نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-05-29

نویدنو  09/03/1394 

 

 

بیانیه کمونیست های کاتالونیا در باره برآورد نتیجه انتخابات شهرداری ها

 کمونیست ها همراه با اتحاد مردمی برای انقلاب دموکراتیک

برگردان : مهرگان

نتیجه های امروز انتخابات شهرداری ها نشانگر نقطه عطفی در تکامل سیاسی در کشور ماست . پیروزی پر اهمیت گروه های " اتحاد مردمی" در شهر های اصلی افق چدیدی  از امکان ها برای طبقه کارگر و دیگر طبقه های زحمتکش که اکثریت وسیع شهروندها را تشکیل می دهند باز می کند. برای دوره آینده کمونیست ها  از همین لحظه راهبرد روشنی برای پیشرفت دارند : اتحاد مردمی  

کمونیست های کاتالونیا همراهی مارا یگانه روندی می دانند که شیرینی های پیشرفت مردمی را میسر ساخته است . ما میوه بحث های طولانی و بارور را ، ،در جایی که امکان پذیر بود ، شرط اتحاد مردمی در همه این شهرداری ها کردیم ، اما هرگز وظیفه خود را نسبت به آلترناتیو متحد اسکوئرا و ائتلاف با ابتکار برای کاتالونیای سبز را رها نکردیم که تجربه غنی وارزشمندی از آن انباشته ایم .

 بررسی نتیجه ها

کمونیست های کاتولونیا نتیجه عالی نامزدی کمون بارسلونا تحت رهبری آداکولائو را ، که درآن فعالانه شرکت داشتیم گرامی می دارد . همچنین ورود رفیق مرسدس ویدال و عضو شماره ده لیست کمون بارسلونا به مجلس سنا را گرامی می داریم . ما نتیجه های عالی نامزد های یگانه تشکیل شده از سوی یونیتان پل کانوی در سابادل  ,Unitat Canvi in Sabadell، کانویم مولت Canviem Mollet، کمون ترراسا  Terrassa en Comu،موم کاستلدفلز  Movem Casell de felsو بسیاری دیگر از ابتکار ها برای تغییررا جشن می گیریم . ما از نتیجه های کانویم ال اچ  Canviem L,H مطابق با ICV-EUiA و Pirates de Catalunya راضی هستیم .

کمونیست های کاتالونیا نتیجه خوب کلی ائتلاف ICV-EUiA ( ابتکار برای سبزهای کاتالونیا – چپ متحد وآلترناتیو ) را گرامی می دارند . آن ائتلاف بیش ترین نامزد انتخاب شده را در Montornès del Vallès, Esplugues del Llobregat و در de Llobregatداشته است ودر شهرداری هایی مانند سنت بویی دل للوبرگات Sant Boi del Llobregat یا Montcada i Reixac نتایج رضایت بخش تری کسب کرده است .ما همراه با اکثریت مردم کاتالونی به خاطر نتیجه های به دست آمده در محموع خوب از سوی ائتلاف در شهرداری ها تبریک می گوییم ، اگر چه نتیجه های به دست آمده در برخی شهرداری های منطقه شهری بارسلونا را قابل انتقاد ارزیابی می کنیم ، که (در آن جا ها) کار بزرگی برای انجام دادن داریم .

همچنین از نتیجه های کسب شده از سوی نامزدهای مردمی در سراسر کشور مانند اهورا مادرید ، که نمونه ای از گرایش به تغییر عمومی شده ای است که پی آمد زنده کردن فساد رژیم دوم بوربونی در جامعه زندگی می کند خوشحالیم .

به طور کلی ، کمونیست های کاتالونیا ترقی قدرت سیاسی چپ را که خواهان گسست از رژیم ماست بسیار مثبت ارزیابی می کند و از تاکید برآن که بهترین نتیجه ها جایی کسب شده اند که ما یک نامزد اتحاد مردمی داشتیم کوتاهی نخواهند کرد .ما مشاهده می کنیم که این نتیجه ها به ما و به تمام مردمی که از واحد مردمی در برابر قدرت ارتجاع به عنوان تنها راه خروج برای تخریب قطعی رژیم 78 ( دولت انتقالی) دفاع کردند حمایت شایسته ای اعطا می کند .

دعوت به اتحاد مردمی

برای ما کمونیست ها ، شرایط برای اتحاد بزرگی از طبقه های مردمی حول نامزد ی واحد برای پایان دادن به رژیم در انتخابات آینده برای (گزینش) دولت کاتالونیا ( احتمالا سی آی یو ( حزب راست افراطی ملی گرا) ان را به تاخیر خواهد انداخت ) و برای انتخابات عمومی اینده در کشور اسپانیا که در پاییزبر گزار خواهد شد آماده است. این نامزدی تنها زمانی مفید فایده خواهد بود که بیان گر (خواسته های ) طبقه کارگر سازمان یافته و بخش های پیشرو در میان طبقه های مردمی بوده ، ونیز آماده باشد که از پایه با جنبش های سیاسی اجتماعی ، که از سوی اتحادیه ها و جنبش های اجتماعی  پشتیبانی می شود همراهی نماید .

برای همین است که کمونیست های کاتالونیا در حال آغاز کار برای اتحاد مردمی هستند و از همه قدرت های چپ و افراد رزمنده می خواهند با یک دیگر اکثریت اجتماعی جدیدی را بسازند . اکثریت جدیدی که  نیاز دارد تا جایی که امکان پذیر است ، هم در کاتالونیا وهم در کشور گسترده شود ، و گرفتن حداکثر قدرت را حول تعهد به گسست از رژیم 78 ( دولت انتقالی) هدف گیرد . اکثریتی جدید  باید در اطراف  یک برنامه سیاسی مشترک ، برنامه ای بلند همت در طرح اجتماعی و ملی ، برنامه ای که به توسعه رهایی شهروند اولویت دهد و برنامه ای که به بحران اجتماعی مهمی که در آن زندگی می کنیم  پاسخ دهد ایجاد گردد. اکثریت جدیدی که باید به پیشرفت روند قانونی جمهوری کاتالان و روند قانونی واقعیت جدید فدرال ، هم در کشور اسپانیا وهم در اروپا اجازه دهد . اکثریت جدیدی که باید بنیان ها را بر انقلاب دموکراتیک قرار دهد .

   کمونیست ها همراه با اتحاد مردمی برای انقلاب دموکراتیک

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: