نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-12-08

نویدنو  16/09/1394 

 

 

حزب کارگران برزیل رهبر سنا را پس از دستگیری معلق کرد 

  تله سور ، ونزوئلا ، 5 دسامبر 215

حزب حاکم برزیل (عضویت ) رهبر سابق سنای خود را پس از دستگیری در رابطه با دست داشتن در رسوایی فساد شرکت نفت کشور به حال تعلیق در آورد .

دلسیدیو آمارال در 25 نوامبر پس از آن که مقامات اعلام کردند نوار گفتگو های او در باره برنامه های کمک به فرار نسترو سرورو مدیر پیشین پتروبراس از کشور را در ازای گرفتار نکردن امارال درخطا به دست آورده اند دستگیر شد .  

سرورو در ماه اوت پس از کشف بزه ایفای نقش کلیدی در یک فساد پتروبراس و توطئه پول شویی به 12 سال زندان محکوم شد . تعدادی از مقام های برجسته برزیلی به پذیرش رشوه و به جیب زدن در آمدهای پنروبراس متهم شده بودند . 

 تحقیق

 حزب کارگر در حال حاضر تحفیق داخلی در مورد اتهام ها را اجرایی کرده است و در هفته های آینده در مورد اخراج امارال که قبلا به مدت 60 روز معلق شده بود تصمیم خواهد گرفت .

از زمان دستگیری او ، حزب رئیس جمهور فاصله خود را از امارال ، که ایالت Mato Grosso do Sul  ماتو گروسو دو سوی ( یکی از زیبا ترین ایالت های برزیل) را در سنای برزیل نمایندگی می کند بیشتر کرده است .  

روی فالکائو رئیس حزب کارگر در بیانیه ای اعلام کرد " هیچ یک از اعمال منسوب به سناتور ربطی به فعالیت های او برای حزب ندارد. به همین دلیل ، حزب کارگران برای ابراز همبستگی با او احساس وظیفه ای نمی کند." 

 لولا

 لوئیز ایناسیو لولا د سیلوا رئیس جمهور سابق و رهبر حزب کارگران نیز اشکارا از امارال انتقاد کرد .

دستگیری بسیاری را در برزیل به خاطر نقش کلیدی امارال در دولت روسف حیرت زده کرد .او اولین سناتور ی است که رسما در رسوایی پتروبراس متهم شده است .  

هر چند رئیس جمهور روسف در رسوایی درگیر نبوده است ، اما بهانه های هم تراز بسیاری علیه عضو های حزب کارگران وجود دارد که به کاهش شدید محبوبیت روسف از زمان انتخاب دو باره او در سال گذشته منجر شده است .  

 مجلس عوام برزیل روز چهارشنبه اعلام کرد که آن ها چشم انتظار برکناری رئیس جمهور هستند.

یکی از ثروتمند ترین مردان برزیل ، آندره استوز بانک دار میلیاردر، نیزدر 26 نوامبر به اتهام کمک به فرار سرورو به اسپانیا دستگیر شد .   

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: