نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-04-28

نویدنو  09/02/1394 

 

 

 

جلوگیری از ورود وزیر آموزش عالی افریقای جنوبی به اسرائیل و اخراج 4فعال فرانسوی

برگردان: ارش وجدانی  

اسرائیل از ورود رفیق بلاده نزیمنده ، دبیر کل حزب کمونیست افریقای جنوبی و وزیر آموزش عالی به اسرائیل جلوگیری کرده است . گمان می رفت رفیق نزیمنده در راس هیئتی از دانشوران کشورش برای شرکت در افتتاحیه مرکز مطالعات افریقای جنوبی در دانشگاه بیرزیت در نزدیکی رام الله اشغال شده وارد کشور شود .

خودداری مقام های اسرائیلی از صدور روادید ورود به نزیمنده شگفت آور نیست : تقریبا به تازگی نیز مقام های اشغال گر 4 شهروند فرانسوی را که بعنوان بخشی از هیئت های همبستگی با مردم فلسطین به منطقه آمده بودند اخراج کرد . برخی از آن فعال ها ( از جمله جوانی آموزگار آموزش ویژه و یک جوان فعال کمونیست ) ابتدا به محض ورود به اسرائیل دستگیرشدند ، و سپس ، بعد از چند روز بازداشت در فرودگاه بن گوریون ، با اجبار به کشورشان برگردانده شدند .

حزب کمونیست اسرائیل جنگ کثیفی را که اسرائیل علیه فعال های صلح و ضد اشغال به راه انداخته است شدیدا محکوم می کند ، ورفتار آن را ترکیبی از آزار محض و ترس – ترس از افشا شدن حقیقت – می داند . همان طور که رفیق نزیمنده به درستی گفت :" دولت اسرائیل با استفاده از تمام ابزار های در دسترس برای پنهان کردن بیرحمی خود علیه فلسطینی ها و برای تضمین آن که تنها افراد بسیار اندکی آن چه را واقعا در سرزمین تحت کنترل آن روی می دهد ببینند تلاش می کند. "

در حقیقت ، اخراج های هفته گذشته مواردی را که به ندرت رخ می دهد منزوی نکرد بلکه بیشتر سیاست مستمر اسرائیل علیه هر اقدام مخالف با اشغال بیرحمانه یا همبستگی با مردم فلسطین را به نمایش گذاشت .

حزب کمونیست اسرائیل تمام حزب های کمونیست وکارگری را به پیوستن به نیروهای محکوم کننده اسرائیل واعتراض کننده به سیاست های خشن و استبدادی آن دعوت می کند.

 

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: