نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-11-17

نویدنو  26/08/1394 

 

 

همبستگی 38 حزب کمونیست وکارگری با مردم سوریه

برگردان : مهرگان

در طی همایش جهانی حزب های کمونیست وکارگری در استانبول ترکیه بیانیه ای در همبستگی با مردم سوریه صادر شد که تاکنون امضا 38حزب کمونیست وکارگری را همراه دارد . متن کامل این بیانیه به شرخ زیر است .

 

مقاومت در برابر نیروهای ارتجاعی و امپریالیسم

ما به مردم میهن پرست سوریه درود می فرستیم

سوریه از سوی ائتلافی به سرکردگی امپریالیسم امریکا و هم دستان او ، مرکب از ارتجاعی ترین رژیم های خاورمیانه مورد حمله بوده است . ادعای آن که ستیزه جاری از سال 2011 یک جنگ داخلی است امکان پذیر نیست . بسیاری از متجاوز ها مزدور ها و دسته های اسلام گرا از سراسر جهان بودند ، که از سوی قطر ، عربستان سعودی و ترکیه مسلح ؛ تامین مالی و حمایت می شوند.  میلیون ها شهروند سوری که ناچار به ترک کشور خود شدند با مرگ طاقت فرسایی رو در رویند . قتل ها و قتل عام های بی شمار در کشور رخ داد . سلاح های شیمیایی و بی رحمانه ترین شیوه های قتل مورد استفاده قرار گرفتند.شهر های متعددی تحت حاکمیت رژیم بربرمنشی افتاد که در آن ها پایه ای ترین ارزش های انسانی لگد مال شدند . سلاح ها ومهمات از کشورهای همسایه به داخل سوریه حمل شد . مرزهای سوریه و حق حاکمیت ملی آن پیوسته نقض شد . کارخانه های آن به غارت رفت ، مزرعه ها و محصول های آن غصب شد . نفت آن خارج و به صورت غیر قانونی توسط باند های اشغال گر تحویل بازار جهانی گشت .     

 بهانه های تجاوز ها خارج از مشکل های بومی موجود کشور جعل شد.یک بار دیگر ، غرب برای ایفای نقش محافظ و ناجی دموکراسی و حقوق بشر تلاش کرد . با این حال ، تنها مردم سوریه است که حق دارد برای آن که کشور چگونه و توسط چه کسی  اداره شود تصمیم بگیرد .

 هدف اصلی این یورش های شریرانه در حقیقت تغییر شکل منطقه طبق منافع امپریالیست ها بود . کشورهای امپریالیست و رژیم های ارتجاعی منطقه  به صورت رسوایی به جنایت های جنگی در این جنگ دست یازیدند ، که در طی آن میلیون ها نفر کشته و مجبور به مهاجرت شدند . این حقیقت که عضو های باند های جنایت نه تنها از جامعه های توسعه نیافته اسلامی بلکه از شهر های برجسته اروپایی استخدام شده اند نشان می دهد که این نه ناشی از ضعف امنیتی یا روندی خارج از کنترل بلکه جنایتی عمدی است . این واقعیت که ترکیه ، عضو ناتو ، به گذرگاه آشکاری برای بسیاری از همان باندها تبدیل می شود نمی تواند نتیجه اشتباه سهوی باشد . امپریالیسم غرب و هم دست های منطقه ای آن حداکثر تلاش خود را برای رام کردن سوریه به کار بردند. آن ها در ایجاد و استفاده از وحشی ترین سازمان ها ، و در نهایت دولت اسلامی برای درهم شکستن سوریه تردید نکردند.

پس از چنین دوران بیش از چهارساله ای ،ما سرانجام شاهد تغییر تعادل در منطقه هستیم . مقاومت سوریه دستور کار امریکا را در هم شکست و به نتیجه عکسی برای ترکیه ، که نقش ماشه کش را در این حمله ایفا می کرد منجر گشت. محاصره امپریالیستی پس از آن که روسیه در خلا قدرت کنونی دخالت کرد شکسته شده است . کسی جز مردم میهن پرست ، ضد امپریالیست و ترقی خواه سوریه این تغییر و ضعیت را امکان پذیر نکرده است . سوریه مقاومت کرد و تمام محدودیت هایی را که ناگزیر از ورود به داخل آن شده بود درهم شکست . شکی وجود ندارد که مردم سوریه عامل تعیین کننده تغییر است .    

ما حزب های کمونیست وکارگری ،صمیمانه ترین پیام همبستگی خود را از طریق حزب های برادر سوری که در همایش ما شرکت کرده اند به مردم مقاوم سوریه ارسال می کنیم . یک بار دیگر ، ما به افتخاری که به سبب شرکت حزب های برادر سوری در مقاومت افتخار آمیز مردم ، بعنوان شجاع ترین اجزاء تشکیل دهنده آن داریم تاکید می کنیم .ما بعنوان حزب های کمونیست وکارگری اعلام می کنیم که هیچ قدرت بزرگ ، هیچ مرکز امپریالیستی یا کشور خارجی حق تعیین آینده سوریه را ندارد.مردم سوریه که تسلیم نشد تنها مقام تصمیم گیرنده برای آینده خویش است .

حز ب های امضا کننده :

1.   حزب برای دموکراسی وسوسیالیسم الجزایر

2.   حزب کمونیست آرژانتین

3.   حزب کمونیست آذربایجان

4.   حزب کارگران بنگلادش

5.   حزب کمونیست برزیلی

6.   حزب کمونیست برزیل

7.   حزب کمونیست بریتانیا

8.   حزب کمونیست کانادا

9.   حزب کارگران سوسیالیست کرواسی

10.                حزب کمونیست کوبا

11.                حزب کمونیست در دانمارک

12.                حزب کمونیست دانمارک

13.                حزب کمونیست مقدونیه

14.                حزب کمونیست المان

15.                حزب کمونیست متحد گرجستان

16.                حزب کمونیست یونان

17.                حزب کارگران مجاری

18.                حزب توده ایران

19.                حزب کمونیست ایرلند

20.                حزب کارگران ایرلند

21.                حزب کمونیست اسرائیل

22.                حزب کمونیست لبنان

23.                جبهه سوسیالیست مردم (لیتونی)

24.                حزب کمونیست مالت

25.                حزب کمونیست فلسطین

26.                حزب مردم فاسطین

27.                حزب کمونیست پاراگوا

28.                حزب کارگران کمونیست روسیه

29.                حزب کمونیست اتحاد شوروی

30.                حزب کمونیست فدراسیون روسیه

31.                حزب کمونیست صربستان

32.                حزب کمونیست خلق های اسپانیا

33.                حزب کمونیست سری لانکا

34.                حزب کمونیست سودان

35.                حزب کمونیست سوریه

36.                حزب کمونیست ترکیه

37.                حزب کمونیست اکرایین

38.                حزب کمونیست فیلیپین (پی کی پی -1930)  

 

سرچشمه : سولید نت

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: