نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-06-18

نویدنو  28/03/1394 

 

شدت گرفتن کشتار، ویرانی وآوارگی ها در خاورمیانه

تلاش برای گسترش عرصه های ویرانی وکشتار هر روز دامنه جدیدی پیدا می کند. هشدار ناتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به جبهه نصرت در دفاع از دروزی های سوریه و ایجاد بهانه برای ورود بیشتر به میدان کشتار ، و دخالت در سوریه ، که در روزنامه های اسرائیلی بازتاب گسترده ای دارد ، درگیری وهشدار جدید میان اسلام گراهای به اصطلاح معتدل سوریه به کردهای سوریه در مخالفت با ایجاد کردستان خود مختار، و عربده کشی های اردوغان در همین رابطه و افزایش فشار بر نیروهای مخالف خود به بهانه برخورد با کردهای سوریه ، و... همه وهمه حلقه های زنجیر تلاش برای افزایش دامنه درگیری ها است  که حاصلی جز کشتار و خون و آوارگی و ویرانی نداشته ، ندارد ونخواهد داشت . در راس این برنامه های تنش آفرین امپریالیسم ووابسته های منطقه ای آن قرار دارند که جز بردگی ملت ها ، اضمحلال زیر ساخت های بنیادی زندگی مردم و نابودی حق حاکمیت و استقلال کشورها را در سر ندارند . دفاع از صلح و راه حل های مسالمت آمیز منازعات منطقه ای وبین کشوری ، همراه با افشا جنگ افروزها و تقویت نیروهای ترقی خواه و ضد جنگ وظیفه فوری همه نیروهای ترقی خواه و آزادی طلب در کشور ما ومنطقه است . در زیر توجه شما را به خبری دیگر در همین رابطه جلب می کنیم .

جبهه نصرت: داعش حمله به شمال لبنان را برنامه ریزی می کند

رائیل بن سولمون - برگردان : مهرگان

بنا به گفته ها ممکن است واحد های سری دولت اسلامی در لبنان برای اقدام علیه ارتش لبنان فراخوانده شوند

جبهه نصره القاعده ادعا می کند گروه تروریستی دولت اسلامی درحال طراحی حمله بزرگی علیه ارتش لبنان در شهرشمالی طرابلس است .

بنا به گزارش روزنامه لبنانی دیلی استار که از سوی روزنامه محلی السفیر هم گزارش شد یک حساب توئیتری منسوب به یکی از مقام های جبهه نصرت روز یکشنبه نوشت " براساس اطلاعات مستند داعش ( دولت اسلامی) در حال تدارک عملیات بزرگی در طرابلس در روز اول رمضان علیه ارتش لبنان است ."

عسا ال سیرافی ال شام گفت حمله ممکن است از سوی فرمانده دولت اسلامی ابوقطاد ال عراقی هدایت شود ، که از پایگاه گروه در رقه ، سوریه اعزام شده بود، و اکنون مقیم پایگاه سنی طرابلس است .  
ال شام گفت واحدهای سری دولت اسلامی  در لبنان ممکن است برای اقدام فراخوانده شوند.
جبهه نصرت و دولت اسلامی هر دو گروه سنی هستند که با یک دیگر رقابت می کنند ، واز این رو درستی گزارش زیر علامت سوال است .

فرمانده جبهه نصرت تئوری توطئه عجیب وغریبی را که ارتش لبنان هم دست دولت اسلامی بود مطرح می کند .

در عین حال خبر گزاری رسمی لبنان به نقل از ارتش روز دوشنبه گزارش کرد که ارتش لبنان سه سوری متهم به عضویت در سازمان های تروریستی را دستگیر کرده است.

خبرگزاری لبنان همچنین اعلام کرد که جت های جنگی اسرائیلی روز دوشنبه  صبح حریم هوایی لبنان را در مرجعیون در جنوب لبنان نقض کردند.

المناررسانه حزب الله ، به طور جداگانه خبر داد که رزمنده های حزب الله  روز یکشنبه در اطراف شهر شرقی ارسال لبنان به عضوهای جبهه نصرت حمله کردند .

اورشلیم پست

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: