو نالیست های  اوکراین که  به فعالیت های خود شکل قانوی داده است می گوید : اغلب از پوتین بعنوان احیاء کننده ناسیونالیسم روسی یاد می کنند ولی ولادیمیر پوتین بیشتر در گیر "نوستالژی اتحاد جماهیر شوروی " فروپاشیده شده است. «ناسیونالیست‌های واقعی روسی فعالیت زیرزمینی و مخفی دارند و ما امیدواریم که جنبش ما موجب تحرک مجدد آنها شود"

فاجعه سوختن انسانها در اودسا فراموش شدنی نیست 
اودسا اولین شهر پر اهمیت شمال شبه جزیره “کریمه” است .فاجعه به آتش کشیدن ده ها نفر از مردم، در یک ساختمان باعث تشدید بیشتر بحران اوکراین شده بود. گروه نئونازی «رایت سکتور» که در قالب سازمانی به نام «گارد ملی» از سوی دولت موقت کیف قانونی اعلام شده بود , محل تجمع مخالفان دولت را مورد حمله قرار داد .فاشیست ها ساختمان اتحادیه‌های کارگری اُودسا را محاصره  و به آتش کشیدند,( تصاویری از کماندوهای رایت سکتور که چندین ساعت پیش از حادثه توسط هلی کوپتر به شهر اودسا منتقل شده بود در رسانه ها پخش گردید ) .فاشیست های گروه رایت سکتور در حالی که انسان ها می سوختند در بیرون ساختمان سرود پیروزی می خواندند . دراعلامیهٔ حزب کمونیست اوکراین،حزبی که خود از قربانیان نیروهای فاشیست اوکراین و هدف تهاجم و اذیت و آزار و کشتارآنها است چنین نوشته بود : «اراذل و اوباش فاشیست درهای ورودی و خروجی محل دفتر سندیکایی اودسا را مسدود کردند، و با بطری‌های آتش‌ زا که در همان محل تهیه کرده بودند، ساختمان را آتش زدند و مانع ورود نیروهای آتش‌ نشانی به داخل ساختمان شدند. بسیاری از افراد داخل ساختمان بدون امکان فرار از ساختمانی که در شعله‌های آتش می‌سوخت، بر اثردود شدید دچار خفگی شدند، و برخی دیگر زنده زنده در آتش سوختند، برخی از طبقات بالای ساختمان خود را بیرون پرت کردند وآنهائی که جان سالم به دربرده بودند مورد حمله گروه خشمگین فاشیست ها قرار گرفته و تا سر حد مرگ کتک خوردند» 
گئورکی دیمیترف از رهبران نامی ضد فاشیست بلغارستان می نویسد:   «به حکومت رسیدن فاشیسم، جانشین شدن عادی و معمولی یک دولت بورژوایی با دولت بورژوایی دیگر نیست .این امر به معنی تعویض یک شکل دولتی حاکمیت طبقاتی بورژوازی – یعنی دمکراسی بورژوایی ،با شکل دیگر آن- یعنی حکومت دیکتاتوری تروریستی آشکار است.نادیده انگاشن این تفاوت یک اشتباه جدی است.چنین اشتباهی می تواند در برابر پرولتاریای انقلابی که می خواهد وسیع ترین اقشار زحمتکش شهر و ده را در پیکارعلیه خطرغصب حکومت به وسیله ی فاشیسم بسیج نماید و ازتضادهای موجود در اردوی خود بورژوازی استفاده کند،موانع جدی ایجاد سازد.در عین حال کم بها دادن به اقدامات وتدابیرارتجاعی بورژوازی درجهت سلب وپایمال کردن آزادی های دمکراتیک زحمتکشان،مخدوش و محدود کردن حقوق پارلمان و تشدید فشار و تضییق علیه جنبش انقلابی ،که هم اکنون در کشورهای با دمکراسی بورژوایی اتخاذ می گردد و هر روز ابعاد تازه ای به خود می گیرد و به استقراردیکتاتوری فاشیستی کمک می کند... ما همچنین باید یک رشته از اشتباهات احزاب کمونیست را نیز ذکر کنیم . ما نمی توانیم این اشتباهات را که مانعی در راه مبارزه مان علیه فاشیسم بود نادیده بگیریم .در صفوف ما احزابی بودند که به خطر فاشیسم تا حد غیر مجاز کم بها می دادند .باید اضافه کنم که یک چنین برخورد نادرست با این مسئله تا این لحظه هم از جانب بعضی ازاحزاب  دامه دارد»

17 دی 1394 برابر با 07/01 / 2016

منبع : سایت احزاب کمونیستی اتحاد شوروی سابق احزاب برادر

http://skpkpss.ru/37394/

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: