نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-04-28

نویدنو  09/02/1394 

 

 

 

نامه اعتراضی به کنسولگری امریکا در کیپ تاون در باره فرمان حکومتی علیه دولت ونزوئلا 

برگردان : هاتف رحمانی

    19 اوریل 2015 روز اقدام جهانی  در همبستگی با مردم ونزوئلا علیه تجاوز امریکای امپریالیست را مشخص می کند. این جنبش بین المللی با صراحن فرمان حکومتی تحمیلی از سوی باراک اوباما علیه جمهوری بولیواری ونزوئلا را بعنوان تجاوز برون مرزی و نقض قانون بین المللی و نیز نقض حق حاکمیت ملی ونزوئلا محکوم می کند. 

 ما عضو های سازمان های مترقی زیر برای دفاع از حق تعیین سرنوشت ونزوئلا تعهد اخلاقی و انقلابی داریم .

 حزب کمونیست افریقای جنوبی

کنگره ملی افریقا

دوستان جامعه کوبا

اتحادیه ملی کارگران معدن

اتحادیه پلیس ، زندان ها وحقوق مدنی

اتحادیه ملی  آموزش وپرورش ، بهداشت و کارگران هم پیوند

اتحادیه کارگران شهرداری افریقای جنوبی

اتحادیه آموزگارهای دموکراتیک افریقای جنوبی

اتحادیه حمل ونقل و کارگران هم پیوند افریقای جنوبی 

 

 تفاهم داریم که :

 این روز جهانی اقدام در همبستگی با ونزوئلا علیه برنامه امریکای امپریالیست در تقویم ما با ماه کریس هانی مصادف است . چون رفیق ستبر ما کریس هانی ، دبیر کل پیشین حزب کمونیست افریقای جنوبی وفرمانده اومخونتو(بازوی مسلح کنگره ملی افریقا) به سنت طولانی جان باخته های انترناسیونالیست چون چه گوارا، فیدل کاسترو، آمیلکار کابرال ،توماس سانکارا تعلق دارد . و چون امسال 22 سال از ترور ناجوانمردانه رفیق کریس هانی می گذرد ما 22 روزرا به فعالیت در مبارزه با تجاوز امپریالیستی اختصاص داده ایم .     

 

 اعتقاد داریم که :

·     یکی از زمینه های کلیدی مبارزه ای که به صورت قطعی به شکست استعمار و آپارتاید در افریقای جنوبی کمک کرد جنبش های همبستگی بین المللی بود .

·     ونزوئلا یکی از کشورهایی است که منشا آرمانی آن خود را با مبارزه انترناسیونالیستی برای ساختن جهانی سوسیالیست ، جهانی مبتنی بر نیازهای انسان و نه سود خصوصی برای اقلیتی ناچیز ، جهانی " متحد برای جهان مترقی بهتر" هم سوی می سازد .

·     رژیم های سوسیالیست امریکای لاتین به صورت سامانه مندی مخالف سیاست خارجی تجاوز کارانه وامپریالیستی ایالات متحده در همه شکل های آن بوده اند

·     هم ایالات متحده و هم جمهوری بولیواری ونزوئلا عضو و امضا کننده منشور سازمان ملل هستند که عضویت در آن بر حق حاکمیت برابر کشور ها وحق تعیین سرنوشت مبتنی است .

·     ایالات متحده ناقض قانون های بین المللی است که این قانون حق تعیین سرنوشت را بعنوان حق قانونی کشورها و مردم آن برای تعیین سرنوشت خود در نظم جهانی به رسمیت می شناسد . 

·     شورای دائمی سازمان کشورهای امریکایی بیانیه ای را در 7 مارس در همایش ویژه خود برای بحث در باره درخواست پاناما برای بررسی اوضاع جمهوری بولیواری ونزوئلا تصویب کرد .

یاد آور می شویم که :

·     در 9 مارس 2015 ، دولت امریکا با این حال دوباره برای تضعیف استقلال دولت سوسیالیست ونزوئلا فرمان حکومتی را با اظهار " حالت اضطراری ملی نسبت به تهدید غیر عادی و فوق العاده به امنیت ملی و سیاست خارجی ایالات متحده ناشی از وضعیت ونزوئلا " را منتشر کرد . 

·     فرمان حکومتی تحریم هایی را بر رژیمی تحمیل می کند که به صورت خستگی ناپذیری علیه جاه طلبی های امپریالیستی ایالات متحده از زمان ریاست جمهوری رفیق هوگو چاوز مبارزه کرده است .

·      امریکا اقدام های خود را بر پایه " پیش برد احترام به حقوق بشر ، محافظت از نهاد های دموکراتیک ، و حفظ سامانه مالی امریکا از جاری شدن قاچاق مالی ناشی از فساد عمومی در ونزوئلا " توجیه کرده است .هم زمان ، این دولت که مدعی محافظت از نهادهای دموکراتیک است ، دادخواستی را با امضای 4میلیون شهروند ونزوئلایی که از اوباما می خواهد  فرمان را لغو کند به راحتی نا دیده می گیرد .   

·      در طی همایش پاناما ، جامعه کل کشورهای امریکای لاتین و کارائیب که با حضور تاریخی کوبا برجسته شده بود ، تمام کشورها به جز کانادا و ایالات متحده امریکا به اصطلاح " فرمان حکومتی" را رد و خواستار لغو آن شدند .

·     بیانیه همبستگی 2014 با دولت ونزوئلا ، که اظهار می دارد که گروه 77 و چین تحریم های یک جانبه تحمیل شده از سوی دولت ایالات متحده علیه کشور برادر جمهوری بولیواری ونزوئلا راقاطعانه رد می کنند. این امر بار دیگر در بیانیه مصوب همایش سران و دولت های گروه 77 که در شهر سیرا برگذار شد بیان شده بود . گروه 77 بر لزوم لغو این چنین اقدام قانونی اتخاذ شده علیه ونزوئلا که منشور سازمان ملل و قانون های بین المللی را بی اثر می کند تاکید کرد . 

ما سازمان های ترقی خواه انترناسیونالیست ، در همبستگی با ونزوئلا و مردم آن می مانیم ! 

ما همچنین با اعلامیه مورالس رئیس جمهور بولیوی موافقیم که اعتراض های ضد دولتی در ونزوئلا بسیار دور از قیام دموکراتیک خود به خودی بودن ، کودتای تامین مالی شده از سوی امریکا بود که برای ویران کردن میراث انسان گرای هوگوچاوز تلاش می کرد . میراثی که منافع فقیر ترین ونزوئلایی را از اجرای رشته ای از برنامه های فروکاهی فقر دیده است .   

 کشورهای ترقی خواه جهان در محکوم کردن این اقدام امریکا استوار بوده اند . همایش امریکایی ها ، جامعه کشورهای امریکای لاتین وکارائیب و نیز گروه 77 به علاوه چین همه به پشتیبانی از دولت ونزوئلا بر خاسته اند .

به همین ترتیب ، ما با نیروهای ترقی خواه افریقای جنوبی و جهان در محکوم کردن فرمان حکومتی ایالات متحده همراه می مانیم .   

از این رو درخواست می کنیم :

·      باز پس گرفتن بی درنگ فرمان حکومتی!  

·     پایان دادن به اقدام های تحریک آمیز انجام شده از سوی ایالات متحده علیه ونزوئلا!

·     احترام به حق حاکمیت ملی و یک پارچگی ارضی ونزوئلا ، رهبری منتخب دموکراتیک و مردم آن !

·     پایان دادن به اقدام های بی ثبات سازی بعنوان بخشی از برنامه تغییر رژیم در ونروئلا ! 

جمهوری بولیواری ونزوئلا حق خدشه ناپذیری برای تعیین سرنوشت خود دارد و ما بعنوان نیروهای ترقی خواه در دفاع از حق حاکمیت ملی آن مبارزه خواهیم کرد .

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: