نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-05-15

نویدنو  25/02/1394 

 

 

حزب کمونیست ترکیه :

حزب کمونیست سه عضو خود را به امان بخشش دیکتاتوررها نخواهد کرد

ما دستگیری (در میدان ) تقسیم را نمی پذیریم

برگردان : مهرگان

حزب کمونیست مجبور نیست فعالیت های سیاسی خود را در چارچوب تعیین شده از سوی دولتی که بعنوان دشمن مردم عمل می کند انجام دهد .

روز اول ماه می ،تعدادی از عضو های حزب کمونیست از سوی کمیته مرکزی حزب ماموریت یافتند تا درمیدان تقسیم باشند وآن ها وظیفه خود را با انضباط و اراده انجام دادند .

باید دانسته شود که نه عضو های آزاد شده حزب کمونیست و نه سه عضو دستگیر شده جرمی مرتکب نشده اند . دولت است که با تلاش برای جلوگیری خشونت آمیز از حضور هزاران نفری که خواهان بزرگداشت روز اتحاد و مبارزه طبقه کارگر، جشن کارگر در روز اول ماه می بودند مرتکب جرم شده است . 

حزب کمونیست نشان داد که دولت نمی تواند قدرت اراده مردم را مطیع خود سازد .

این بر خورد یک موضع سیاسی است و به هیچ عنوان نمی تواند موضوعی قانونی ایجاد کند . دستگیری سه عضو حزب کمونیست ، علی ادی گوزل ، بختیار شاهین ، ودنیز سینان تونابویلو پس از یک روند متناقض بی پایه درست مانند حاکمیت خود حزب عدالت وتوسعه هیچ توجیه یا زمینه قانونی ندارد . مسئولیت های سیاسی بر دوش رفقای ما قرار دارد و ما اجازه نخواهیم داد حقوق آن ها مستبدانه گسسته شود .   

رفقای ما و دیگرانی که در تلاش برای گرامی داشت اول ماه می دستگیر شده اند باید بی درنگ آزاد شوند.

کمیته مرکزی حزب کمونیست ترکیه 

3.04.2015

آن چه اتفاق افتاد:

هزارها کارگر،عضوهای اتحادیه ها وحزب های کمونیست وسوسیالیست تلاش کردند برای تظاهرات توده ای در استانبول گرد هم آیند اما در روز اول می مورد حمله پلیس قرار گرفتند.

دولت حزب عدالت وتوسعه و فرماندار استانبول ، مانند سال های گذشته ، به اقدام های دیکتاتور مابانه ای برای جلوگیری از شرکت زحمتکشان در تظاهرات اول ماه می در مرکز شهر، میدان تقسیم دست زدند. 

در راستای متوقف کردن اعتراض کننده از رسیدن به میدان تقسیم مقامات ترابری عمومی را در طول روز متوقف کردند. پلیس سه راه ورودی به میدان اصلی مرکز شهر را که تصور می شد اعتراض کننده ها گرد هم آیند با مانع های بزرگی مسدود کرد و قدم زدن در پیاده روهای سراسر این خیابان ها را ممنوع کرد . به طور خلاصه ، دولت ترکیه در استانبول در راستای جلوگیری از اعتراض ها حالت محاصره اعلام کرد .

در پاسخ به دولت که 25 هزار پلیس را برای حفظ میدان تقسیم با همه تجهیزات آماده کرده بود ، کمیته مرکزی حزب کمونیست اعلام کرد که اول ماه می در شهر های مختلفی از سوی حزب جشن گرفته خواهد شد اما پرچم طبقه کارگر درمیدان تقسیم هم به اهتزاز درخواهد آمد .

درست قبل از آن که گروهی از رزمنده های حزب سنگر های پلیس را درهم بشکنند ووارد میدان تقسیم شوند ، هزار ها عضو حزب کمونیست برای گرد هم آیی و سازمان دادن راهپیمایی در میدان دیگری نزدیک تقسیم تلاش می کردند . (ویدئووعکس های مراسم )

 
به غیر از استانبول ، حزب کمونیست ترکیه ، اول ماه می را در 12 شهر مختلف نیز با مشارکتی نیرومند گرامی داشت .

عکس هایی از میدان تقسیم

   

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: