نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-06-18

نویدنو  28/03/1394 

 

برنی ساندرز نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا

جامعه امریکا در حال تجربه پدیده هایی است که حداقل در 50 سال گذشته نظیری نداشته اند . انتخاب کاشاما ساوانت زن هندی تبار مارکسیست به عضویت شورای شهر سیاتل و رشد چشم گیر حمایت از او در طی دوسال گذشته – حمایت اتحادیه ها ازسه اتحادیه در سال 2012 به بیش از سی اتحادیه در سال 2015 گسترده شده است - رخ دادی بی سابقه است . و اکنون برنی ساندرز خود را نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری 2016 کرده است . نامزدی که به سبب گستره فضای اینترنتی به خوبی توانسته است کارزار های انتخاباتی موفقی را بر گذار نماید . برنی ساندرز سناتور مستقل از ورمونت 73سال دارد. او خودرا " سوسیالیست دموکراتیک" می خواند ، و اعتقاد دارد که ساختار قدرت در امریکا به یک " انقلاب سیاسی" نیازمند است . او خود را هوا دار سوسیال دموکراسی شمال اروپا می خواند ودر مصاحبه ای می گوید : " آیا فکر می کنم به آموختن از کشورهایی چون دانمارک ، سوئد ، نروژ ، فنلاند و دیگر کشورهایی که سال ها دولت های کارگری و سوسیال دموکرات داشته اند نیاز داریم ؟ " او با افزودن بریتانیا به لیست خود می گوید " آری"

برنی ساندرز در تازه ترین نظر سنجی ها به شدت کلینتون را تعقیب می کند و پیش بینی می شود به زودی از بسیاری نامزد های دموکرات پیشی گیرد . او در سابقه خود مخالفت با جنگ ویتنام ، طرف داری از آزادی های مدنی و استقرارجامعه ای عادلانه را دارد . نویدنو جهت آشنایی خواننده های خود  خلاصه یکی از بسیار گفتگوهای اورا  که با اخبار یاهو انجام گرفته است تقدیم می کند. 

 

برنی ساندرز در باره هیلاری کلینتون : آیا ممکن است او به معاونت ریاست جمهوری من علاقمند باشد ؟

برگردان : هاتف رحمانی

برنی ساندرز می گوید او برای هل دادن بیشتر هیلاری کلینتون به چپ و نامزدی برای معاونت ریاست جمهوری در صورت پیروزی احتمالی کلینتون وارد انتخابات نشده است .  

ساندرز روز دوشنبه به کتی کوریک از اخبار یاهو گفت " نه ، هدف من پیروزی در این انتخابات است ".

سناتور مستقل ورمونت و امیدوار به ریاست جمهوری دموکراتیک در مصاحبه مفصلی گفت او( در انتخابات) شرکت کرده است چون لازم است یک نفر از طبقه متوسط جانبداری کند. 

ساندرز گفت " میلیون ها میلیون نفر وجود دارند که از سیاست های حاکم وطمع شرکت ها خسته شده اند و برای هدایت جنبش توده ای دراین کشور آمادگی دارند ".

ساندرز گفت می فهمم که کلینتون مزیت عظیم جمع آوری پول را دارد ، به ویژه با ملاحظه آن که او از گرفتن پول از سوپر پک ها ( کمیته های اقدام سیاسی مستقل بزرگ) خود داری می کند.

او گفت " ما برای انجام بهترین کار خود تلاش می کنیم . من یک کمیته اقدام سیاسی  بزرگ ندارم ، من به کمیته اقدام سیاسی بزرگ نیازی ندارم  "

ساندرز گفت ، مسئله بزرگتر این است که چگونه " هر نامزدی که به میلیاردر ها بستگی ندارد" در انتخابات شرکت کند و پیروز شود .

او گفت " من تصمیم دارم با شما رو راست باشم ، میلیاردرها ممکن است خیلی قدرتمند باشند ".

همان طور که او در هفته گذشته در راه اندازی کارزار انتخاباتی خود در بورلینگتون گفت برای غلبه بر طبقه میلیاردرها ، جلوگیری از نابرابری در آمد ، زوال طبقه متوسط ، اصلاح آموزش وپرورش و تغییر آب وهوا یک " انقلاب سیاسی" ضروری است .

او گفت " مردم به اندازه کافی با وضع فعلی آشنا هستند ، آن ها شاهدند که ثروتمند تر ها ثروتمندتر می شوند و سایر افراد آسیب می بینند."

ساندرز گفت یک قاضی دیوان عالی را منصوب نخواهد کرد مگر آن که قاضی روشن کند که آن ها به تعلیق رای شهروند ها متحد شوید ( سازمان غیر انتفاعی محافظه کار ) ، که محدودیت ها را از شرکت کننده های مستقل کارزار انتخاباتی بر می دارد رای خواهند داد . 

ساندرز گفت " من اعتقاد دارم شهروند ها متحد شوید یک فاجعه مطلق است .  

در مورد تجسس دولت ، نامزد سوسیالیست گفت او اساسا با راند پاول ، منتقد پر سرو صدای سنا از برنامه جاسوسی بحث بر انگیز آزانس امنیت ملی موافق است .

ساندرز که با لایحه میهن دوستی[1] USA PATRIOT Act و مجوز دوباره آن مخالفت کرد ، گفت او به دادن رای علیه لایحه آزادی کمتر گسترده ایالات متحده امریکا [2] USA Freedom Act  ، که ماه گذشته از سوی کنگره به تصویب رسید برنامه ریزی می کند، که می تواند به باقی ماندن برخی ابزارهای ضد تروریستی – از جمله جمع آوری داده های آژانس امنیت ملی -    اجازه دهد.

او گفت " آن ( لایحه) به اندازه کافی در حفظ حقوق حریم ما پیش نمی رود . ما در حال رفتن به سوی جامعه ای اورولی هستیم که برابر بزرگ در جهان شرکتی و دولت اطلاعات شخصی بسیار زیادی در باره افراد بیگناه دارند."

او موضوع های بسیاری را ضرورتا نه بعنوان بخشی از خط مشی خود ، از جمله خشونت پلیس و قانونی کردن ماری جوانا را مطرح می کند .

ساندرز بعنوان شهردار طولانی مدت بورلینگتون گفت دشواری چگونگی اجرای یک قانون شغلی را در حوزه های شهری می داند ، اما تعهد اقلیت ها در جامعه هایی نظیر فرگوسن را نیز درک می کند.

او گفت " ما  غیر نظامی کردن پلیس را به دست آورده ایم – ما به تانک نیاز نداریم ، شما به تجهیزات سنگین نظامی در جامعه های ایالات متحده نیاز ندارید ، ما باید به جامعه های افریقایی – امریکایی ، به فقرتوجه کنیم تا این کودکان بتوانند نیاز های آموزش های درسی و شغلی را کسب نمایند ." 

سناتور اهل بروکلین ، که مسیر سیاسی خود را در ورمونت در اوایل دهه 1970 آغاز کرد ، گفت دوبار ماری جوانا را آزمایش کرده است اما  از آن خوشش نیامد .

می گوید " چون خیلی سرفه کردم . نمی دانم . من دوبار ماری جوانا کشیدم – به مزاجم سازگار نبود . "

ساندرز زمانی که شهردار ورمونت بود ، در حالی که از پشتیبانی قانونی کردن ماری جوانا دست برمی داشت ، گفت مواد مخدر احتمالا به اندازه الکل آسیب رسان نیست و باید تا حد زیادی مثل الکل قانونی شود.  

او گفت :" من می خواستم قبل ازاظهار نظر نهایی نگاهی به آن چه جریان داشت بیندازم".

ساندرز به نوشتاری نموداری نیز اشاره کرد که در یک روزنامه الترناتیو ورمونت در دهه 1970 منتشر شده بود  و اخیرا از سوی مادر جونز آفتابی شد که شامل یک فانتزی تجاوز است که ساندرز آن را با " پنجاه سایه خاکستری" مقایسه می کند . 

او گفت " البته من از نوشتن آن پشیمانم ، مقاله ای مخوف بود ، اما عضو های اندکی از کنگره پیشینه رای دادنی که من به نیابت از حقوق زنان انجام می دهم دارند.

ساندرز گفت " بزنم به تخته – من در کودکی دونده دو استقامت طولانی بودم ، من قوی و سالم هستم ، من اگرثانیه ای فکر می کردم نمی توانم این وظیفه را انجام دهم تمایلی به شرکت نمی داشتم ."  

در آخر از ساندرز پرسیده شد آیا هرگز به معاون رئیس جمهور کلینتون بودن فکر کرده است . او پاسخ داد " آیا ممکن است او تمایلی به معاونت ریاست جمهوری من داشته باشد ؟  ما ممکن است اسقاطی باشیم ، اما فکر می کنم  تجربه خوبی برای پیروزی در این انتخابات به دست آورده ایم."


 

[1]  - در 26 ماه می 2011 ، رئیس جمهور باراک اوباما لایحه غروب امتداد میهن پرستی ، ادامه 4 ساله سه پیش بینی کلیدی در لایحه میهن پرستی ، شنود ، تحقیق پیشینه تجاری و اعمال تجسس " گرگ های تنها" – افراد مظنون به تروریست – در رابطه با فعالیت هایی که به گروه های تروریست ارتباطی ندارد ، را امضا کرد . 

با فقدان موافقت کنگره بخش هایی از لایحه وطن پرستی در اول ژوئن  2015 مقضی شد ، با تصویب لایحه آزادی ایالات متحده امریکا در 2 ژوئن 2015 بخش های منقضی شده تا سال 2019 احیا وتجدید شد . اما در نسخه  2015 قانون ، برای متوقف کردن آزانس امنیت ملی از ادامه برنامه جمع آوری اطلاعات انبوه تلفنی اصلاح شده است. در عوض شرکت های تلفن اطلاعات را نگه خواهند داشت و آژانس امنیت ملی می تواند اطلاعات در باره افراد هدف را با اجازه از دادگاه فدرال دریافت کند.

 یو اس ا پاتریوت  از حروف اول 10 کلمه زیر گرفته شده است : Uniting and Strengthening America by Providing Appropriate Tools Required to Intercept and Obstruct Terrorism

اتحاد وتقویت امریکا با تدارک ابزارهای مناسب مورد نیاز برای شنود و سد کردن تروریسم

[2]  - لایحه آزادی ایالات متحده امریکا قانونی امریکایی است که روز 2 ژوئن 2015 تصویب شد که بخش های متعددی از لایحه وطن پرستی را که روز قبل منقضی شده بود احیا و اصلاح می کند. لایحه محدودیت جدیدی بر جمع آوری فله ای اطلاعات تلفنی از شهروندهای امریکایی از سوی آژانس های اطلاعاتی امریکا ، از جمله آژانس امنیت ملی تحمیل می کند. لایحه اجازه شنود و تعقیب تروریست گرگ تنها را احیا می کند. عنوان لایحه از 10 حرف آزادی ایالات متحده که نشانه متحدکردن وتقویت امریکا با انجام حقوق و پایان دادن به شنود، جمع آوری انبوه و دیده بانی آنلاین Uniting and Strengthening America by Fulfilling Rights and Ending Eavesdropping, Dragnet-collection and Online Monitoring  است

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: