نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-10-13

نویدنو  22/07/1394 

 

 

حزب کارگر ترکیه : اردوغان و دولت جنگ مسئول کشتار در انکارا هستند.

برگردان مهرگان

 

حداقل 95 نفر مردند و صدها نفر در یک حمله تروریستی بمب گذاری در نمایش صلح سازمان یافته از سوی سازمان های کارگری در انکارا زخمی شدند. 16 نفر از عضو های حزب ما ، از جمله یک عضو کمیته مرکزی ما کشته شده اند و ده ها نفر از رفقای ما زخمی شده اند .
صرف نظر از نام کسی که این حمله را انجام داده است ، قدرت پشت این ترور فاشیستی و محرک آن رئیس جمهور اردوغان وحزب عدالت وتوسعه است ، که با کشیدن کشور به هرج ومرج وجنگ برای ادامه حاکمیت خود تلاش می کند. کاخ /دولت جنگ ومیت – سازمان امنیت ترکیه – هستند که  کسانی را که تبهکاری 5 ژوئن در دیار بکر و 20 جولای در سوروچ را انجام دادند تحت نظارت داشتند ، اما هیچ کاری نکردند . هدف این قتل عام ها و تحریک ها طراحی کردن  سیاست وحشتی در میان طبقه کارگر و خلق های کشور و ادامه حاکمیت خودشان است . آشکار است که مبارزه امروز علیه قتل عام ، حمله ها و کاخ حاکم / دولت جنگ پشت آن ، به مبارزه ای برای آینده کشور تبدیل شده است .

ترور وتحریک های فاشیستی تمام خلق ها و نیروهای کارگر را هدف گرفته است !

کاخ ( رئیس جمهور رجب طیب اردوغان) و دولت جنگ مدت طولانی است که بر سیاست های دخالت در سوریه با حمایت از گروه های بربر منش داعش و ال نصره اصرار کرده اند .در عین حال با پایان دادن به فرایند گفتگوها در موضوع کرد، گسترش ستیزه از طریق خاموش ، به ویژه حوزه های امن و محاصره شهرها ، در حال به قهقرا بردن کشور به یک محیط جنگی هستند. کردهایی که خواهان اتحاد بر مبنای حقوق برابر هستند ، نیروهای کارگری ودموکراتیک کشور، اتحادیه ها، رسانه ها ، مبارزه / اعتصاب کارگرها برای حقوق خود و تمام نیروهای مردمی هدف موج این حمله ها قرار گرفته اند . به علاوه این حمله ها نه تنها از سوی نیروهای دولت ،بلکه گروه هایی که از سوی این دولت ماشین های پر از اسلحه برای جنگ آن ها در سوریه ارسال شده بود نیز مورد استفاده قرار گرفته اند . این سیاست ها در حال تبدیل کشور به دایره آتش و به داخل سوریه است .

امروز زمانی است که هر جایی به میدان مبارزه علیه این موج حمله ها تبدیل شده است !

کشور در یک تقاطع قرار گرفته است ، ما یا باید تسلیم سیاست های کاخ / دولت جنگ شویم که از نابود کردن کشور در راستای ادامه حاکمیت خود دست بر نخواهد داشت ، یا باید مبارزه برای یک آینده دموکراتیک را ، که در آن کارگر ها و خلق های هرملت ، همراه با هم در صلخ وبرادری زندگی خواهند کرد بر افرازیم. 

با این حال ، امروز روزی است که ما مبارزه در هر گوشه کشور را برای گفتن "بس کنید" به آن هایی که می خواهند به حاکمیت خود از طریق ترور فاشیسنی و تحریک ادامه دهند بر پا می کنیم .

 امروز زمانی است که کارگر ها و مردم هر کارخانه، هر کارگاه وهر محله ای را به میدان مبارزه برای دموکراسی علیه این موج حمله ها تبدیل کرده اند .

بیایید نیروهای خود را  برای خواندن متهم های قتل عام به پای حساب ، برای متوقف کردن ترور فاشیستی و تحریک ها متحد کنیم ، بیایید مبارزه برای دموکراسی و صلح را با فراخوان به اعتصاب عمومی و مقاومت عمومی بپا داریم .

حزب کارگر ترکیه

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: