نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-08-08

نویدنو  17/05/1394 

 

حزب کمونیست اسرائیل : فتنه انگیزی فاشیستی همه مارا تهدید می کند

برگردان : هاتف رحمانی

همه کلمه های موثر کشیش مارتین نیه مولر علیه جنایت های فاشیست نازی را به یاد دارند :

اول برای دستگیری کمونیست ها آمدند

 من اعتراضی نکردم

چون من کمونیست نبودم

سپس برای دستگیری سوسیالیست ها آمدند

و من اعتراضی نکردم

چون من سوسیالیست نبودم

بعد برای دستگیری سندیکالیست ها آمدند

ومن اعتراضی نکردم

چون من سندیکالیست نبودم

بعد برای دستگیری یهودی ها آمدند

ومن اعتراضی نکردم

 چون من یهودی نبودم

بعد برای دستگیری من آمدند

وکسی باقی نمانده بود

تا برای من اعتراض کند

در کشور اسرائیل آن ها در ابتدا فلسطینی ها را تبعید کردند ، کشتند ، سرکوب کردند و محروم نمودند و روستا ها وشهرک های آن هارا نابود کردند ، مانند نکبت رسوا ، سپس ، یهودی های شرقی را محروم کردند ، در 1967 آن ها اشغال کردند و باز هم فلسطینی های بیشتری را مورد ارعاب قرار دادند ، بعد تر ، علیه  پناهجو های آزار دیده ، یهودی های اتیوپیایی  تبعیض روا داشتند ، و جامعه دگرباش های جنسی را ترساندند . اکنون نوبت ماست – کمونیست های  یهودی و عرب فلسطینی – که برای همه آن چه که به خاطر آن سرکوب ، مورد تبعیض ، مورد ارعاب و کشته شده ایم اعتراض کنیم . 

حزب کمونیست اسرائیل نتیجه می گیرد که هیچ یک از دو آخرین حمله های تروریستی فاشیستی -  نه حمله به راهپیمایی دگر باشان و نه حمله به خانواده فلسطینی دعوبعثه در روستاهای اشغال شده دونا نزدیک نابلس -  جنایتی منفرد واستثنایی نبود . هر دو حمله همانند در ذات فتنه انگیزی مداوم  نهادینه شده از سوی راست اسرائیلی ، به صورت عمده از سوی دولت هواخواه ناتانیاهو ، علیه هر چیزی متفاوت از ماهیت فاشیست ، نژاد پرست و دیندار افراطی آن قرار دارد . 

حزب کمونیست اسرائیل به شدت وصراحت این حمله های ترور فاشیستی را محکوم می کند و همان طور که گفته شد ، آن را پی آمد فتنه انگیزی سرکش و مداوم از سوی سازمان های نژادپرست مانند لهاوا ( سازمان برای جلوگیری از همگون سازی در سرزمین مقدس ) و خود دولت ناتانیاهو ارزیابی می کند.

به روشنی بلور آشکار است که برنامه تاراج علیه خانواده دعوبعثه – کشتن علی سعد 18 ماهه و زخمی کردن شدید سعد پدر ، رهام مادر و برادر 4ساله احمد – قتل عام دیگری در اقیانوس بسیار وسیع خون ریزی است که مسئولیت آن عمدتا با اشغال اسرائیل است . کشتن شیرا بانکی 16 ساله در رژه دگر باش ها و زخمی کردن 5 نفر دیگر باید در فضای گسترده تر اشغال درک شود : اساسا اشغال غیر انسانی است که جامعه اسرائیلی را به جامعه ای ماورا خشن ، شریر و شووینیستی تبدیل کرده است . 

حزب کمونیست اسرائیل نسبت به گسترش هر چه بیشتر جرم های ناشی از تنفر و نژاد پرستی راست افراطی – گسترشی که در حمله ی بی سابقه بر تمام فضای دموکراتیک و بر خورداری از حمایت خود دولت اسرائیل و نیز رضایت دیگر مقام های قانونی خود را نشان داد – هشدار می دهد .

ما همه گروه های دموکراتیک را به همکاری علیه تهدید فاشیستی و برای دفاع از ارزش های دموکراتیک ، صلح وبرابری برای همه صرف نظر از مذهب ، نژاد ، رنگ پوست ، ملیت ، جنس و جنسیت ، گرایش جنسی وغیر آن فرا می خوانیم . 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: