نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-12-01

نویدنو  10/09/1394 

 

 

توضیح : برگردان این نوشتار به معنی توافق کامل با موضع گیری های آن نیست . این برگردان در راستای اطلاع از مواضع حزب های مختلف نسبت به وضعیت منطقه عملی وتقدیم می شود .

هاتف رحمانی

بیانیه هیئت سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان در باره رهایی از برنامه های خطرناک امپریالیستی

برگردان – هاتف رحمانی

حزب کمونیست یونان حمله های جنایتکارانه در پاریس را محکوم و تسلیت صمیمانه خود را به خانواده های قربانی ها و همبستگی خود را با مردم فرانسه ابراز داشت .

امروز، با گذشت چند روز از آن رخ داد ، شاهدیم که تلاشی برای استفاده از این حمله ها ، به نام مبارزه با تروریسم ، بعنوان بهانه ای برای درگیری بیشتر امپریالیستی در سوریه و هم زمان برای تقویت بیشتر اقدام های حکومت پلیسی ، سرکوب ، نژاد پرستی و بیگانه هراسی در اروپا وجود دارد .

با توجه به این رخ داد ها ، که مستلزم هشیاری در سمت کارگرها و توسعه مبارزه خلق ها است ، مطرح کردن موارد زیر را الزامی می دانیم :

1- جنگ ، که اکنون برای 5 مین سال در سوریه شعله می کشد و به بهای جان صدها هزار نفر ، و ریشه کن شدن میلیون ها نفر از خانه های خود تمام شده است ، بخشی از تجاوز کاری امپریالیستی و رقابت بین امپریالیستی است . این جنگ نشان می دهد که سرمایه داری ، که ثروت مشتی بهره کش را افزایش می دهد ، هم زمان بحران ها ، مشکل های اجتماعی ، جنگ ها، آواره ها را ، با پی آمد های دردناک برای میلیون مردم عادی ایجاد می کند.

حزب کمونیست یونان از همان لحظه آغاز، و زمانی که دیگر حزب های هم بورژوازی و هم اپورتونیست به اصطلاح بهارعربی را ستایش می کردند ، بربریت سرمایه داری را که زمینه ای را که از آن جنگ در سوریه سر زد چیده بود نشان داد. حزب هم چنین تلاش های سازماندهی شده قدرت های امپریالیستی ، امریکا و اتحادیه اروپا ، ومتحد های آن ها در منطقه ، اسرائیل ، ترکیه ، عربستان سعودی ، قطر، امارات متحده عربی را برای دخالت در امور داخلی سوریه مشخص نمود .   

2- هدف از این دخالت پیشبرد طرح  " خاورمیانه بزرگ تر" است ، که ، همان گونه که ما به موقع تاکید کرده بودیم ، به تامین دسترسی انحصارهای امریکایی و اروپایی به منابع انرژی و ذخیره های جدید انرژی در مدیترانه شرقی ، به کنترل منطقه وسیعی که " گذرگاه" تجارت و حمل ونقل  است ربط دارد.

هم زمان ، هدف آن بازسازی رژیم های بورژوایی در راستای تضمین باثبات ترین پایگاه ممکن برای گسترش گروه های انحصاری در بازار های منطقه است .

این طرح ها در مخالفت شدید با منافع انحصاری قدرت های دیگر در منطقه ها ، مانند منافع روسیه ، چین ، ومتحد های منطقه ای ان ها قرار دارد .    

3-  اسلام به اصطلاح سیاسی از سوی امپریالیست های اورو – آتلانتیک برای دست یابی به هدف های این دخالت مورد استفاده قرار گرفت ، چون آن ها پیش از ان از طالبان در دهه 1980 در افغانستان استفاده کرده بودند. گروه های مختلف این چنینی از سوی امپریالیست ها طی دخالتشان در سوریه  مورد حمایت قرار گرفتند ، سازمان دهی و مسلح شدند.

دخالت امپریالیستی در سوریه ، همراه با دخالت هایی که در سال های اخیر مقدم بر آن بودند ، مانند اشغال افغانستان و عراق ، نابود کردن لیبی ، همان علتی هستند که به ایجاد دولت به اصطلاح اسلامی هیولا و آدم کش منجر شد . 

4- دخالت نظامی روسیه در منطقه در پایان ماه سپتامبر 2015 نشانه ای از تشدید بیشتر تضادها بود . ما در باره تضاد های حاد بر سر کنترل مواد اولیه ، مسیر های حمل ونقل کالاها ، سهم بازار ها ، مالکیت جغرا- سیاسی و رد پاهای نظامی در منطقه مدیترانه شرقی و خاورمیانه صحبت می کنیم .

حمله های خونین در پاریس ، که در راستای گسترش دخالت نظامی فرانسه و دیگر کشورهای امپریالیستی مورد استفاده قرار می گیرد ، می تواند پی آمد های فاجعه باری ، مانند تجزیه سوریه یا مقابله نظامی تعمیم یافته تر یا سازش صلح جعلی " با تفنگ و سر مردم" داشته باشد.

کارگر ها نباید با دست آویز های "قانون های بین المللی" ، " موج پناهنده – مهاجرها " و غیره که هر قدرت امپریالیستی در راستای پیش برد برنامه های خود از آن ها استفاده می کند گمراه شوند. آن ها نباید اجازه دهند فرزندان آن ها به گوشت دم توپ رقابت بین امپریالیستی تبدیل شوند و خون خود را برای منافع غیر خودی ها ، یعنی منافع اتحاد های مختلف انحصار ها جاری کنند. 

5- کارگر های یونان ودیگر کشورهای اروپایی باید آن چه را پشت سر آدم کش های مسلح پنهان است ، یعنی آن هایی که برای این گروه ها برنامه می ریزند ، ( آن ها را )ایجاد می کنند ، مسلح می کنند، تامین مالی می کنند ، آموزش می دهند ودر پایان از این نیروها در راستای پیش برد برنامه هایشان استفاده می کنند مورد بررسی قرار دهند.

تلاش برای ایجاد جو وحشت ، مدارا با دخالت های امپریالیستی ، جنگ امپریالیستی ، اقدام های سرکوبگرانه علیه خلق ها ، موج جدیدی از بیگانه هراسی و نژادپرستی که از سوی ماشین های مختلف بورژوازی فراوری و تغذیه می شود نباید موفق شود .

کارگر ها باید موضعی را که از سوی حزب های بورژوازی و رسانه های جمعی ، و حتی از سوی طلوع طلایی فاشیست ترویج می شود که به اصطلاح" اروپا مورد حمله است " که آن چه به حرکت در آمده است " جنگ تمدن ها یا مذهب ها" است و همگی باید "به این حمله با روح  اتحادملی ( اروپایی) پاسخ دهیم " رد کنند .

این گمراهی "طرف داری از غرب " ، " طرف داری از اروپا" و سخن سرایی" میهن پرستانه" تنها یک ماموریت دارد : مسموم کردن آگاهی کارگرها با نژاد پرستی وبیگانه هراسی ، و راندن آن ها به قصابی شدن در راستای منافع گروه های انحصاری امریکا ، اتحادیه اروپا ، ناتو و متحد های آن ها ، که در منطقه مدیترانه شرقی با انحصارهای روسی وچینی ومتحد های آن ها وارد ستیزه می شوند.

   6- دولت سیریزا – آنل مسئولیت عظیمی بعهده دارد چون عصای دولت های دموکراسی نو وپاسوک سابق را ، هم در سیاست خارجی وهم در سیاست داخلی به دست گرفته است و در حال اجرای خط سیاسی خطرناک ضد مردمی است .

ورای صحبت در باره سیاست خارجی چند وجهی و تلاش در بالابردن جغرافی – راهبردی ، دولت به منافع گروه های انحصاری یونان خدمت می کند . دولت پیمان خود را با اتحادیه های ارو –آتلانتیک که سبب عذاب های بسیار زیادی برای مردم وکشورما ، و از بین رفتن حق حاکمیت ملی ما بوده است اعلان می کند. و اکنون درحال تدارک زمین ، بندر، فرودگاه و دیگر زیر ساخت ها در کشور برای اتحادیه های امپریالیستی ناتو واتحادیه اروپا است به نحوی که آن ها به دحالت های امپریالیستی و جنگ های خود ادامه دهند. دولت همچنین همکاری نظامی خود را با اسرائیل  علیه خلق های منطقه تقویت می کند.

دولت در معرض تصمیم به اتفاق آرای شورای وزیر های دفاع اتحادیه اروپا قرار گرفته است که ، به بهانه حمله مرگبار در پاریس ، پاراگراف 7 ، ماده 42  پیمان اروپا ( پیمان ماستریخت) را که نقش بنیادی ناتو ، یعنی نقش هژمونیک امریکا را به رسمیت می شناسد فعال کرد  و برای توشه کمک نظامی لازم در تلاش برای گسترش و عمومیت دادن به دخالت امپریالیستی در خاورمیانه و شمال افریقا تدارک می بیند.  

مردم ما باید در رابطه با تحولات روابط یونان – ترکیه ، در رابطه با " جایزه هایی" که ترکیه به خاطر تنظیم مشکل آواره ها وپناهجو ها از اتحادیه اروپا طلب می کند ، که به تحولات در باره مسئله قبرس ، ونیز هدف های دائمی برای برقراری "حق حاکمیت مشترک" در(دریای) آئگینAegeen  ( واقع در دریای مدیترانه بین یونان وترکیه – مترجم)  ، برای گسترش " منطقه های خاکستری " وغیره بستگی دارد هشیار باشند .

هم زمان ، مردم ما در رابطه با پی آمد های سیاست " مرزهای بسته" ، که از سوی کشورهای منطقه به اجرا گذاشته می شود ، باید در آماده باش باشند که صد ها هزار پناهنده و مهاجر را در یونان  احتمالا بیش از همیشه در معرض خطر قرار می دهد  .       

7- اکنون مبارزه مردم علیه مشارکت کشور ما در دخالت وجنگ امپریالیستی باید تشدید شود .

نیروهای مسلح کشورنباید در خدمت برنامه های امپریالیستی قرار گیرند.

تمام پایگاه های ناتو- امریکا باید بی درنگ تعطیل شوند.

هیچ یک از تاسیسات یا زیر ساخت های کشور نباید در خدمت پرتاب موشک برای حمله علیه سوریه یا دیگر کشورها قرار گیرد .

مردم ما باید هشیار باشند ، آن ها نباید با هیچ اقدام استبدادی به نام "مبارزه با تروریسم" به هزینه آن ها مدارا کنند.

حمله های پاریس نباید برای اجرای اقدام هایی علیه پناهنده ها و برای به دام انداختن آن ها در کشور ما مورد استفاده قرار گیرد .

مردم باید سازمان جنایتکار نازی طلوع طلایی را منزوی کنند ، که از دخالت های نظامی امپریالیستی حمایت و دشمنی علیه خلق ها را نشان می دهد .

شعار " نه خاک ، نه آب برای قاتلان مردم" خلق ها باید به واقعیت تبدیل شود .

مبارزه مردم علیه انحصار ها و سرمایه داری ، برای جدایی از اتحادیه های امپریالیستی اتحادیه اروپا وناتو ، با قدرت کارگران ومردم باید تقویت شود .  

هیئت سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست یونان

20 نوامبر 2015

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: