نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-12-18

نویدنو  27/09/1394 

 

 

نامه فیدل کاسترو به رئیس جمهور ونزوئلا

برگردان : هاتف رحمانی

نیکلاس عزیز

من با کسانی که  به خاطر سخنرانی درخشان وشجاعانه شما در شب 6 دسامبر بلافاصله پس ازاعلام نتیجه انتخابات به شما تبریک گفتند هم دلم .

در تاریخ جهان ، عالی ترین سطح درخشش سیاسی که یک انقلابی می تواند به آن دست یابد ، همان جایگاه سیمون بولیوار ، مبارز ونزوئلایی ، آزاد کننده امریکا است ، که نام او اکنون نه تنها به کشور خواهر ، بلکه به تمام خلق های امریکای لاتین تعلق دارد

هوگو چاوز ، یک مقام ونزوئلایی دیگر از همان ارثیه گرانقدر ، او را درک و تحسین کرد و برای ایده های او تا آخرین لحظه های زندگی خود مبارزه کرد .در کودکی ، با حضور در مدرسه ابتدایی در کشوری که کودکان فقیر بولیوار برای کمک به حمایت خانواده هایشان ناگزیر از کار بودند ، او جان خود را با ایده هایی که آزادی بخش امریکا ساخته بود پرورش داد .

میلیون ها کودک وجوانی که امروز در بزرگترین ومدرن ترین سامانه مدارس دولتی در جهان حضور می یابند ونزوئلایی هستند. در باره شبکه مرکز های مراقبت پزشکی  کشور و توجه معطوف به سلامت ملت آن بیشتر می توان گفت ، مردمی شجاع اما فقیر در نتیجه قرن ها غارت استعمار اسپانیایی ، وبعد تر غارت از سوی شرکت های عظیم چند ملیتی ، که  به مدت بیش از 100 سال از دل و روده  آن بیشترین اندازه ذخیره های نفتی را که طبیعت به این کشور ارزانی کرده است استخراج کردند  .

تاریخ همچنین گواهی می دهد که کارگران وجود دارند و برخورداری از غذای مغذی ، دارو ، آموزش ، امنیت ، مسکن و همبستگی جهان را امکان پذیر می سازند. اگر دوست داری می توانی از الیگارشی بپرسی : آیا از همه این ها اطلاع داری ؟

انقلابی های کوبا – تنها چند مایل دور از ایالات متحده ، که همیشه رویای تصرف کوبا را برای تبدیل آن به پیوند کازینو – فاحشه خانه ، به مثابه یک شیوه زندگی  برای فرزندان خوزه مارتی می دید -  هرگز استقلال کامل یا احترام به جایگاه خود را رها نخواهند کرد .

من اطمینان دارم که زندگی بشر در کره زمین تنها با صلح در میان تمام خلق های روی زمین ، و تایید حق تبدیل منابع طبیعی به مالکیت عمومی ، ونیزتبدیل علم وفن آوری خلق شده از سوی بشر به سود همه ساکنان آن می تواند جفظ شود .اگر بشریت به راه استخراج وغارت منابع آن توسط چند ملیتی ها و بانک های امپریالیست ادامه دهد ،  نماینده های کشورهای گردآمده در پاریس ، نتیجه های مربوطه را اخذ خواهند کرد .

امروز برای هیچ کسی امنیت وجود ندارد . نه کشور دارای سلاح های هسته ای وجود دارند . یکی از آن ها ، ایالات متحده ، دو بمب پرتاب کرد که صد ها هزار نفر را در عرض تنها سه روز کشت ، و سبب آسیب جسمی و روانی میلیون ها مردم بی پناه شد .

جمهوری خلق چین و روسیه مشکل های دنیا را بسیار بهتر از امریکا درک می کنند ، چون ناچار به تحمل جنگ های وحشتناک تحمیلی از سوی فاشیسم و اگوئیسم بوده اند . من شک ندارم که ، آن ها با سنت های تاریخی و تجربه انقلابی معین خود  ، بیشترین تلاش را برای خود داری از جنگ و مشارکت  درتوسعه مسالمت آمیز ونزوئلا ، امریکای لاتین ، آسیا و افریقا به کار خواهند برد .

با برادری

فیدل کاسترو رز

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: