نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-12-18

نویدنو  27/09/1394 

 

 

شوراهای مردمی ونزوئلا اولین مجلس کمونی ( همگانی) رابرگزار کرد  

 جان هیلت – برگردان : مهرگان

 

فعال های مردمی به عنوان اولین مجلس ملی کمونی (همگانی) که در روز چهارشنبه گشایش یافت پا به عرصه قدرت گذاشتند.

 دیوسدادو کابللو رئیس مجلس ملی ریاست آن را به مثابه شوراهای کمونی (همگانی) خود گردان به عهده گرفت . این مجلس  برای اولین بار با تشویق و تامین مالی هوگوچاوز رهبر انقلابی در گذشته تشکیل شد .  

تصمیم به حفظ مجلس در ساختمان مجلس ملی نشان داد که نیکولاس مادورو و نیروهای انقلابی بولیواری نمی خواهند در برابر نتیجه های نا عادلانه انتخابات هفته گذشته کمر خم کنند .  

 آقای مادورو اظهار داشت " ما به راست وبورژوازی اجازه نخواهیم داد ، از موضع قدرتی که به تازه گی یافته است ،  حق حاکمیت ملی ، استقلال و عدالتی را که ما در طی این سال هابا فداکاری بنا کرده ایم پس بگیرند"

 او از قبل  قول داده است در برابر در خواست های اپوزیسیون برای عفو عمومی اعضای خود که به جرم خشونت زندانی شده اند مقاومت نماید .

 رئیس جمهور حق قانونی دارد دو بار پیشنهاد های مجلس ملی را قبل از ارسال موضوع به دادگاه عالی رد نماید .

 اما موضوع نه تنها برای گروه راست افراطی اراده مردمی ، که لئوپولدو لوپز رهبر آن به جرم تحریک به خشونت به 13 سال حبس محکوم شده است ، بلکه برای سلسله مراتب کلیسای کاتولیک که به صورت سامانه مندی با تغییر های مترقی در ونزوئلا مخالفت کرده است دارای اولویت است . 

 یورگ اروسا ساوزنو اسقف کاراکاس روز یکشنبه گفت " باید یک قانون عفو عمومی وجود داشته باشد چون تعداد زیادی از افراد به خاطر جرائم مربوط به اقدام های سیاسی در زندان هستند. این برای من نا عادلانه است ".

 روحانی محافظه کار افراطی گفت ونزوئلا  در  مسیر غلطی حرکت می کرد چون " آن ها می خواستند یک نمونه استبدادی ، مارکسیست و کمونیستی را به اجرا بگذارند".

اپوزیسیون ، که تمایل سیاسی خود برای عفو عمومی و "تغییر" کلی را پیش از انتخابات محدود کرده بود ،آخر هفته حقیقت را عریان کرد .  

خصوصی سازی آب وبرق ، حذف مالیات بر سرمایه ، سرمایه گذاری و واردات و پس دادن شرکت ها و زمین های ملی شده از جمله پیشنهاد های آن ها است .

 آن ها خواهان غیر متمرکز کردن خدمات و شهربانی ، مصونیت سیاسی برای مدیران شرکت هایی که با تقلب اداره می شوند ، حذف سوبسید های دولتی برای بازار مواد غذایی ، و تقویت بخش خصوصی در مسکن ، شهربانی و آموزش هستند.

مورنینگ استار

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: