نویدنو -  کتاب -   رحمان هاتفی  درباره ما -  آرشیو

از همین قلم

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2015-04-28

نویدنو  09/02/1394 

 

 

 

 در باره سیاست های مهاجرتی مرگبار اتحادیه اروپا

بیانیه مشترک حزب کمونیست یونان ، حزب کمونیست ، ایتالیا ، حزب کمونیست مالت ، حزب کمونیست خلق های اسپانیا

 

به ابتکار حزب کمونیست یونان ، حزب های کمونیست 4 کشور مدیترانه ای ، که پذیرنده بزرگترین موج آواره ها ومهاجرها هستند ، خط سیاسی اتحادیه اروپا را محکوم و علت های مشکل و نیز جهت مبارزه کمونیست ها در این موضوع را خاطر نشان کردند . بیانیه مشترک به شرح زیر است : 

حزب کمونیست یونان ، حزب کمونیست ایتالیا ،حزب کمونیست مالت ، حزب کمونیست خلق های اسپانیا مایلند در رابطه با تراژدی وصف ناپذیر آشکار شده در دریای کشورها در رابطه با آواره ها ومهاجرها موارد زیر را متذکر شوند :  

تراژدی جاری یک " مشخصه" دارد : آن مشخصه خط سیاسی اتحادیه اروپا و کشورهای دیگری مانند امریکا است که مسئول جنگ ها در مدیترانه شرقی ، خاورمیانه و شمال افریقا هستند . این ترآژدی در خود سامانه سرمایه داری ریشه دارد ، در این زمینه ما فقر ، استثمار طبقاتی و سرکوب طبقه کارگر و خلق ها از سوی رژیم های ارتجاعی ، تیز شدن تضاد های امپریالیستی را آشکار کرده ایم ، که سبب جنگ هاو دخالت های امپریالیستی می شود . دخالت ها وجنگ های امپریالیستی ایجاد شده در سوریه ، لیبی ، مالی و سایر کشورهای خاورمیانه وافریقا ضربه ژرفی بر مردم این کشورها داشته است که با تبعید خود به ناحیه های دیگر ناگزیر زندگی خود را به خطر می اندازند .

مشکل موج مهاجرها نمی تواند بدون بر خورد به علت هایی که آن را ایجاد می کند حل شود. "حصارها" وفرونتکس ( سازمان اروپایی برای  مدیریت همکاری عملی در مرزهای خارجی کشورهای عضو اتحادیه که در سال 2007 تاسیس شد )، و دیگر اقدام های سرکوب کننده صرفا مرگ و قیمت تاجرهای برده را افزایش می دهد .   

دولت های "چپ " و " راست" به اصطلاح " جنوب " اروپا مسئولیت عظیمی به عهده دارند چون دراین جنایت شرکت دارند ، آن ها در طرح های امپریالیستی ناتو واتحادیه اروپا مشارکت می کنند.

 ما برای اقدام های امدادی مبارزه می کنیم ، به طوری که دولت ها بی درنگ مرکزهای پذیرش موقت انسانی برای آواره ها و نیز تدارک اسناد مسافرت را به نحوی که افراد  بتوانند به کشورهایی که مقصد واقعی آن هاست برسند تامین نمایند. 

علاوه بر این ، ما اعلام می کنیم که با این مسئله جدای از علت های آن نمی توان بر خورد کرد . مبارزه خلق های ما علیه دخالت های امپریالیستی اتحادیه اروپا وناتو ، علیه خود سامانه سرمایه داری باید تقویت شود .   

 

 

 

مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin مطلب را به آزادگی بفرستید:Azadegi  

     بازگشت به صفحه نخست

نامه ها ومقالات خودرا به نشانی webmaster@rahman-hatefi.net  بقرستید

انتشار اخبار، مقالات و بیانیه ها در این صفحه الزاماً به معنای تایید آن‌ها نیست
 
    اشتراك در نویدنو

  

نشانی پست الکترونیک: