نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-11-24

نویدنو  03/09/1394 

 

 

توضیح : جالب توجه است که روزنامه ایندیپندنت هم چون بی بی سی از به کار بردن کلمه تروریست در باره دولت اسلامی پرهیز دارد و آن ها را گروه رزمنده می خواند . ما برای حفظ امانت در برگردان عین عبارت آن را به کار برده ایم .

جرمی کوربین خواهان  تحریم اقتصادی علیه بانک ها و کشورهای تامین کننده مالی دولت اسلامی شد

برگردان : هاتف رحمانی

رهبر حزب کارگر گفته است ، بریتانیا باید نسبت به تحمیل تحریم بر بانک ها و کشورهای مظنون به تامین مالی یا حامی گروه های رزمنده دولت اسلامی فعال تر باشد .

او روز چهارشنبه در برابر پرسش های نخست وزیر گفت " قطعا یک راه قطعی برای شکست دولت اسلامی قطع  تامین مالی ، تدارکات اسلحه وتجارت آن است ."

آیا می توانم برای اطمینان از آن که متحد های ما  در منطقه ، در واقع تمام کشورهای منطقه ،همه آن چه را که در توان دارند برای محدود کردن افراد ونهاد ها در کشورشان که دولت اسلامی را با زیر ساخت های حیاتی تامین می کنند به کار برند زیر فشار بگذارم ؟

  آیا او ، از طریق اتحادیه اروپا و دیگر اجتماع ها در صورت نیاز به تحریم هایی علیه بانک ها  و شرکت ها و اگر لازم باشد علیه  کشورهایی که چشمشان را به روی آن هایی که با دولت اسلامی معامله می کنند کسانی که با کارهایشان به آن ها کمک می کند می بندند فکر خواهد کرد ؟"

بی درنگ پس از حمله های تروریستی پاریس آقای کوربین عربستان سعودی را کشوری خواند که همه آن چه را که در توان دارد برای مبارزه با گروه رزمنده به کار نمی برد .

او گفت " عربستان سعودی ، شاید  نه در سطح دولت ، بلکه  قطعا در حد کمک ، تامین کننده حمایت برای دولت اسلامی بوده است ". 

دیوید کامرون به آقای کوربین جواب داد بریتانیا از قبل " نقش برجسته ای " در قطع حمایت بازی می کند . او هم چنین هشدار داد که اقدام اقتصادی نباید تنها واکنش بریتانیا به گروه باشد .

او گفن : ما نمی توانیم برای همیشه در برابر پرسش چگونه دولت اسلامی را هم در عراق وهم در سوریه خفیف ونابود کنیم جاخالی بدهیم ... آری ، به بعد از پول ، بعد از بانک ها برو ، تدارکات آن ها را قطع کن ، اما آن را جایگزینی برای  اقدامی که برای کوبیدن این افراد هر جایی که هستند لازم است نکن ".

هم آقای کامرون و هم میشائیل فالون وزیر دفاع گفته اند مایلند حمله های هوایی بریتانیا در عراق وسوریه را، در جایی که  داعش هم در حال عملیات است گسترش دهند .

هواپیما های فرانسوی وامریکایی نیز در حال بمباران گروه های رزمنده آن جا هستند.

هر رای پارلمانی برای دخالت باید محکم باشد هر چند بسیاری از نماینده های محافظه کار مجلس و جبهه کارگر مجلس در مخالفت با عملیات نظامی بیشتر در حارج مخالفند . 

آقای کوربین به ویژه گفته است که چنین حمله های هوایی تنها می تواند" ضرب وشتم" بیشتری را سبب شود و خواستار راه حل سیاسی آراسته ای برای ستیزه با همکاری بازیگر های عمده منطقه ، ازجمله ایران وترکیه شده است . گروه رزمنده دولت اسلامی ، که خود را دولت اسلامی می خواند ، مسئولیت حمله های تیراندازی وبمب گذاری روز جمعه در پاریس را که بیش از 100 نفر را کشت به عهده گرفت.

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: