نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-12-18

نویدنو  27/09/1394 

 

 

مشارکت برای صلح : جنگ را متوقف کنید و جرمی کوربین

 لبندسی گرمان – هاتف رحمانی

حمله به ائتلاف جنگ را متوقف کنید در هفته گذشته تا حد دیوانگی رشد کرد. به ظاهر نسبت به ناهار جمع آوری کمک مالی که با حضور جرمی کوربین برگزار شد ، اما (حمله ها) نسبت به چیزی بسیار متفاوت است  . لیندسی گرمان آن را امروز در مورنینگ استار توضیح می دهد.

حمله به ائتلاف جنگ را متوقف کنید در هفته گذشته تا حد دیوانه کننده ای رشد کرد . این رشد ظاهرا به خاطرناهار جمع آوری کمک با حضور جرمی کوربین است که شب گذشته در لندن برگزار شد ، اما مثل همیشه این نوع از حمله ها نسبت به چیزی کاملا متفاوت است .

باور کردنی نیست که حمله بدون انتخاب کوربین بعنوان رهبر حزب کارگر می توانست اتفاق بیفتد. همچنین باور کردنی نیست که ( این حمله ها) بدون به راه اندازی چهارمین دخالت عظیم نظامی دولت بریتانیا در 5 سال ، این بار پیوستن به بمباران سوریه اتفاق می افتاد.

با این که دولت هفته گذشته توانست برنده رای گیری در پارلمان شود ، اما این کار را در مواجهه با مخالفت از سوی اکثریت بزرگی از نماینده های حزب کارگر و نیز جبهه ملی اسکاتلند، پلید (حزب ولزی ها) و سبزها عملی کرد .

اکثریت کابینه سایه علیه جنگ و اکثریت عضو های حزب کارگر آشکارا با آن مخالفت کردند.

رهبری کوربین نشان می دهد که احساس ضد جنگ از زمان بلری ها و نئوکان هایی که این حمله های سوزاننده را به راه انداختند بسیار بهتر است ، آن هااز جلب کوربین به گسست از کارزار ضد جنگ و امید آن که چنین حرکتی بتواند احساس ضد جنگ را تضعیف نماید مایوسند.

این اتفاق رخ نمی دهد . همه نشانه ها حاکی اند که  پرونده دیوید کامرون برای جنگ از هم دریده است . دروغی که او گفت ، و توسط بسیاری از نماینده های پارلمان پذیرفته شد ، که 70.000 "شورشی میانه رو" وجود دارند که نیروی زمینی رابرای حمله های هوایی آماده خواهند کرد به طور کلی باور کردنی نبوده است .

شایعه هایی که غیر نظامی ها در حمله های هوایی فرانسه و روسیه کشته شده اند وجود دارند. ادعا هایی  مبنی بر کشته شدن سربازان سوری توسط حمله های هوایی امریکا وجود داشته است .و درگیری مهمی پس از ورود تانک های ترکی به داخل عراق بین ترکیه وعراق وجود دارد .

هیچ یک از این ها تیتر  اکثر رسانه های بریتانیایی در روز های اخیر نبوده است . بر عکس تیتر بیشتر آن ها در هواداری از بمباران به نظر می رسد اشتیاق ان ها به ایجاد پرده دودی برای انحراف توجه ازآن و درعوض جلب توجه به هدف آن هایی باشد که پرونده افتخار امیز مخالفت با جنگ دارند ، با استواری علیه تمام دخالت های فاجعه امیز مبارزه کرده اند و کسانی که آن را به تکرار درست خوانده اند . 

اکثریت بزرگی از کسانی که اکنون به ما حمله می کنند، که نماینده های مجلسی را که به جنگ در افغنستان ، عراق و لیبی رای دادند در بر می گیرد ، همچنین اکثریت بزرگی از رسانه های جریان مسلط را شامل می شود که به حمایت از این جنگ ها بر خاستند. 

باید بیاد بیاوریم که بی بی سی طی یادداشتی به کارمندان گفت که تباید به راهپیمایی ضد جنگ عراق در سال 2003 بروند .باید ادعای اونینگ استاندارد را به یاد بیاوریم که سلاح های کشتار جمعی صدام می تواند در عرض  45 دقیقه به ما ضربه بزند. باید هورا کشیدن برای جنگ های تونی بلر به ویژه از سوی مطبوعات مرداک را بیاد بیاوریم . 

تریسترام هانت نماینده مجلس ما را سازمانی بدنام خواند. او یکی از حامی های لیز کندال بلری بود ( 4.7 درصد در انتخابات رهبری) و این بار به جنگ رای داد. او سناینده بزرگ بلر ، معمار فاجعه عراق است – و اجازه دهید به یاد بیاوریم دولت اسلامی از اشغال عراق متولد شد .

لومبرد با پرونده ای از جنگ های شکست خورده وبی اعتبار – که همه آن ها ، 14 سال پس از آغاز هنوز ادامه دارند – و با حس مخالفت رشد یابنده با این آخرین دور حمله های هوایی  ، "ائتلاف جنگ را آغاز کنید " در حال پرتاب هر آن چیزی که در توان دارد به سوی جنبش ماست ، حمله ای که غمگنانه برخی از نماینده های پارلمانی حزب کارگر به آن پیوسته اند .

نماینده های پارلمان که در فضای معمول لابی گری در پارلمان عمل می کنند جرات کرده اند تا نسبت به افراد لابی کننده برای توقف یک جنگ کارزار راه بیندازند . آن ها  حامی های ما را هم  متهم می کنند که نماینده های پارلمانی خود را تهدید وارعاب کرده اند . باز هم ، دروغ بودن این اتهام ها روشن شد ، یعنی هیچ جلو گیری از ستاد مرکزی حزب کارگر ، هیچ اعتراضی در خارج منزل های نماینده های پارلمان وجود نداشت و نامه  لابی گری ما کاملا مودبانه و مستدل بود .  

بعد اتهام هایی وجود دارند که ما طرف دار اسد ، طرف دار دولت اسلامی هستیم و از سوری ها حمایت نمی کنیم. هر چنگی که ما با آن مخالفت کردیم شاهد مطرح شدن این اتهام ها بوده است .ما به حمایت از طالبان ، صدام حسین ، قذافی در لیبی و اکنون اسد متهم شدیم .این اتهام هرگز حقیقت نداشته است ، و ضعیف ترین استدلال برای حامی های جنگ همین است که مخالف های آن ها ضرورتا از طرف دیگر پشتیبانی می کنند .

وظیفه هر جنبش ضد جنگ مخالفت با دولت خود است . مسئله آن چه در سوریه رخ می دهد مربوط به مردم سوریه است که باید برای آن تصمیم بگیرند.

در داخل جنبش ضد جنگ ممکن است دیدگاه های متفاوتی در باره راه حل های صلح در خاورمیانه وجود داشته باشد – مسئله کلیدی برای ما مخالفت با دخالت بیشتر در انجا از سوی بریتانیا و نیروهای دیگر است . 

به نظر می رسد برخی ها در چپ از درک این امر ناتوانند . اما هنور برخی در چپ هرگز به طور واقعی اهمیت جنبش ضد جنگ عمومی در جهت دولت خودمان را درک نکرده اند ، حتی کسانی مانند دارن جانسون ، عضو مجلس حزب سبز لندن که ادعا می کند که قبلا از پشتیان های قوی جنگ را متوقف کنید بوده است . 

او آشکارا فراموش کرده است که او در همایش سازمان دهی جلب اعانه ما در سال 2001 علیه تاسیس سازمان سخنرانی کرد .

یکی از بزرگترین موفقیت های جنگ را متوقف کنید توانایی آن برای متحد کردن نیروهای مختلف بوده است . ما به انجام آن ادامه خواهیم داد .

حمایت هایی که در طی هفته های اخیر دریافت کرده ایم ، با پیوستن افراد بسیار ، کمک مالی و آمدن به خیابان ها به درخواست ما کاملا مخالف این حمله وتعقیب  است.

آن ها با داشتن رهبری مانند کوربین که مخالف اصولی این جنگ ها است دلگرم شده اند . و از وظیفه اصلی مخالفت با نقش دولت خودمان در آخرین دخالت خونبار در خاورمیانه منحرف نخواهند شد .  

سرچشمه : مانیفست قرن 21

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: