نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-06-07

نویدنو  17/03/1394 

 

 

نویدنو : امروز هفتم ژوئن 2015 مردم ترکیه برای انتخاب نماینده های مجلس پای صندوق های رای خواهند رفت . در این انتخابات با توجه به نظر سنجی ها این احتمال وجود دارد که حزب چپ گرای دموکراتیک خلق ها موفق به اخذ 10 درصد رای ها شود ( براساس تغییر به وجود آمده در زمان اردوغان ، احزابی که قادر به کسب 10 درصد رای ها نشوند از ورود به مجلس محروم می شوند ) ونماینده هایش را راهی مجلس نماید . این می تواند آغازی برای پایان سلطه بی منازع اردوغان وسد راه برنامه های آینده او برای تغییر ساختار دولت در ترکیه گردد. نویدنو برای آشنایی مختصری با این حزب بخش "ما کیستیم" را از تارنگاشت انگلیسی این حزب تقدیم خواننده های خود می کند. به یاد داشته باشیم که پیروزی چپ در ترکیه می تواند پی آمدهای مثبتی برای کل منطقه واز جمله کشور ما داشته باشد .

 

 

 حزب دموکراتیک خلق ها HDP  ترکیه

ما کیستیم ؟

برگردان : مهرگان

سیاست های شرافتمندانه

·              ما به سیاست های شرافتمندانه و شفاف اعتقاد داریم . ما می دانیم که رابطه بین سیاست مدارها ، بوروکرات ها و سرمایه رابطه ای مبتنی بر منافع و فرآورده جنبی همین سامانه سیاسی است . ما بر علیه گرداب فساد و رشوه خواری مبارزه می کنیم که تمام محیط های سیاسی  را در ترکیه ،  از محلی تا فدرال تصرف کرده است .

حزبی دموکراتیک

·              ما نیروی دموکراتیک و مسالمت جوی ترکیه ، نماینده انجمن های  کارگران ، اکولوژی و حقوق زنان ، هنرمندها ، نویسنده ها ، روشنفکرها ، افراد مستقل ، کارگرها ، نماینده گروه های مختلف قومی ومذهبی ، بیکارها ، بازنشسته ها ، کشاورزها ، معلول ها ، دانشمندها ، وکسان دیگری که شهرهایشان ویران شده  بود  در اینجا متحد شده اند . سازمان ما از خیابان ها آغاز می شود و در مجموعه های محلی در محله های ما پیش می رود .

·              مجموعه های محلی ما و حزب به روی هر کسی که به همکاری با ما تمایل دارد باز است . ما انتظار داریم شما هم به ما بپیوندید ...

جدید و درست کار ، دموکراتیک و خود گردانی ، تساوی طلبی وعدالت . عاری از تحقیر ، مثبت و پرحاصل ، قدرتمند ، مجهز و شایسته ، حل کردن مسئله ، حزب دموکراسی

 

لازم است یاد آوری شود که حزب ها وسازمان های زیر از حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات فردا حمایت می کنند : حزب چپ المان ، حزب همبسنگی افغانستان ، سبزهای کاتالونیا ، کارزار صلح در کردستان ، حزب سبز انگلستان و ولز، جبهه مردمی تونس ، ترک های خارج از کشور ، سیریزا ، فدراسیون ارمنی های اروپایی برای عدالت و دموکراسی ، حزب کمونیست فرانسه ، واز ایران هم هیئت اجرائی سازمان کارگران انقلابی ایران ( با کلیک روی نام می توانید اعلامیه را بخوانید )

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: