نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-12-18

نویدنو  27/09/1394 

 

 

تلاش برای لکه دار کردن چپ ضد جنگ

ائتلاف جنگ را متوقف کنید – برگردان : هاتف رحمانی

رسانه های بریتانیایی برای گردآوری حمایت برای نظامی گری بیشتر به ائتلاف جنگ را متوقف کنید حمله می کنند .

همسرایی حمله به ائتلاف جنگ را متوقف کنید در هفته های اخیر بازتابی از ضعف ادعای دولت برای جنگ است . دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا از کسب اجماع بین حزب ها در رای برای جنگ در پارلمان شکست خورد . اکثریت بزرگی از نماینده های حزب کارگر ، ونیز حزب ملی اسکاتلند ، حزب ولزی ها( پلید) و سبزها علیه حمله های هوایی (در سوریه) رای دادند ، همان کاری که اکثریت کابینه سایه انجام دادند. آن ها از سرمشق جرمی کوربین پیروی کردند. نظر سنجی ها نشان می دهد افکار عمومی به سرعت علیه حمایت از جنگ حرکت می کند.

در حالی که اکثر منتقد های ما از تمام جنگ های این قرن حمایت کرده بودند با دلیل رشد یابنده ای که (نشان می دهد) آن ها شکست خورده اند رو در رویند ،اما ائتلاف جنگ را متوقف کنید پرونده پر افتخاری از کارزار علیه جنگ ها از زمان آغاز آن چه در اصل " جنگ علیه ترور" خوانده می شود داشته است . ما با جنگ در افغانستان ، که در سال 2001آغاز شد ، با این استدلال که جنگ نه می تواند برای آن کشور صلح (به ارمغان ) بیاورد و نه تهدید تروریسم را کاهش دهد مخالف بودیم . آن جنگ ، با باز خیز طالبان ، و اکنون ظهور دولت اسلامی ادامه دارد .

ما با جنگ در عراق مخالفت کردیم . ما همراه با جرمی کوربین ، دلیل آوردیم که پرونده ای که در بر گیرنده شاهد فرضی (وجود)سلاح های کشتار جمعی (درعراق) بود متقاعد کننده نیست، و هیچ دلیلی برای ورود به جنگ ارائه نمی کند. درستی (نظر)ما و نادرستی (نظر) منتقد های ما ثابت شده است. (درعراق) هیچ سلاح کشتار جمعی وجود نداشت ، اما تهاجم و اشغال ما به ویرانی عراق و افزایش انشعاب های فرقه ای آن کمک کرد . دولت اسلامی در طی آن اشغال شکست خورده پرورش یافت . داعش فرزند جنگ بود . 

ما عضو های عظیمی را در بریتانیا ، از جمله در 15 فوریه 2013 ، دو میلیون نفر را در خیابان های لندن بعنوان بخشی از روز جهانی (اعتراض)  30 میلیونی قوی علیه جنگ در عراق بسیج کردیم . تونی بلر این اعتراض ها را نادیده گرفت و ما را در گیر جنگ فاجعه بار و غیر قانونی کرد که هنوز همگی بهای آن را می پردازیم .

ما با بمباران لیبی در سال 2011 ، حمله ای تحت هدایت دیوید کامرون ونیکولاس سارکوزی رئیس جمهور فرانسه مخالفت کردیم . به ما گفته شد این برای متوقف کردن یک فاجعه بشری در لیبی ضروری است. در حقیقت سی هزاز نفر در نتیجه بمباران کشته شدند و اکنون ، نزدیک به 5 سال بعد ، کشور لیبی فرو ریخته  از جنگ داخلی دو دولت رقیب دارد ،و مرکز سازمان تروریست اسلامگرا است . 

سیاست مدارهایی که هفته گذشته به جنگ دیگری رای دادند از تایید پرونده ملال انگیز دخالت های پیشین خود داری می کنند. بسیاری از آن ها همان افرادی هستند که تشویق کننده جنگ در عراق بودند.

جنگ را متوقف کنید همیشه به حمایت از کسانی متهم می شود که دولت ما مخالف آن ها است . این با حقیقت بسیار فاصله دارد – ما هم با تروریسم و هم با دیکتاتوری مخالفیم ، اما اعتقاد داریم دخالت خارجی کاری به ان ها ندارد . در رابطه با آخرین حمله های هوایی در سوریه ، مخالف ها ما را به حمایت هم زمان از تروریست های دولت اسلامی و اسد متهم می کنند .

ما همیشه به شیوه ای که جنگ های کنونی با ارجاع به جنگ دوم جهانی توجیه می شوند اعتراض داشته ایم . بن لادن ، (صدام)حسین ، قذافی ، اسد ، یا دولت اسلامی – هیچ یک از آن ها هیتلر نیستند. هیتلر بر یکی از عمده ترین قدرت های نظامی در جهان حکومت می کرد و بخش اعظم اروپا را اشغال نمود. دعوت به مبارزه با فاشیسم بعنوان توجیهی برای جنگ های کنونی ممکن است نماینده های مجلس را با چنگ انداختن ) به اندکی از تاریخ متقاعد نماید ، اما تنها به ابهام وضعیت واقعی خدمت می کند.  

ما بعد از 2001 پیش بینی کردیم که جنگ علیه ترور می تواند نژادپرستی علیه مسلمان ها را افزایش دهد و به حمله به آزادی های مدنی منجر شود . در حقیقت افزایش عمده ای در حمله به مسلمان ها ، به ویژه زنان مسلمان ، و رشد نژاد پرستی وجود داشته است . این افزایش نگرانی با حمایت از راست افراطی در بخش اعظم اروپا ، و همین اخیرا در فرانسه همراه بوده است . 

جنگ را متوقف کنید در هفته های اخیر هدف حمله و تعقیب مکرری بوده است که  حول تجدید انتشار اشتباهی دو نوشتار ، که به سرعت برداشته شدند، متمرکز شده بود ، و حقیقت آن است که برخی از حمایت کننده ها جسارت لابی با نماینده های پارلمانی خود را داشته اند . ادعاهای دیوانه وار ارعاب عضو های پارلمان نشان داده شده است که تحریف شده بوده است .

این کارزار لکه دار کردن  از سوی نماینده های پارلمان و روزنامه نگار ها برای بی اعتبار کردن هدف ضد جنگ و دفاع از چهارمین جنگ علیه یک کشور مسلمان درعرض چهارده سال به راه افتاده است .ما به آن ها اطمینان می دهیم که (این حمله ها) ما را از ادامه کارزار خود علیه سیاست خارجی دولت های پیاپی (بریتانیا) که وضعیت خاورمیانه را بد تر و تمام جهان را خطرناک تر کرده است باز نمی دارد . ما با افزایش سریع عضویت ، سرعت عظیم در کمک مالی ، ورشد حمایت از اعتراض های خود تشویق می شویم . 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: