نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-05-02

نویدنو  11/02/1394 

 

 

 

 

قطعنامه روزکارگر خانه کارگر در سال ۱۳۹۴

خدا را شاکریم در این مقطع حقوق کارگران مسلمان و حق طلب ایرانی بعد از سال‌ها اعتراض به عدم برگزاری راهپیمایی ۱۱ اردیبهشت محقق شده است.

از مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری، اعضای محترم دولت، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و همه نهاد‌ها و ارگانهایی که در مراسم‌های مربوط به این هفته به کارگران بذل محبت و لطف داشته‌اند و با جملات و کلمات خود و همچنین حمایت‌هایشان جامعه کارگری را شاد نموده‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنیم.

راهپیمایی امسال، راهپیمایی است با اعلام خاص به عده خاص تا کارگران قدرت تشکیلاتی خود را به رخ همگان کشیده و حق مسلم خود یعنی برگزاری راهپیمایی ۱۱ اردیبهشت را به کرسی نشانده باشند.

از همه کارگران شریف، شورا‌ها و انجمن‌های اسلامی، تعاونی‌های مصرف و مسکن، نمایندگان کارگران، کانونهای مستمری بگیران وبازنشستگان و به طور خاص از واحد آموزش و امور اعضای خانه کارگر که ستاد گرامیداشت هفته کارگر را در برگزاری همه برنامه‌ها به ویژه مراسم امروز یاری کردند، تقدیر و تشکر می‌کنیم و با صدای بلند اعلام می‌کنیم که به پیمان و میثاقی که در مرقد حضرت امام (ره) با امام و ولایت فقیه بسته‌ایم، پایبندیم و امیدواریم همانطور که رهبر فرزانه انقلاب صدای کارگران را شیندند و آن را به همه ابلاغ کردند، سایر کارگزاران نظام نیز از این امر تبعیت کرده و قدر کارگران را بدانند.

ما خواسته‌های خود را در این روز به ترتیب زیر اعلام می‌داریم:

۱-راهپیمایی روزکارگر حق مسلم کارگر ایرانی است و باید همه ساله آزادانه در همه شهرهای کشور برگزار شود.

۲-حقوق کارگران با وجود اهتمام اخیر و افزایشهای صورت گرفته ناچیز است و کارگران نمی‌توانند با این حقوق بیش از ۱۰ روز زندگی کنند، ما خواستار مابه التفاوت حداقل حقوق و حداقل معیشت و پرداخت آن هستیم.

۳-حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، مستمری بگیران و از کارافتادگان باید به طور اساسی مورد تجدیدنظر قرار بگیرد و به عبارت صحیح همسان سازی شود.

۴-تولید داخلی و خرید کالا‌ها و محصولات کارگران و کارخانجات ایرانی باید توسط دولت و سایر دستگاه‌ها و همچنین عامه مردم مطابق نظر رهبر معظم انقلاب مورد حمایت قرار گیرد، اشتغال کارگر ایرانی درگروی مصرف کالای ایرانی است.

۵-هر نوع تلاشی با هدف تضعیف و از کار انداختن وزیر برآمده از کارگران را محکوم نموده و حمایت خود از ایشان را اعلام می‌کنیم، کارگران در مقابل این گونه تحرکات بیکار نخواهند نشست.

۶-اجرای دقیق و بی‌کم و کاست قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان‌آور را خواستاریم.

۷-ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع باید مطابق قانون برنامه اجرا شود وکارگران با ۲۵ سال سابقه بازنشسته شوند، هر روز تعلل دراین مورد نابخشودنی است.

۸-بیمه کارگران ساختمانی بایدبرای همه آنان بی‌کم وکاست اجرا شود. از کار کارگر ایرانی در برابر کارگر خارجی به شدت حمایت شود.

۹-امنیت شغلی و لغو قراردادهای موقت و ساماندهی مشاغل پیمانی، خواسته دیرین کارگران است که باید تحقق یابد.

۱۰-ضمن حمایت از مواضع و اقدامات دولت در مذاکرات هسته‌ای، از هیات مذاکره کننده حمایت می‌کنیم.

۱۱- به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار می‌دهیم چشم طمع از اموال کارگران بردارد و فکر ادغام بخش درمان و همچنین بیمارستانهای ملکی تامین اجتماعی را از سر بیرون کند.

۱۲- از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم که براساس فرمایش مقام معظم رهبری، ثبات در قوانین کار را سرلوحه قرارداده و فکر تغییر قانون کار به نفع یک طرف را کنار بگذارد.

سرچشمه : ایلنا

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: