نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-09-09

نویدنو  18/06/1394 

از بیانات رهبر در دیدار با جمعی از دانشجویان در 20تیر 1394

«همان‌هایی که عضو حزب توده بودند و بیست سال زندان هم کشیده بودند، بعد آمدند در تلویزیون جمهوری اسلامی، بدون این‌که فشار و زوری وجود داشته باشد، «غلط‌‌کردم‌نامه» را نوشتند و خواندند؛ این را شماها شاید یادتان نیست؛ مال سال‌های اوائل [دهه‌ی] ۶۰ است. ده دوازده نفر از عناصر حزب توده آمدند تلویزیون جمهوری اسلامی -بنده آن‌وقت رئیس جمهور بودم؛ من تعجّب کردم، ما دوستان فعّال و مسئولین درجه‌ی یک کشور تعجّب کردیم که این‌ها چطور [آمده‌اند]؛ بعضی از این‌ها را ما از نزدیک می‌شناختیم؛ بعضی‌ها با ما هم‌زندان بودند؛ بعضی‌ها را بعد از زندان دیده بودیم و می‌شناختیم‌شان، ادّعا و مدّعاهایشان تا عرش می‌رفت- این‌ها آمدند صف کشیدند، نشستند روی صندلی، یک نفر از خودشان به‌عنوان مجری شروع کرد از این‌ها سؤال کردن [درباره‌ی] مواردی که خیانت‌های حزب توده را به کشور اثبات می‌کرد. بعد آن‌ها هرکدام که یک خرده کوتاه می‌آمدند و حرف نمی‌زدند، این مجری چون از خودشان بود، می‌گفت آقا، فلان وقت، فلان کار را شما کردید، فلان چیز را گفتید، مجبور می‌شد بگوید بله، گفتم؛ یعنی ما نبودیم که از آن‌ها می‌خواستیم اقرار بگیریم، خودشان از خودشان اقرار می‌گرفتند. این جزو اسناد بسیار باارزش صداوسیما است؛ نگذارند از بین برود؛ این‌ها خیلی چیزهای باارزشی است. خب، بعد از این حرف‌ها، حالا همان‌ها برمی‌دارند کتاب می‌نویسند و جزوه می‌نویسند به‌عنوان دفاع از مارکسیسم؛ خب این مسخره است.» («بیانات در دیدار جمعى از دانشجویان»، ۲۰ تیر ۱۳۹۴)
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=30255

 

نامه ای از رفیق شهید هوشنگ قربان نژاد

نامه ای از رفیق شهید قهرمان هوشنگ قربان نژاد ، زندانی خوشنام سیاه چال های شاه وخمینی ، که در تاریخ 1/5/66 در زندان گوهر دشت نگاشته شده . این نامه اعتراضی که افشاگر رفتار غیر انسانی زندان بانان جمهوری اسلامی نسبت به اسیران خلق است ، به موقع خود خطاب به دادستانی نوشته و رونوشت آن برای رئیس مجلس ، وزارت کشورو سازمان سرپرستی زندان ها ارسال شده است . این نامه از یک سو سند اعلام جرم ومحکومیت رژیم تبهکارو آزادی کش " ولایت فقیه" است که دستش به خون گروه پر شماری از بهترین ، فداکارترین و آگاه ترین فرزندان خلق آلوده است و از سوی دیگر، نشانگر روحیه قهرمانانه زندانیان سیاسی ، از جمله توده ای های در بند بوده وهست .

نامه ای را که در زیر می خوانید توسط رفیقی نوشته شده که با گذر از هفت خوان وحشیانه ترین شکنجه های روحی و جسمی ، حدود 20سال از زندگی پربار و انسانی خود را به خاطر پای بندی به آرمان های والایش در سیاه چال های دو رژیم شاه وخمینی گذرانده و سرانجام قلب پاکش در جریان فاجعه ملی کشتار همگانی زندانیان سیاسی از تپش باز ایستاده است .   

برای خواندن متن نامه روی آدرس زید کلیک کنید

نامه ای از رفیق شهید هوشنگ قربان نژاد

 

بر گرفته از کتاب شهیدان جلد 2

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: