نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-08-17

نویدنو  26/05/1394 

 

واقعیت ورویا ها

فیدل کاسترو رز - برگردان : هاتف رحمانی

اوا مورالس در حال تقدیم تصویر چه گوارا

به مناسبت هشتادو چهارمین سالگرد تولد فیدل به رفیق فیدل کاسترو

اگر باور داریم که تحمل صبورانه انسانی ما باید بهتر، و کاملا فرهیخته تر شود ،با جهالت باور نکردنی مسلمی که همگی در آن پیچیده شده ایم ، به استثنا پژوهشگر ها که پاسخ های رضایت بخش را در علم جستجو می کنند ، نوشتن می تواند شیوه مفیدی باشد . نوشتن واژه ای است که در چند حرف مضمون بیکران خود را بیان می کند.

همه ما در جوانی  تقریبا در موقعیتی  ، به ویژه پس از انفجار بمب های اتمی که هیرو شیما وناکازاکی را خاکستر کرد ، و به جنگ بیرحمانه بین امریکا وژاپن پایان داد سخنی در باره انشتین شنیده ایم.

زمانی که آن بمب ها ، پس ازآغاز جنگ با حمله به پایگاه ایالات متحده در پرل هاربور انداخته شده بود ، امپراظور ژاپن پیش از آن شکست خورده بود . سرزمین وصنعت ایالات متحده ،که از جنگ دور ماند ه بود ، در دنیایی تکه پاره ، سرشار از مرگ ، زخمی وگرسنه ، آن کشور را به ثروتمند ترین  و دارای  بهترین تسلیحات روی کره زمین ،  تبدیل کرد.

 اتحاد شوروی و چین روی هم بیش از 50 میلیون نفرکشته دادند ، وآسیب مادی عظیمی را متحمل شدند . تقریبا تمام طلای جهان در غارهای  ایالات متحده فرود آمد. امروز تخمین زده می شود که ذخیره کل طلای این کشور از این فلزبه 8،133.5 تن بالغ می شود . با وجود این ، با پاره کردن موافقت نامه برتون وودزی که امضا کرده بودند ، ایالات متحده به صورت یک جانبه اعلام کرد که به وظیفه خود برای پشتیبانی با طلا از اسکناس خود عمل نخواهد کرد. دستور صادره از سوی نیکسون تعهدهای ایجاد شده از سوی رئیس جمهور فرانکلین دلانو روزولت را نقض کرد . بر اساس نظر شمارزیادی از کارشناس های موضوع ، شالوده  بحرانی ایجاد شده بود ، که در راس تمام فاجعه ها ، خرد کردن قدرتمند اقتصاد این مدلی  یک کشور را تهدید می کند. با این حال ، کوبا همان طور که کشور ما آن را از طریق سخنرانی در سازمان ملل ، با استدلال ها و واقعیت های انکار ناپذیر اعلام کرده است ، هم ارز آسیب های وارده ، که به میلیون ها دلاربسیاری بالغ می شود طلبکار است.

همان گونه که با روشنی کامل از سوی حزب ودولت کوبا اعلام شده است، به پیش بردن حسن نیت و صلح بین تمام کشورهای این نیم کره ، و خلق های بسیاری که بخشی از خانواده انسانی هستند ، و از این رو دریاری به بقای نوع بشردر جای معتدلی که کیهان  به ما واگذار کرده است ، هرگز مبارزه برای صلح و رفاه بشریت ، برای  تمام ساکنان سیاره ، صرف نظر از رنگ پوست ، یا منشا ملی آن ها ، و برای حق کامل همه برای داشتن مذهبی که به آن باور دارند یا ندارند را متوقف نخواهیم کرد . 

 حقوق برابرتمام شهروند ها برای (بر خورداری از) بهداشت ، آموزش ، کار ، غذا ، امنیت ، فرهنگ ، علم ، و رفاه ، یعنی همان حقوقی که ما زمانی که مبارزه خود را آغاز کردیم اعلان کردیم ، در راس همه ،حقوقی که از رویای عدالت وبرابری ما برای  تمام ساکنان جهان پدیدار می شوند ، چیزی است که من برای همه آرزومندم . من از همکار های گرامی ،و همه کسانی که در همه یا بخشی از این ایده ها یا ایده های برتر در امتداد خط های همانند  سهیم هستند ، سپاسگذارم.

فیدل کاسترو رز

13 اوت 2015

سرچشمه : گرانما انگلیسی ارگان حزب کمونیست کوبا

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: