نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-11-15

نویدنو  24/08/1394 

 

 

حزب تودۀ ایران حمله جنایتکارانه تروریستی به پاریس را شدیداً محکوم می کند

 

بر اساس آخرین گزارش های رسیده در پی یک حمله تروریستی گسترده و سازمان یافته بی سابقه در پاریس بیش از صد نفر جان باختند و شمار زیادی مجروح گردیدند. این دومین حمله تروریستی، پس از حمله به مجله شارلی ابدو، در دوسال گذشته،  در پاریس است.

 

بر اساس همین گزارش ها در حالی که تیراندازی و انفجار در نزدیکی استادیومی در پایتخت فرانسه 60 کشته برجای گذاشته است، گروگان‌گیری در یک سالن کنسرت در پاریس نیز با کشته شدن دست‌کم 118 گروگان پایان یافت. دولت فرانسه با اعلام وضعیت فوق‌العاده مرزهای این کشور را نیز بست.  خبرگزاری فرانسه به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد گروگان گیران به روی مردم و افرادی که بیرون ساختمان باتاکلان (محل برگزاری کنسرت) بودند آتش گشوده اند. خبرگزاری رویترز به نقل از منابع امنیتی آمریکایی در این زمینه خبر داده است که تمام حملات انجام شده در پاریس هماهنگ بوده و این شهر با یک عملیات تروریستی وسیع مواجه است. رویترز همچنین گزارش داد که در هفته گذشته نگرانی های امنیتی در فرانسه بالا بوده است. گزارش ها حاکیست گروه تروریستی داعش در شبکه توییتر عبارت «پاریس در آتش» را تکرار کرده که این جمله داعش به نوعی می تواند نشان دهنده این باشد که این گروه تروریستی مسوولیت اقدامات تروریستی پاریس را برعهده گرفته است.
حزب تودۀ ایران ضمن محکوم کردن این اعمال جنایتکارانه تروریست ها در پاریس  و ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این جنایات  هولناک معتقد است که سیاست های مخرب کشورهای امپریالیستی، در خاورمیانه،  در سال های اخیر نه تنها باعث جنگ و درگیری های خونین، ویرانی اقتصادی، عقب ماندگی سیاسی و اجتماعی بوده است و صدها هزار کشته و مجروح و میلیون ها مهاجر اجباری پدید آورده است، بلکه زمینه ساز بهره جویی نیروهای تند رو، معتقد به اسلام سیاسی، و  همچنین گسترش سیاست های تروریستی در گوشه و کنار جهان بوده است. این اعمال جنایتکارانه در عین حال بهانه ای شده است برای تشدید بی سابقه فضای امنیتی در سراسر کشورهای اروپایی و آمریکا و دیگر کشورهای جهان و محدود شدن بیش از پیش آزادی اندیشه، بیان و فعالیت اجتماعی. باید با خاتمه دادن به سیاست های مخرب مداخله جویانه و جنگ و خونریزی در منطقه خاورمیانه و استقرار صلحی پایدار که حقوق مردم فلسطین برای دستیابی به کشوری مستقل در آن به رسمیت شاخته شده است زمینه های رشد تروریسم و جنایت نیروهای همچون داعش در منطقه را مسدود ساخت.


حزب تودۀ ایران
۲۳ آبان ماه ۱۳۹۴

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: