نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-10-13

نویدنو  22/07/1394 

 

 

 حزب کمونیست افریقای جنوبی از مقاومت کردی در ترکیه حمایت می کند. 

برگردان مهرگان

 

حزب کمونیست افریقای جنوبی سرکوب کرد ها و کشتار جمعی اخیر در ترکیه را محکوم می کند.  

 آخر هفته جاری حداقل 97 نفر کشته شدند و بسیاری دیگر در بمب گذاری در انکارا پایتخت ترکیه زخمی شدند . قربانی ها از کسانی بودند که برای راه پیمایی صلح گرد آمده بودند .  

 بیش از 10.000 نفر روز یکشنبه برای قربانی های انفجارکه در راه پیمایی صلح در آنکارا شرکت کرده بودند یک دقیقه سکوت کردند. صد ها نفر دیگر هم در حمله روز شنبه مجروح شده بودند .

 اعتراض کننده ها شعارهایی در حمایت از شورشی های حزب کارگران کردستان یا پ ک ک ، که در مبارزه نوشده با نیروهای امنیتی ترکیه درگیر شده اند سر دادند. از ماه جولای صد ها نفر در جنگ  کشته شده اند 

 حزب کمونیست افریقای جنوبی به تمام خانواده هایی که افراد عزیر خود را از دست داده اند صمیمانه تسلیت می گوید و سلامت کامل زخمی شده ها را آرزومند است .

 حزب کمونیست افریقای جنوبی همبستگی انقلابی خود را با خلق کرد اعلام می دارد .

کردها زمان طولانی از سرکوب ، از جمله ممنوعیت زبان وهم سان سازی فرهنگی تحت حاکمیت رژیم های متوالی ترکیه رنج برده اند . آلکس ماشیلو سخنگوی حزب کمونیست افریقای جنوبی گفت " رنج های تحمیلی بر کرد ها از سوی ترکیه و چند کشور دیگردر منطقه خاورمیانه  غیر متفاوت از رنج های تجربه شده از سوی افریقایی ها در افریقای جنوبی تحت حاکمیت رژیم های استعماری متوالی آپارتاید نیست ." 

  او گفت :" این سرکوب اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی آپارتاید مانند خلق کردستان از سوی ترکیه علت ریشه ای بمب گذاری است که رخ داد .

 دولت ترکیه باید جوابگوی کشتار جمعی دیروز و بقیه قتل های انجام شده از سوی اولیای امور ترکیه در تاریخ سرکوب خلق کرد باشد .

آن چه کرد ها نیاز دارند ، آزادی از جمله تصمیم گیری دموکراتیک و کنترل سرنوشت خودشان است ".

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: