نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-12-18

نویدنو  27/09/1394 

 

 

مطلب دریافتی

سئوالاتی که باید از اوباما پرسیده شود

نوشته: ویلیام بلوم - برگردان: آمادور نویدی

کدام یک برای شما مهم ترین است – نابودی داعش، سرنگونی اسد رئیس جمهور سوریه، یا تصفیه حساب با روسیه؟

آیا فکر می کنید که اگر به مردم آمریکا بگوئید که اسد برای کمک و نجات مسیحیان در درگیری ها و جنگ های خاورمیانه بیش از هر رهبر دیگری در منطقه عمل کرده است، منجر به کاهش خصومت مردم و رسانه های آمریکایی نسبت به او می شود؟ و یا نظری مانند نظر سحن گوی وزارت امورخارجه دارید که در ماه سپتامبر اعلام کرد که:«رک و راست، ریشه همه شرها از رژیم است»؟

چرا آمریکا تحریم های فلج کننده مالی و ممنوعیت کمک های نظامی را علیه سوریه، کوبا ایران و دیگر کشورها حفظ می کند، ولی در مورد عربستان سعودی این کار را نمی کند؟

عربستان سعودی چه کاری باید انجام بدهد تا از حمایت زیاد آمریکا کاسته شود؟ آیا باید شکنجه ها، گردن زدن ها، قطع عضوها، شلاق زدن ها، سنگسار ها، مجازات برای توهین به مقدسات و ارتداد، و یا دیگر سرکوب زنان و دختران خود را افزایش دهد؟ و یا حمایت مالی خود را از داعش و دیگر گروه های جهادی افزایش دهد؟ و به نقش خود در۱۱ سپتامبر۲۰۰۱ در حمله به برج های دوقلو در آمریکا اعتراف نماید؟ و یا به اسرائیل حمله کند؟

چه چیزی شما را بیش تر اذیت می کند: بمباران مردم یمن توسط سعودی یا بمباران مردم سوریه توسط خود  سوری های سوریه؟

آیا این واقعیت هرگز به ذهن شما خطور نکرد که چرا داعش به اسرائیل حمله نمی کند؟

آیا این شما را نگران نمی کند که ترکیه در نظر دارد بیش تر به کردها و روسیه حمله کند تا به داعش؟ و به سربازان زخمی داعش مراقبت های پزشکی ارائه دهد؟ و یا داعش معاملات نفتی خود را در خاک ترکیه انجام می دهد؟ یا ترکیه، عضو ناتو یایگاهی امن برای تروریست هایی شده است که از لیبی، چچن، قطر، و جاهای دیگر آمده اند؟ و یا سال گذشته، جو بایدن معاون رئیس جمهور اعلام کرد که اردوغان، رئيس جمهور ترکیه با «صدها میلیون دلار و هزاران تن سلاح» از داعش حمایت می کند؟

اگر ناتو هرگز وجود نداشت، امروز چه استدلالی به نفع ایجاد چنین نهادی داشتید؟ که طبق گفته برخی ها – بازیچه ای  بسیار مفید برای سیاست خارجی آمریکا است، و فروش تضمین شده تریلیون ها دلاری را برای کارخانه های تولید سلاح آمریکایی ارائه داده است.

آیا آمریکا طرحی جهت ارائه هر گونه شواهدی دارد که نشانه ای بر ادعای مکرر خود مبنی بر بمباران دولت سوریه و جنگ شیمیایی علیه مردم سوریه باشد؟ مانند یک عکس روشن یا ویدئویی از دوربین های ماهواره ای همه جا حاضر آمریکایی؟ یا هر مدرک معتبر دیگر؟

آیا آمریکا طرحی جهت ارائه شاهدی برای حمایت از ادعای مکرر خود مبنی بر تهاجم روسیه به اکراین در سال گذشته (۲۰۱۴) دارد؟ مانند یک عکس روشن و یا ویدئویی از دوربین های ماهواره ای همه جا حاضر آمریکایی؟ و یا هر مدرک معتبر دیگری؟

آیا ارتباطات بسیار زیاد بین دولت اکراین و نئونازی ها هیچ تأثیری بر حمایت آمریکا از اکراین دارد؟

به نظر شما نتیجه جنگ جهانی دوم چه می شد، اگر آمریکا با ورود شوروی  به جنگ به بهانه «استالین باید برود» مخالفت می کرد؟

آیا شما ترجیح می دهید که روسیه به هیچ وجه در سوریه نقش نظامی نداشته باشد؟

آیا دولت آمریکا می تواند چند تا از مخالفان «میانه رو» سوری را که ما زیاد درباره آن ها می شنویم، با نشان دادن افراد مشخصی ارائه دهد، که اجازه داشته باشند با رسانه ها مصاحبه نمایند؟

آیا با ملزم کردن تمام پرسنل به پوشیدن کفش ورزشی، می خواهید به وعده خود مبنی بر «هیچ چکمه ای بر روی زمین سوریه نمی رود» عمل کنید؟

 

برگردانده شده از:

 The Anti-Empire Report #141 – December 6th, 2015 ...

williamblum.org/aer/read/141

http://williamblum.org/aer/read/141

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: