نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-06-09

نویدنو  19/03/1394 

 

گزارش ابتدایی گروه حقوق بشر ترکیه در باره تقلب انتخاباتی

 

انجمن حقوق بشر ترکیه ( IHD) گزارش ابتدایی خود در رابطه با تقلب انتخاباتی رخ داده در طی انتخابات عمومی تعیین کننده یکشنبه (17خرداد94) را منتشر کرد

براساس این گزارش :

- در استان های  سیرت وکیریک قلعه از ورود ناظر های انتخاباتی انجمن به مدرسه هایی که بعنوان حوزه های رای گیری مورد استفاده بودند توسط پلیس جلوگیری شد .

- در بخش گولباشی و محله لالاهان انکارا ، ناظر های حزب دموکراتیک خلق ها هوادار کرد ( HDP) تهدید و از کنار صندوق های رای گیری برکنار شدند .

- سه ناظر HDP از انجام وظیفه خود در مدرسه ابتدایی در استان آیدین محروم شدند در حالی که در مدرسه دیگری در آیدین ناظرهای حزب حاکم عدالت و توسعه (َAKP) با مختل کردن فعالیت هیدت انتخابات رای دادن مردم را یک ساعت به تاخیر انداختند.

- یک نامزد مجلس از حزب عدالت وتوسعه در استان شرقی ماش برای دادن رای با محافظ های روستا وارد حوزه رای گیری شد ، و درحالی که صف رای دهنده ها منتظر رای دادن بودند برای خود حق تقدم قائل شد . ادعا شده بود که هیچ وکیل و گزارش گری اجازه ورود به داخل مدرسه ای را  که حوزه رای گیری در آن مستقر شده بود نداشت .

- در استان ایگدیر شرقی 350 برگه رای باطل شده بود چون مهررسمی نداشتند.

- در بخش کچی اورن انکارا ، حامی های حزب عدالت وتوسعه به سوی رای دهنده ها  "علامت رابعه ( 4انگشت) " پرتاب کردند ، نشانه ای که از سوی اعتراض کننده های ضد کودتا ، به ویژه اخوان المسلمین در کودتای 2013 مصر ، که رئیس جمهور محمد مرسی سرنگون شد از آن استفاده می کردند .  

کاربران رسانه های اجتماعی و منابع مختلف خبری اختلال های دیگری را در رابطه با تمام روز انتخابات گزارش کردند . طبق پرتال خبری خبر 9 ( دوکوز خبر) یک نفر در یک مدرسه ابتدایی در ازمیر چند بار رای داده بود . یک نفر در بخش جملیک بورسا و شخص دیگری در استان مانیسا بعنوان رای دهنده شناسایی شدند در حالی که نام آن ها در صندوق های رای گیری ویژه ثبت نشده بود .

در بخش اکمیدانی استانبول ، تصویری از کودکی همراه با برگه های رای گرفته شده بود که  رای به حزب عدالت وتوسعه و حزب جمهوری خواه مردم را نشان می داد در حالی که حوزه رای گیری  هنوز باز بود ، اگر چه حتی بردن برگه رای  به خارج از محل رای گیری هم ممنوع است .

گزارش شده است افسر پلیسی در استان یالوا ازبرگه رای خود پس از دادن رای به حزب عدالت و توسعه عکس گرفته و گفته بود این کار را در راستای ترویج انجام داده است . در مدرسه ای در محله بشیک تاش استانبول ، تعدادی برگه های رای مشاهده شده اند که مهر رسمی نداشت .

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: