نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-12-08

نویدنو  16/09/1394 

 

 

اپوزیسیون ونزوئلا می گوید اولین گام برکنار کردن مادورو خواهد بود

 

پیش از انتخابات ، ام یو دی ( میزگرد اتحاد دموکراتیک ) از امضای تعهد برای به رسمیت شناختن نتیجه های انتخابات خود داری کرد . اکنون ، آن ها سامانه انتخاباتی را ستایش می کنند و هدف های خود را اعلام می کنند .

نماینده های ام یو دی روز دوشنبه در کنفرانس خبری در اسپانیا ، جایی که اعلام کردند مایلند عفو عمومی زندانیان سیاسی را مطرح کنند گفتند اگر اپوزیسیون به اکثریت دو سوم در مجلس ملی دست یابد ، لغو ریاست جمهوری نیکولاس مادورو اولویت اول آن ها خواهد بود.

مانوئل رودریگز ، هماهنگ کننده جنبش مخالف ، گفت من فکر می کنم زمانی که تمام رای ها شمرده شوند او یو دی با کسب اکثریت دو سوم مورد نیاز برای درخواست رفراندوم برای عزل رئیس جمهور مادورو کار را پایان خواهد داد و گفت " قانون اساسی اجازه آن را می دهد وما تصمیم داریم آن را عملی کنیم ."

بلوک اصلی اپوزیسیون ونزوئلا ، ام یو دی دست راستی ،حداقل 99 کرسی را در انتخابات روز یکشنبه در برابر 46 کرسی حزب متحد سوسیالیست به دست آورد . در عین حال هنوز 22 کرسی اعلام نشده وجود دارد ، او یو دی اکنون اکثریت را در پارلمان به دست دارد ، که معنی آن این است که قانون گذار های اپوزیسیون ، برای اولین بار در تاریخ 17 ساله ، قادر خواهند بود تغییر های مهمی در سیاست های ترقی خواهانه و برنامه های تضمین شده از سوی سوسیالیست ها از سال 1999 به بعد ایجاد کنند .  

نحلیل : اپوزیسیون ونزوئلا : هنوز تیره ، هنوز متفرق

نماینده های او یو دی آشکار کردند که در حالی که آن ها از قانون اساسی ، که تحت رفراندوم رئیس جمهور در گذشته هوگو چاوز محبوب در سال 1999 با بیش از 70 درصد حمایت مردم تصویب شد ، برای رهایی از مادور استفاده خواهند کرد ، اما آن ها به زودی در آن تغییر هایی ایجاد خواهند کرد .

سخمگوی ام یو دی ، لوئیس مانرسا در مادرید گفت " ما رهایی تفکیک قوا برای باز گرداندن حق آزادی بیان و حق انتخاب ونزوئلایی هارا آغاز خواهیم کرد "  

با این حال ، در ونزوئلا ، هنری راموس ،دبیر کل حزب های داخل ام یو دی ، به قانون اساسی – که نشان دهنده حقوق مهم بشر و حق برابری ملی ، از جمله برای زن ها ، جامعه های بومی و افراد ناتوان است – حمله کرد .  

راموس گفت " ما مجلس قانون اساسی 61 هستیم که یک قانون اساسی متمدن بود.نه مانند این قانون اساسی ، که یک مصیبت است . آن قانونی است که ما از آن استفاده می کنیم ، اما باید آن را بهبود بخشیم .آن چه رخ داد آن است که مردم تنها دیباچه را خواندند ، که با آرزوهای خوب انباشته است . آن قانون همه را خوشحال می کند ، اما بعد مجموعه ای از قانون ها را که بر علیه قدرت متمرکز تلاش می کند ایجاد می کند. شما باید این قانون اساسی را برای درک انگیزه های هوگو چاوز مونگول بخوانید "  

در میان کسانی که در کنفرانس خبری سخن می گفتند لئوپولد لوپز ، پدر سیاست مدار مشهور مخالف هم نام خود حضور داشت . لئوپلد لوپز جوان در سپتامبر به خاطر تحریک اعتراض های خشونت آمیز در سال 2014 که به مرگ بیش از 40 نفر منجر شد به 13 سال زندان محکوم شد .

لوپز جوان از سوی مخالفان بعنوان زندانی سیاسی  تلقی می شود . پدر او گفت "  عفو عمومی برای همه زندانی های سیاسی " یکی از اولویت های اصلی ام یو دی بود که اکنون قدرت را قبضه می کند.

با وجود مخالفت ام یو دی با روند انتخابات در گذشته ، و خود داری ائتلاف از امضا سندی که اعلام می کرد هر دو طرف نتیجه ها را به رسمیت خواهند شناخت ، لوپز پیر اقدامات روز یکشنبه را شایان تحسین خواند و هر دو بلوک نتیجه را به سود اپوزیسیون به رسمیت شناختند.  

عکس لتوپلد لوپز ، پدر لئوپولد لوپز سیاستمدار جوان زندانی

 

سرچشمه : تله سور انگلیسی

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: