نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-10-19

نویدنو  27/07/1394 

 

 

 

جهان باید به توسعه طلبی اسرائیل پاسخ دهد

هوگ لانینگ – برگردان : هاتف رحمانی

اکنون بیش از 600.000 شهرک اسرائیلی وجود دارد که سرزمین فلسطین در ساحل غربی و اورشلیم شرقی را مستعره می کنند. هدف های اعلام شده واعتراف شده آن ها کاهش تدریجی موجودیت فلسطین است .

احتمالا اولین بار است که ساختمان و عمارت در این مقیاس بعنوان اسلحه ای برای جنگ مورد استفاده قرار گرفته اند . اکنون بیش از600.000 شهرک نشین اسرائیلی سرزمین فلسطین را در ساخل غربی واورشلیم شرقی مستعمره کرده اند . هدف اعلام شده واعتراف شده  شهرک نشین ها از هستی انداختن فلسطین است . آن ها خواهان مستعمره کردن "یهودیه وسامریه " ( نواحی غربی اسرائیل) که پیوسته آن را فلسطین معرفی می کنند هستند. 

فرایند روندی سامانه مند است .اول ، سرزمین اشغال شد ، شهرک سازی شد وسپس ربوده شد . اسرائیل در مسیر صلح نیست – در مسیر مستعمره کردن فلسطین است .

  طبق بند 49 کنوانسیون ژنو " قدرت اشغال گر نمی تواند بخشی از جمعیت خود را به داخل سرزمین های اشغالی تبعید یا منتقل نماید " اما این دقیقا همان چیزی است که اسرائیل  اجازه انجام آن را از بقیه جهان گرفته است .

 موشه یئلون وزیر دفاع اسرائیل در یک کنفرانس خبری اخیر گفت :" ما در گذشته (شهرک ) ساختیم . در حال حاضر داریم می سازیم . و در آینده نیز خواهیم ساخت ". اما ادامه داد که در راستای حفظ حمایت بین المللی ، " بهتر است در باره آن در این لحظه صحبت نکنیم "

به مثابه پی آمد اشغال نظامی، فلسطینی ها اکنون یکی از تحت کنترل ترین مردم جهان هستند. همان طور که امیرا هس روزنامه نگار اسرائیلی خاطر نشان کرد :" فلسطینی ها برای زندگی خود می جنگند. اسرائیل برای اشغال می جنگد."

 تنها در آخرین ماه تا زمان نگارش این متن حداقل 7 اسرائیلی و 29 فلسطینی در ساخل غربی و غزه کشته وبیش از 1100 نفر زخمی شده اند . صدها حمله تیر اندازی ، تهاجم و دستگیری وجود داشته است – با تقریبا 200 رخ داد ثبت شده  خشونت در شهرک ها .

جی – استریت خود را " خانه سیاسی  امریکایی های هوادار اسرائیل – هوادار صلح" معرفی می کند . نه بزرگترین دوستان ومتحدان سنتی فلسطینی . اما الن اسنار از جی – استریت  این هفته گفته است که حمله ها " بیان گر خشم ومحرومیت به خاطراحساس نا امیدی و درماندگی  در درون ملت فسطین در برابر نزدیک به  تیم قرن اشغال اسرائیلی است .تقریبا پیامی است که فلسطینی ها به اسرائیل ارسال می کنند: اگر ما رنج می بریم ، می خواهیم مطمئن شویم که شما هم رنج می برید . اگر ما بدبختیم ، شما هم بدبخت خواهید شد . اگر صلحی برای ما وجود ندارد ، برای شما هم صلحی وجود نخواهد داشت ".

  السنار ادامه داد که یک دولت اسرائیلی که به فلسطینی ها هیچ چشم اندازی از پایان دادن به ستیزه از طریق راه حل دو دولت ارائه نمی کند و نخست وزیری که پیمان بسته است که هرگز اجازه ندهد که زیر نگاه او یک  دولت فلسطینی ایجاد شود اکنون در حال چیدن میوه های آن سیاست هستند. 

 یک دولت اسرائیلی که به گسترش و پهن کردن شهرک ها در ساحل غربی اشغال شده ادامه داده است اکنون در می یابد که اقدام های آن بهایی دارد که باید بپردازد .

دولت ها ، از جمله دولت ما ، محکومیت های بی پایان شهرک سازی اسرائیل ، وحتی محکومیت حمله های خشن ومرگ بار شهرک نشین ها را اعلام کرده اند – اما هیچ اقدامی برای محافظت از زندگی فلسطینی ها وپایان دادن به نقض حقوق بین المللی از سوی اسرائیل انجام نداده اند .

در اروپا بهانه فقدان اجماع است ، در امریکا لابی اسرائیل است – در بریتانیا تمرکز روی حمله کردن به پشتیبان های فلسطین است .  

  اعلامیه اخیر دولت که تصمیم دارد قانون شوراهای محلی را  تغییر دهد تا آن ها را از بایکوت کردن شرکت های اسرائیلی باز دارد حاکی از رویکرد آن است . 

 به جای استفاده از تحریم ها وفشار بین المللی برای وادار کردن اسرائیل به موافقت با قانون های بین المللی ، دولت به کسانی حمله می کند که از روش های مسالمت آمیز اعتراض برای حمایت از فلسطین استفاده می کنند. تارنگاشت خود دولت شهرک سازی را امری غیر قانونی توصیف می کند. با این حال تلاش می کند به شوراها بگوید آن ها نمی توانند شرکت های هم دست اشغال را بایکوت نمایند – شرکت هایی مانند هاول پکارد و جی 45

  قطعا سنجه های اروپایی وجهانی برای آزمایش آن که مرقبت کنند که پول به داخل سازمان های جنایتکارو تروریست نرود وجود دارند. قطعا ، با همان اصول ، به جای منع کردن مقام های محلی از تحقیق در باره سرمایه گذاری هایشان برای  تضمین آن که طبق قانون های بین المللی است ، باید آن ها را تشویق ( به تحقیق ) نمایند . 

  به جای آن ما  به اسرائیل برای ادامه سیاست توسعه طلبی خود چراغ سبزمی دهیم. در تلاش برای جلوگیری از جنبش بی دی اس ( بایکوت ، محروم سازی و تحریم ها ) دولت نه تنها آزادی بیان و حق اعتراض مارا نادیده می گیرد ، بلکه فعالانه از اقدام های دولت اسرائیل چشم پوشی می نماید .   

  دولت می گوید – در واقعیت – که خرید وفروش اسلحه با علم به آن که آن ها علیه غیر نظامی ها در اشغال مورد استفاده قرار خواهد گرفت خوب است . برای بانک ها ونهاد های مالی تدارک پول ومنابعی که شهرک سازی ها را تامین می کند عالی است .سرمایه گذاری در شرکت هایی که برای حمایت از اشغال نظامی و مستعمره سازی فلسطین عمل می کنند کاملا قابل پذیرش است .

به این خاطر است که چرا مردم در بریتانیا وسراسر جهان علیه اشغال خشن وبی رحمانه اسرائیل اعتراض می کنند . پایان دادن به ریاکاری و دست به دست کردن  دولت بریتانیا یک نیاز فوری است .  

اشغال اسرائیل باید پایان یابد .

پایان اشغال تنها راه پایان دادن به خشونت است. کوتاهی از بی پرده سخن گفتن زمانی که اسرائیل دست به جنایت جنگی می زند ، مانند غزه در تابستان گذشته ، تنها اسرائیل را تشویق می کند  به تماشای آن که جهان تاکجا به آن ها اجازه پیش رفتن را خواهد داد ادامه دهد .

 ظاهرا هیچ محدودیتی وجود ندارد – به تازگی با سکوت موثر چشم پوشی از سیاست اسرائیلی اجازه دادن به ارتش برای شلیک به نمایش های اعتراضی فلسطینی با مهمات جنگی آن را نشان داد – اعدام خارج از دادگاه مردان ،زنان و کودکان فلسطینی .  

 اکنون زمان تحریم هاو پایان دادن به تجارت اسلحه است . نه گفتگوی بیشتر ، نه شهرک های بیشتر

·        هوگ لانینگ دبیر کارزار همبستگی فلسطین است .  

سرچشمه :  مورنینگ استار

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: