نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-04-28

نویدنو  09/02/1394 

 

 

 

بدرود رفیق حسین نعمتی

 

روز چهارشنبه 2 اردی‌بهشت مراسم خاک سپاری و آخرین وداع با رفیق حسین نعمتی با حضور جمعی از رفقا و دوستان و علاقمندان وی در گورستان مرکزی شهر دورتمند آلمان برگزار شد.

درابتدای مراسم  حاضران آخرین دیدار را با عمو حسین داشتند ،سپس درحالی که تابوت وی با شمع هایی برافروخته و دسته های گل در سالن قرار داشت ، از سوی تنی چند از دوستانش سخنان کوتاهی پیرامون زندگی ، کار ومبارزه ایشان ایراد شد. یکی از دوستان از مهربانی ها و تلاش دائم و پیوسته حسین نعمتی درهم یاری و هم پیوندی در مهاجرت شرح داد وازعواطف انسانی او سخن گفت .دوست دیگری از عشق و علاقه عمو حسین به زندگی ومبارزه تا آخرین دم ، با وجود درگیری با بیماری مهلک گفت. آخرین سخنران فعال سندیکالیست قدیمی بود که گوشه ای ازمبارزات کارگری و سیاسی رفیق نعمتی را، که از سال‌های دور دهه بیست تا پس از کودتای 28 مرداد و در سالهای سیاه استبداد شاهی تا انقلاب و از انقلاب تا به امروزادامه داشت ، شرح داد . رفیق نعمتی از کارگری ساده تا عضویت هیئت سیاسی حزب توده ایران، راه پر پیچ و خم و دشواری را طی نمود که هیچ‌گاه گسست و تسلیم را بخود راه نداد.

پس از پایان گرفتن بیان گوشه هائی از زندگی ، افکار و رفتار رفیق حسین نعمتی، جمعیت پیکر وی را به سوی جایگاه ابدی اش همراهی نمود وهمراه با شاخه‌های گل به مادر زمین سپرد تا کی گیتی دوباره چنین فرزندی به بار آورد .یاد وراهش گرامی باد

 

گزارش از همکاری از المان

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: