نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-10-11

نویدنو  18/07/1394 

 

 

حمله به همایش صلح

حزب دموکراتیک خلق ها – برگردان : آرش وجدانی

به به جامعه جهانی :

امروز ،10 اکتبر ( 18مهر)، به راه پیمایی انکارا که از سوی ان جی او های دموکراتیک از جمله KESK و, DISK, TMMOB, TTB سازمان یافته بود و مورد حمایت شدید حزب دموکراتیک خلق ها بود با بمب حمله شد . راه پیمایی علیه جنگ و سیاست های خصمانه و خشن حزب عدالت وتوسعه سازمان یافته بود ، که صد ها نفر از سراسر ترکیه برای مطالبه صلح و وارد کردن فشار بر دولت برای پایان دادن به جنگی که بیش از دو ماه است به راه انداخته شده است گرد آمده بودند .

اعتراض کننده هایی که از خارج از انکارا آمده بودند حدود ساعت 9 بامداد گرد آمدن در جایگاه انکارا را آغاز کردند و قرار بود از ایستگاه راه آهن تا میدان اصلحیه که گردهمایی در آن جا باید  برگزار می شد  راه پیمایی کنند . اندکی پس از آغاز راه پیمایی ، حدود ساعت 10:04 صبح دو حمله با بمب در بین همراهان حزب دموکراتیک خلق ها رخ داد . به این دلیل ، قابل درک است که هدف اصلی حمله حزب دموکراتیک حلق ها بود .  

طبق اعلام شاهدان عینی ، انفجار ها از سوی  حمله کننده های انتحاری انجام شد .

طبق آخرین اطلاعاتی که ما داریم ، حداقل 30 کشته و 120 نفر مجروح شده اند. بسیاری از افراد زخمی  به شدت زخمی شده اند وبیم آن می رود که تعداد افراد کشته شده افزایش یابد .  

باید اشاره شود که زمانی که انفجار انجام گرفت هیچ پلیسی  در صحنه جنایت نبود . نیروی ضد شورش پس از 15 دقیقه به محل رسید . اما آن ها زمانی که رسیدند ، با بمب های گاز اشک آور به افرادی که تلاش می کردند به  افراد زخمی یاری نمایند حمله کردند .   

ما همچنین مایلیم اعلام کنیم که صبح امروز حدود ساعت 6 بامداد ، یک نفر به ستاد مرکزی ما در آنکارا حمله کرد و می خواست به ساختمان ما آسیب برساند . هر کسی می تواند تصور کند که این رخ داد ها مستقل از یک دیگر نیستند .

این آخرین اطلاعاتی است که ما دریافت کرده ایم وزمانی که اطلاعات جامع تری دریافت کنیم  اطلاعات مفصل تر را به اطلاع خواهیم رساند .

کمیسیون امور خارجی حزب دموکراتیک خلق ها  

 نویدنو : تا لحظه درج این بیانیه تعداد کشته ها به 87 وزخمی ها بالغ بر 200 نفر شده است .

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: