نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-05-29

نویدنو  09/03/1394 

 

 

رسانه آلمانی: 

پوتین با سخنان شدید اللحنی آمریکا را به سرجای خود نشاند

نشریه آلمانی Deutsche Wirtschafts Nachrichten می نویسد ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در دیدار با دبیران شوراهای امنیت کشورهای عضو گروه بریکس بیانات بسیار شدید الحنی علیه آمریکا ایراد کرد.

در مقاله منتشره در این نشریه خاطرنشان می شود پوتین بطور مدلل آمریکا را در فتوحات داعش و دخالت در امور دیگر کشورها مقصر دانست. نویسنده مقاله معتقد است که بدون شک به دنبال این سخنان رئیس جمهور روسیه اقدامات مشخصی صورت خواهد گرفت. 

پوتین در دیدار با دبیران شوراهای امنیت کشورهای عضو گروه بریکس گفت:" ما از رویدادها مثلا در خاور نزدیک و شمال آفریقا و مسائل مربوط به یک سازمان تروریستی که حق "دولت اسلامی" نامیده شدن را به خود داده با خبریم اما قبل از دخالت کاملا غیر قابل قبول خارجی، آن هم بدون اجازه شورای امنیت سازمان ملل متحد هیچگونه تروریسمی در این کشورها وجود نداشت. واضح است که پیامد ها سنگین هستند. تصحیح تمام رویدادهای سالهای قبل در صحنه بین المللی کاملا ضروری است".

 

رهبر روسیه سیاست تجاوز کارانه غرب را خطری برای دیگر کشور ها می داند. پوتین گفت:"همچنین واضح است که کشورهای ما (اعضای بریکس) در رابطه با نقض موازین حقوق بین المللی و پایمال شدن حق حاکمیت کشورهای گوناگون با چالش های زیادی روبرو هستند".
رئیس جمهور روسیه در دیدار با مقامات چین همچنین درباره خطر "انقلابات رنگین" سخن گفت. وی بطور نمونه اوضاع اوکراین را ذکر کرد. مسکو معتقد است سرنگونی یانوکوویچ و ناآرامی ها در کییف طبق سفارش آمریکا انجام شد. به نوشته نشریه آلمانی این سوءظن ها با اساس هستند چون همین چندی پیش گزارش محرمانه وزارت دفاع منتشر شد که در آن گفته می شود آمریکا مدت قبل از پیدایش داعش، از تشکیل آن خبر داشت و از این سازمان تروریستی در راستای اهداف خود بهربرداری می کرد.

نویسنده مقاله منتشره نشریه آلمانی Deutsche Wirtschafts Nachrichten خاطرنشان می کند که در گذشته پوتین اجازه ایراد چنین بیانات شدید اللحنی را به خود نمی داد و اکنون از قرار معلوم قصد دارد بر فشار بر غرب شدت ببخشد. وی در اتحاد با چین و کشورهای بریکس در صدد این است که مسائل امنیتی به وجود آمده در خاور نزدیک به خاطر دخالت آمریکایی ها را رفع کند. سخنان شدید اللحن رئیس جمهور روسیه حاکی از آن است که وی نمی خواهد در این مساله دارای موضع طرف ضعیف باشد.

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: