نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-08-24

نویدنو  02/06/1394 

 

نامه از جمهوری دموکراتیک خلق کره به رئیس شورای امنیت سازمان ملل

برگردان : آرش وجدانی

عالی جناب

بر اساس دستور های دولتم ، من وظیفه دارم توجه شما را به مانور نظامی مشترک سلطه جوی به اصطلاح " نگهبان آزادی یولجی"UFG که هم اکنون از سوی ایالات متحده امریکا در کره جنوبی علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره جریان دارد جلب کنم .

مانورهای مشترک نظامی تحت هدایت امریکا ، از جمله مانورUFG، که یکی پس از دیگری هر ساله در شبه جزیره کره و ورای آن به اجرا در می آیند ، به شدت تحریک آمیز ونیز بیان  نوع سیاست دشمنانه ایالات متحده علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره هستند.

امریکا بار دیگر برای پوشاندن ماهیت تجاوز کارانه و خطرناک چنین تمرین های نظامی با توصیف آن ها بعنوان " تمرین های سالانه " یا " دفاعی" تلاش می کند.

اما ، چنین مانورهای جنگ مانند نظامی ، که نیروهای مسلح عظیمی را با ظرفیت های هسته ای با هدف اشغال پیونگ یانگ ، پایتخت جمهوری دموکراتیک خلق کره بسیج می کند ، نه می تواند " دفاعی" باشد و نه بعنوان " امرعادی" با دست آویز "برگزاری" سالانه توجبه شود .

 ایالات متحده امریکا جمهوری دموکراتیک خلق کره  را از طریق تمرین های نظامی دائمی و بالا بردن رقابت مسلح در مسیر جمهوری دموکراتیک خلق کره برای توسعه اقتصادی و بهبود استاندارد های زندگی مردم ایجاد مانع ، و در تلاش فرصتی برای حمله پیش دستانه به جمهوری دموکراتیک خلق کره با بی اعتنایی به چرخه شریرانه تنش ها ناگزیر از مسابقه تسلیحاتی می نماید . 

مانور های نظامی امریکا به روشنی اثبات می کند که امریکا است که چرخه های تبهکارانه دامن زدن به مقابله و تنش و ایجاد خطر جنگ در شبه جزیره کره را تحریک می کند.

مانورهای نظامی مشترک تجاوز کارانه وتحریک آمیز در مقیاس بزرگ ، دیگر موضوع های محدود به جمهوری دموکراتیک خلق کره – امریکا ، یا رابطه های  داخلی بین  دو کره نیست بلکه موضوعی بین المللی است که صلح و امنیت اسیای شمال شرقی و ورای آن را تهدید می کند.  

بنا بر این ، من درخواست می کنم که مسئله تمرین های نطامی مشترک ، در برنامه کار شورای امنیت قرار گرفته و همایش فوری  شورای امنیت طبق ماده 34و35 منشور سازمان ملل بر گزار گردد . 

مایلم یاد آوری کنم که شورای امنیت به صورت توجیه نا پذیری چندین درخواست جمهوری دموکراتیک خلق کره برای قرار دادن مانورهای نظامی مشترک در دستور کار شورای امنیت را نادیده گرفته است .

اگر شورای امنیت بار دیگر درخواست عادلانه جمهوری دموکراتیک خلق کره برای مورد بحث قرار دادن مانورهای نظامی مشترک امریکا را نادیده بگیرد ، خود را به خاطر رها کردن ماموریت اصلی حفظ صلح وامنیت جهانی و تبدیل شدن به ابزار نظامی یک قدرت تنها افشا خواهد کرد . 

اگر ایالات متحده امریکا مصرانه رو در روئی نظامی را با وجود هشدار های مکرر جمهوری دموکراتیک خلق کره و محکومیت مشترک جامعه جهانی ترجیح دهد ، مسئول تمام  نتیجه های پی آمد آن خواهد بود . 

جمهوری دموکراتیک خلق کره با ملاحظه  تهدید شدن استقلال و امنیت آن ، تا ابد منتظر تغییر سیاست امریکا نسبت به جمهوری دموکراتیک خلق کره نخواهد ماند ، بلکه تمام اقدام های لازم برای باز داشتن تحریک های هسته ای امریکا را انجام خواهد داد . 

سپاسگذار خواهم بود اگر این نامه را بعنوان سند رسمی شورای امنیت منتشر کنید .

عالی جناب، لطفا  نهایت احترام مرا بپذیرید .

19 اوت 2015

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: