نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-09-11

نویدنو  20/06/1394 

 

یادآوری دوستانه به آقای محمد علی رجایی

امضا محفوظ

مدیر محترم سایت وزین نوید نو  با سلام و احترام

به عرض می رساند  مقاله ای از آقای محمد علی رجایی  به نقل از فیسبوک ایشان درج نموده اید که در افشاء ناصر بنا کننده (( پور پیرار )) مطالب در خور توجهی را مطرح نموده اند . در حالت کلی بر محتوای آنچه ایشان گفته اند ، ایرادی نمی توان گرفت . ناصر بنا کننده واقعا فردی منفی  بود . شخصا مایل نیستم به آنچه آقای رجایی در مورد وی گفته موردی را اضافه نمایم . چرا که به نظرم ایشان حق مطلب را ادا کرده اند . ولی آقای رجایی در مقاله خویش به کرات به خاطرات منتسب به زنده یاد کیانوری استناد کرده است . در این مورد  به نظر نگارنده  به عنوان عضو کوچکی از جامعه اهل قلم کشور درست آن بود که حداقل  مدیر محترم سایت در مقدمه یا ذیل مقاله مرقوم می فرمود که  کتاب خاطرات منتسب به زنده یاد کیانوری اصالت ندارد . و این کتاب به نام ایشان ولی به قلم دیگری نوشته شده است . به طور مشخص عبدالله شهبازی دربحث و جدلی  که با روح الله حسینیان داشت  صراحتا اذعان نمود که کتاب خاطرات !! کیانوری را وی نوشته است . این مطلب در وبسایت عبدالله شهبازی درج شد . عدم ذکر این نکته ارزش مقاله را به جد پایین می آورد . چراکه در افشاء عنصر معلوم الحالی چون  ناصر بنا کننده به منبعی فاقد اصالت رجوع کردن نمی تواند در کیفیت مقاله بی تاثیر باشد . این امر نه تنها در مقاله آقای رجایی که در هر کار تحقیقی  می بایست مراعات شود . فرصت را غنیمت شمرده نکته ای را حضور آقای رجایی عزیز عرض می نمایم . آقای رجایی دوست عزیز ندیده ام مقاله ارزشمندی را به رشته تحریر در آورده اید و صمیمانه امید وارم تذکر اینجانب را خیرخواهی قلمداد فرمایید . که اگر مقاله شما را سودمند نمی دانستم  هرگز نیازی به این  تذکر دوستانه  نمی دیدم . چرا که هر روز اقیانوسی از مقالات را در سایت ها می توان ملاحظه نمود که یا پر از تهمت و افترا ست یا فاقد هرنوع بار علمی ، که حتی ارزش خواندن ندارد تا چه رسد به پرداختن به محتوی آن ها .

 از مدیریت محترم سایت تقاضا دارد درصورت صلاح دید و برای رفع هرنوع شائبه ای  در اولین شماره مبادرت به درج این تذکر دوستانه نمایید .

امضاء محفوظ

بر اساس اطلاع خبر گزاری ها از جمله ایسنا آقای ناصر پورپیرار روز ششم شهریور 1394 در منزل خود درگذشت ودر زور هفتم شهریور به خاک سپرده شده است . متن خبر ایسنا به شرح زیر است :

» سرویس: فرهنگي و هنري - فرهنگ

ناصر بناکننده معروف به «ناصر پورپیرار» چند روز پیش درگذشت و به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگ ایسنا، به گفته‌ی یکی از کارمندان دفتر ناصر پورپیرار، وی روز جمعه 6 شهریور در منزل خود درگذشت و صبح شنبه 7 شهریورماه دفن شد.

او علت منتشر نشدن خبر درگذشت پورپیرار را، اصرار خانواده‌ی وی در این زمینه دانست.

به گزارش ایسنا، نظریات ناصر پورپیرار درباره‌ی تاریخ ایران، پیش و پس از حمله اعراب به ایران، شاهنامه و فردوسی، سعدی و یهودیان برخلاف پژوهش‌های علمی و تاریخی بود.

او تاریخ ایران را «ساخته دست یهودیان» می‌دانست و بخش اعظم امپراتوری هخامنشی و تمام امپراتوری اشکانی و ساسانی را انکار کرده و مدعی بود که آئین زرتشتی وجود نداشته است. از این رو نوشته‌ها و نظریات او با برخی حاشیه‌ها و همچنین بی‌اعتنایی مجامع علمی رو به رو بود.

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: