نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 

2015-05-25

نویدنو  03/03/1394 

 

 

بریگاد پزشکی کوبا در نپال متشکرم ، بیشترین عبارتی که شنیده می شود

برگردان : آرش وجدانی

"دانیاوادا" یا " متشکرم" به نپالی  بیشترین عبارتی است که ،  در راه رو های بیمارستان کوبایی در کیرتیپور ، بخش کاتماندو ، جایی که عضو های متخصص حوادث غیر مترقبه و بیماری های مسری فراگیر امداد بین المللی هنری ریو به صورت خستگی ناپذیر کار می کنند از قربانی های زلزله شنیده می شود
بریگاد پزشکی کوبا از توئیتر خود که بیش از 100 دنبال کننده دارد لحظه هایی از فعالیت روزانه خود برای قربانی ها را به اشتراک می گذارد و گزارش کرده است که بیش از1.000 نفر بیمار را مداوا و 6 مورد عمل جراحی انجام داده اند ودکترها اعلام کردند که اولین قربانی روز سه شنبه  19ماه می در ساعت 8 صبح به وقت محلی وارد بیمارستان صحرایی کوبا شد .  
 
مرکز خدمت های اساسی را برای مقابله با موقعیت مصیبت زده ، مانند واحد های جراحی و مراقبت ویژه ،تجهیزات تشخیصی ( عکس برداری ، لابراتوارهای نیمه خودکارو ماورا صوت ) ، ونیز مشاوره ، استرلیزه کردن و بهبود محیط ها عرضه می کند.  
با وجود تفاوت های زبانی وفرهنگی ، وفاصله زیادی که کوبا و نپال را جدا می کند ، افراد زیادی برای دریافت کمک از یاوران کوبایی که درمان عالی را دریافت خواهند کرد تلاش می کنند. شناخت کیفیت مراقبت های پزشکی جزیره از مرزها فراتر می رود. کاربران فیسبوک نیز برای قدردانی از همبستگی و بشردوستی پزشک های ما از سایت استفاده می کنند.
ماریا کاریداد کلارو بایران نوشته بود " از پذیرش درخواست دوستی من سپاسگذارم .  در این ماموریت مهم  با اطلاع از آن که – مثل همیشه – شما نماینده های خلق بسیار با وقار کوبا هستید برای شما سلامتی و شادکامی آرزو می کنم ."

گوادلوپ یاجار دیاز اظهار داشت : " به مناسبت 120مین سالگرد مرگ قهرمان های  ملی ما در جنگ ،  هیچ چیز بهتری  برای گفتن به همه شما غیر ازآن که " کشور بشریت است " وجود ندارد که شما ، و همه دکترها و کارمند های پزشکی کوبایی را در سراسر مرزهای جغرافیایی پرورش داده است . من  به خاطر یک چنین ماموریت خطرناک وپر اهمیت پزشکی وبشر دوستانه شما را در آغوش می گیرم ."
هم چنین سرافین رودریگز آرزو می کند که بریگاد " بزرگترین موفقیت جهانی را در یک چنین وظیفه دشوار و مهمی " به دست آورد . شاید شما بی اطلاع هستید که نمونه ای از بشریت ، همبستگی و احساس وظیفه هستید .همه شمارا صمیمانه در آغوش می گیرم "

گروه امداد بین المللی هنری ریو صبح 12ماه می برای مداوای قربانی های زلزله 7.8 ریشتری که ساکنان 28 میلیونی نپال را در 25 آوریل مورد اصابت قرار داد وارد نپال شد.  

زلزله 7.3 ریشتری دیگری روز 12 ماه می رخ داد ، که بنا به گفته مقام های نپالی پس از وقوع  اوضاع دشوار رابه مصیبت کامل تبدیل کرد .زلزله ها وپس لرزه های متعدد به مرگ بیش از 8.600نپالی و زخمی شدن 20.000 نفر منجر شده است . تهدید شیوع بیماری هنوز پایداری می کند ،  در حالی که دولت کشور – یکی از فقیر ترین کشورهای جهان -  فاقد منابعی برای تدارک سرپناه برای بیش از یک میلیون نفری است که خانه های خود را از دست داده اند.

کار پزشک های ما ، همراه با متخصص هایی از کشورهای مختلف و سازمان های سازمان ملل که به درخواست کمک پاسخ داده اند ، توانست تفاوت ایجاد نماید .  

سرچشمه : تارنگاشت سایت رسمی حزب کمونیست کوبا

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: